Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk erover om zo’n apparaat aan te schaffen, maar twijfel nog.  Iemand hier zo’n apparaat? Ben je er blij mee? Welk merk? Inhoud? 

bedankt vast!

Geplaatst:

Nou, van het bestaan dáárvan had ik nog geen idee. Dus nieuwsgierig... Hmm... combinatie tussen cooker en blender... Ziet er eigenlijk best wel "ouderwets" uit...

Maar om te weten te komen hoe ze werken wat YT filmpjes gezien.

Waar je in ieder geval op moet letten:

- Hoe gemakkelijk is ie schoon te maken

- Inhoud (vind een aantal best weinig inhoud hebben)

- Gewicht... sommigen blijken erg zwaar te zijn

- Bedieningsgemak

Wat mij ook handig lijkt is als je een display hebt waar je de resterende tijd kunt aflezen...

Ben benieuwd of je hem ook echt vaak gaat gebruiken. Denk niet dat het vooralsnog iets voor mij is.

• Like 1
Geplaatst:

'Voor kookklunzen is dit wel een handig apparaat' zegt de dame van de Consumentenbond op YT 😆

Zou ik nooit kopen Jo. Weer een 'keukendochter' erbij. Die staat al snel achterin de kast, net als de broodmachine, de pastamaker en al die andere apparaten die je (bijna) nooit gebruikt. Geldklopperij.

Zoals mdubbelm al zegt: met een simpele staafmixer ben je er ook. Is bovendien in een handomdraai weer schoon.

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hmm..een kookklunz zou ik mezelf toch niet willen noemen. Ben zelfs heel goed in staat om allerlei lekkere soepies te maken. 
Waarom ik over zo’n apparaat na denk dan?  Lijkt me gewoon makkelijk. Pleur alles bij elkaar..zet dat ding aan en laat ondertussen de hond uit. Kom thuis..mix…eet. 
Wij hebben een ernstige cup-a-soup verslaving….elke dag een kopje bij de lunch. Maar die soep is best zout bv. 

Ik heb ook een slowcooker…voor stoofpotjes. Pan aan…zooi erin en dan heel de dag weggaan. ( verkering is dan thuis hoor) en dan s’avonds rijst of piepers koken..klaar. Inderdaad is ook de slowcooker een keukendochter. ( prachtig woord)  maar van dat ding vind ik het niet erg. Is echt zo’n apparaat wat in de winter tevoorschijn komt. 

Maar ben inderdaad bang dat dat soort apparaten tijdelijk is. Heb 1 vriendin die hem trouw gebruikt, maar ken geen andere mensen met zo’n apparaat. Vandaar mijn vraag…ben er. Nog niet uit dus! 😉🥫🍵

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Als ik alleen zou wonen zou er zeker een soepmaker komen maar man en kind zijn niet zo gek op soep dus hij zou nu te weinig uit de kast komen denk ik. 
Wil er dan wel een uitzoeken die ook als blender te gebruiken is, dus zonder verhitting, want dan komt er geen extra apparaat in huis. Wie weet als de blender kapot gaat dat het alsnog een soepmaker gaat komen. 

Pan met staafmixer kan ook prima maar je moet erbij blijven en pan+staafmixer afwassen is niet perse minder werk ofzo. Blender (en ik ga er vanuit de soepmaker ook want zelfde principe) is zo schoon: sopje erin, even aanzetten, leeggieten, omspoelen en op de kop laten drogen. 

Maargoed ik heb dus ook een crockpot express (slowcooker+ elektrische snelkookpan waarmee je ook aanbraden en stomen) wat sommigen vast onzin vinden maar voor mij een uitkomst is. Niet lang in de keuken hoeven staan want dat lukt soms niet en vooral geen pan die uren op het vuur moet staan sudderen vergeten want dat is levensgevaarlijk. 

aangepast door loes
  • Like 1
Geplaatst:

Ik was ook benieuwd, ik ken het niet, en keek even..ik sta hogenlijk versteld en zie géén toegevoegde waarde. Soep maak je lekker door alles op zijn eigen tijd eraan toe te voegen toch? Kan jij goed zonder volgens mij Jo. Hoort thuis in het hoekje consuminderen volgens mij..straks komt het nog heel vervuilend uit China☹️..sorry hoor zit in een ouwe zeur bui. 

