acpronk Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 @Mellie de mijne gezaaid op 31 januari zijn ook nog niet zo groot hoor.@Lsjr33 ligt eraan of je nu nog meer planten gaat zetten.. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lsjr33 Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 7 minuten geleden, acpronk zei: ligt eraan of je nu nog meer planten gaat zetten Er staan nog 102 tomaten klaar om verplant te worden 🤣 2 Quote
rorror Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 @acpronk Waar heb je die zwarte 32 vakjes zaaitray vandaan. Die past precies in die action groene zaaitrays? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Van The Farm Dream. Lengte en breedte is goed, maar zweeft een cm boven de grond.De hoge trays komen wel tot de bodem van de Action bak.Daarom ben ik zo naarstig op zoek naar die Action bakken, bij The Farm Dream kosten ze 5,95 en dan heb je de kap er niet eens bij! 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Erny Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Peperplantjes vandaag een spa behandeling gehad. Onder de douche, lekker lauw water, want luis geconstateerd. Staan nu bij te komen, waren er niet zo blij mee. 2 Quote
rorror Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Nieuw plekje gekregen onder het buro in de rommelkamer. Volgende stap verpotten, want dat wordt ondertussen de hoogste tijd. 4 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 april 2022 Auteur Geplaatst: 7 april 2022 Zo het groeit bij jullie goed,mijn pepers nog klein,maar groeien wel mooi. Quote
Peper Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Inmiddels iets meer dan een maandje verder en momenteel staan de planten er zo bij Rechtsboven de Carolina Reaper, lijkt een stuk minder hard te groeien nu en de blaadjes beginnen een beetje te hangen (onderste blad begint gelig te worden), misschien maar beginnen met extra voeding of een grotere pot? Links onder getopte Serrano peper, doet het wel redelijk goed volgens mij. ☺️ En rechts onder nog een Habanero, iets later geplant dus ook iets kleiner 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Wij gebruiken best veel rawit. Heb net weer in de supermarkt gekocht. Vind ze eigenlijk best aan de prijs... Vraag: kan ik de zaadjes van deze pepers al zaaien of moeten deze eerst gedroogd worden? Quote
M.Gardening Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 @Lia56 ik heb van meerdere op dit forum gelezen dat ze de zaden zo gezaaid hebben zonder drogen met goede opkomst, dus volgens mij moet dat geen probleem zijn. Quote
donaldk Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Lemon Drop in de herzaai, uit oogst van afgelopen jaar, nog niets te zien. Ook de oude Infinity zaden en de even oude Cili Goronong zaden laten nog niets zien. Van de Penis pepper heb ik nu 2020 oogst Peter Pepper, gebruikt, in plaats van oud zaad. En dus opkomst. Etna en Thai Sun doen het ook goed. Buth-T ook, dus ik heb straks wat om te ruilen of weg te geven. Heeft iemand nog een Reaper, Bhut Jolokia, Infinity (rood) over? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Zaad drogen is enkel ter conservering. Die droge zaden moeten voor of gedurende zaai juist eerst re-hydreren, voordat ze kunnen kiemen, dus vooral vers zaaien, wanneer mogelijk. Hopelijk is het een soort-echt zaad leverde varieteit. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Lia56 Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Dank jullie wel. Ik ga proberen om zo te zaaien 👍 Quote
Adrielle Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Op 9-4-2022 om 15:40, donaldk zei: Lemon Drop in de herzaai Nieuwschierig, heeft de Lemon Drop ook iets citroenigs of is het gewoon de naam? Ik zie veel forumleden over deze plant praten maar zelf helaas nooit gehad Quote
Lsjr33 Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 @Adrielle echt citroen haal ik er zelf niet uit, maar vind het wel een lekkere peper. Beetje fris is misschien een omschrijving? 1 Quote