Over de cup of soep, ja dat snap ik wel en juist het zoutesmaakstofferige ervan is zo lekker😋.

Ik maak ook veel soep en vries ook veel halve liter bakjes in. Handy voor de lunch.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tja je kan het natuurlijk zo negatief maken als je zelf wil. 

Bij een soepmaker kan je net zo goed alles op zijn eigen tijd toevoegen. Misschien op youtube eens een receptfilmpje bekijken? 
Of een soepmaker uit china komt heb je zelf in de hand, ik zie niet helemaal waarom dat anders is bij een staafmixer of blender. Volgens mij past een multifunctioneel apparaat prima in het plaatje van consuminderen. 

Hè, het werd net zo'n gezellig draadje 🤥

Het was vast niet Jootje's bedoeling dat we elkaar de maat gaan nemen.

Ze wil helemaal niet 'alles op zijn eigen tijd toevoegen'. Ze wil lekker met de hond gaan wandelen.

En hoezo is een soepmaker multifunctioneel? Vergezocht.

Graag on topic!

aangepast door speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

19 minuten geleden, speets zei:

En hoezo is een soepmaker multifunctioneel? Vergezocht.

Nu ga je mij de maat maar nemen? Ik heb al uitgelegd welke apparaat ik kan vervangen. 

En het was vanuit mij totaal niet negatief bedoeld hoor. Het enige wat ik probeerde was de keerzijde laten zien. Een pan met een staafmixer werkt maar dat betekent niet dat andere opties geen voordelen hebben. 

aangepast door loes
Geplaatst:

Het is zeker niet Jootjes bedoeling om er een vervelend topic van te maken.  Ik hoopte eigenlijk op gebruikers ervaringen…maar die zijn er nog niet denk ik….

Ik snap Loes, maar zeker ook Jet…..en Jet mag álles tegen mij zeggen!  😊😉 Ik denk  overigens dat alle reacties goed bedoeld zijn. 

Juist  leuk om die verschillende meningen te zien. 

ik ben er nog niet uit, maar áls ik er een koop koop ik hem inderdaad via Marktplaats….ik heb nog net mijn verkering niet van marktplaats…maar voor de rest! 😊

jullie gaan het horen….

Geplaatst:
Zojuist, jootje zei:

ik heb nog net mijn verkering niet van marktplaats

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar hele leuke kan vinden ;) 

• Like 2
Geplaatst:
1 uur terug, jootje zei:

Jet mag álles tegen mij zeggen!  😊

😍 thanks Jo you made my day🍎

Enne Top( zie onder) het was niet mijn bedoeling belerend te zijn, maar sommige apparaten vind ik gewoon teveel. Enfin het zal wel een jeugdtrauma zijn.. ik ben opgegroeid met een moeder die voor alles een elektrische vervanger had.. tot aan het elektrische stokbroodmes🥖

1 uur terug, jootje zei:

uist  leuk om die verschillende meningen te zien. 

• Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Voel me ineens een hele ouderwetse keukenmits ... pan soep a la doe het zelf kokkerellen. Kip/rund en/of groente in een grote pan met litertje of meer water, net niet aan de kook brengen of wel afhankelijk of je een heldere soep wil of niet. Trekken laten en dan vlees van de botten halen en de botten terug. Specerijen en kruiden er bij en laat maar gaan, botten en groente er uit, door de zeef en weer terug de pan in. Dan de vlees en/groente in de pan, zo laten of pureren, grootste deel invriezen en rest klaar voor aan tafel.

Als de houtkachel aan is in de pan en op het vuur, anders in de ninja koken. Vries graag in ijsblokjes in, zodat ik bij het dagelijks koken wat boulion kan gebruiken. Of even tussendoortje als drinksoep of voor een maaltijdsoep.