rorror Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 (aangepast) 2 uren geleden, Lia56 zei: Wij gebruiken best veel rawit. Heb net weer in de supermarkt gekocht. Vind ze eigenlijk best aan de prijs... Vraag: kan ik de zaadjes van deze pepers al zaaien of moeten deze eerst gedroogd worden? Heb vorig jaar ook de rawit zaden geoogst uit AH zaden, ook direct gezaaid met direct opkomst. Je kan ook als reserve nog wat zaden drogen. 10liter pot, haal je zo 50pepers van de plant einde van het seizoen. @Adrielle Hete peper, citrus/citroen smaak. 9 april 2022 aangepast door rorror 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mai Pensato Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Op 17-3-2022 om 22:54, Mai Pensato zei: Een update van mijn pepers en paprika's 12 soorten ga ik dit jaar kweken in mijn kas, waarvan 6 peper en 6 zoete paprika. De Habanero gezaaid op 16 januar, de rest allemaal op 2 februari. Inmiddels zijn zowel de pepers als paprika's flink gegroeid. In een paar zitten zelfs al bloeiende bloempjes. Ze staan nu nog binnen, maar morgen verhuis ik ze naar de kas. Foto hiervan zojuist geplaatst in het paprika-topic Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
rorror Geplaatst: 12 april 2022 Geplaatst: 12 april 2022 (aangepast) Een aantal van de pepers verpot naar p9. Wortels: 12 april 2022 aangepast door rorror 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 14 april 2022 Geplaatst: 14 april 2022 Elke dag een paar pepers oppotten, zodra het kluitje droog is. Deze had een groot wortelvlak boven de grond gemaakt, dus dieper opgepot. Pepers kun je tot de eerste kiemblaadjes oppoten en kans dat ze hoger op ook wortels maken. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 14 april 2022 Geplaatst: 14 april 2022 (aangepast) En de reden dat je wacht tot het kluitje droog is @rorror ? Sneller voor wortels die zoeken ? Ik doe dat ook om te verspenen dan is het gemakkelijker om de plantjes uiteen te halen zonder al teveel wortels te verliezen maar voor verpotten had ik er nog geen rekening mee gehouden. 14 april 2022 aangepast door redzebra Quote
rorror Geplaatst: 14 april 2022 Geplaatst: 14 april 2022 @redzebra Ik heb de gemeente compost gemengt met cocos. (cocos gaat 3,5liter water op 10liter cocos vezels). Waardoor de potgrond dus redelijk vochtig is. Een uitgedroogd kluitje er inzetten, leek mij dus beter. Die trekt wat vocht uit de grond en wortels moeten wel verder gaan zoeken naar vocht. Ik wacht dus tot ik een plant zie die zijn blad laat hangen, en dan pot ik hem over, zonder erna water te geven. Binnen een uur zijn ze dan weer ok. Ik geef ook pas weer water als de bladeren gaan hangen. Als het kluitje droog is gaat die ook makkelijker het bekertje uit. Het verbaasde mij wel, dat de wortels die uit de onderkant van de bekertjes kwamen erg stug waren. Die gingen zonder te breken door de gaatje er terug uit. Daar was ik erg blij mee. Afgelopen jaren wel gemerkt dat ik toch nog te gul was met water geven, dit jaar dus veel minder gedaan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 14 april 2022 Geplaatst: 14 april 2022 (aangepast) Lijkt me logisch, je zet direct de wortels aan, ze gaan op zoek naar vocht, ga ik volgende keer ook proberen, Voor het verspenen werk ik echter liever met lossere gezeefde grond, de wortels gaan al door elkaar en vezels versterken nog eens het vasthouden, waardoor het moeilijker wordt om ze uit elkaar te halen zonder veel beschadiging. 14 april 2022 aangepast door redzebra Quote
Mellie Geplaatst: 15 april 2022 Geplaatst: 15 april 2022 Ik heb eindelijk mijn planten ingespoten met groene zeep/spiritus en het is onvoorstelbaar hoe veel ze binnen 2 dagen zijn gegroeid. Die luizen zorgden toch wel voor een fikse achterstand zeg… zogen echt het leven uit de planten. ik vind het verschil niet normaal. Vanochtend nog maar wat gespoten. 1 Quote
Erny Geplaatst: 15 april 2022 Geplaatst: 15 april 2022 Op 9-4-2022 om 16:58, Adrielle zei: Nieuwschierig, heeft de Lemon Drop ook iets citroenigs of is het gewoon de naam? Ik zie veel forumleden over deze plant praten maar zelf helaas nooit gehad Ik vind de Lemon Drop wel degelijk een citrusaroma hebben. @Mellie Ja dat moet ik ook maar even gaan doen, het (2x) afspoelen is niet afdoende geweest. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.