Er staan best wat keukenmachines hier, broodmachine, ninja all in one cooker dinges nog wat, mixer, snijder, deegmachine, snijmachine, maar een soepmachine komt daar niet bij. Krijg de Jersey Giant kios al niet in een grote pan of de ninja, nee lekker ouderwets werkt nog prima.

aangepast door Jane Doe
Geplaatst:

Mijn buurman heeft er 1 en vindt het geweldig. Inderdaad alles erin gooien, aan zetten en een tijd later klaar.

Persoonlijk zou ik hem niet zo snel aanschaffen. Een normaal soepje staat gemiddeld max. een half uurtje te koken, timer zetten en als de timer gaat soep afmaken/ pureren etc. Dus bijvoorbeeld s avonds maken voor de dag of dagen erna lukt meestal wel. Zie dan ook geen toegevoegde waarde aan een soepmaker. Zoals ik die bijvoorbeeld wel zie bij de slowcooker.

Maar mijn buurman vindt het apparaat geweldig dus snap wel dat het voor sommigen een handig hulpmiddel kan zijn.

Geplaatst:
12 uren geleden, Jane Doe zei:

anders in de ninja koken

Een ouderwetse keukenmuts die met de ninja kookt? Super modern juist. 
Ninja heeft ook een leuke soepmaker trouwens maar duur! Goed merk wel, ik dacht door de naam in het begin dat het een Aziatisch merk was maar het is Canadees. 

Voor vleesbouilion lijkt mij een soepmaker overigens ook niet handig. 

Geplaatst:
21 uren geleden, mdubbelm zei:

Ihkv de volgende stap op de duurzaamheidsladder (Reduce, reuse, recycle): Wellicht staan er nog een paar op Marktplaats?

:lol: Ja hoorrr... natuurlijk staan ze op Marktplaats... en veel ook zo te zien...:wtf: Keukendochters in de verkoop. ;-)

19 uren geleden, appelvrouw zei:

ik ben opgegroeid met een moeder die voor alles een elektrische vervanger had.. tot aan het elektrische stokbroodmes

Haa.. ja ik ook.... Moulinex hier en Brabantia daar en een Tefalletje er tussendoor.... En nu komen die apparaten langzaamaan mijn kant op. Dus ik heb een seventiesapparatenmuseum boven op mijn keukenkast. Denk dat de 1-2-3 hakmolending binnenkort gaat verhuizen naar mij. En waar is inderdaad dat elektrische mes? :think:

Maar Jootje heeft me wel op een idee gebracht voor een vriendin van me. Die vertelde laatst dat ze meer soep wil gaan eten om groenten binnnen te krijgen, hetgeen nu niet zo goed lukt blijkbaar. En ze is niet echt een kokkerelstér. Dus ik dacht gelijk aan haar. Kan ze de spullen in dat ding mikken. Lekker met de hond gaan wandelen en bij thuiskomst kan ze eten. Perfect voor haar. En dat dacht zij ook toen ik het vertelde. Dus Thanx Jootje. 👍

• Like 2

Loes dat wist ik niet eens 😂 Gewoon amajeweetwelzon afgewacht en afgeprijst gekocht voor betaalbare prijs. Ga zo toch eens kijken naar de ninja soepmaker, alleen kijken botten zullen er wel niet in kunnen hoewel dat op te lossen is met zelfgemaakt voorgekookte boulion en dan de groentjes en eventueel vlees pasta en co?

Edit net gekeken en doet me denken aan een grotere uitvoering van zo een babybreidinges. Kan voor sommige wel handig zijn, maar begrijp ook wel waarom de keukens alles in een  grote a giga pan bereiden en dan een grote a giga staafmixer gebruiken. 

Voor 166 of minder afgeprijst, blijf ik ouderwets soep koken of modern met de ninja multicooker.

aangepast door Jane Doe
  • Like 1
  • 9 maanden later ...
Geplaatst:

Ik was bij een vriendin en zij had een thermomix gekocht. Wist niet wat het was. Het is een apparaat dat alles kan maken, zolang jij de ingrediënten er in doet. Heel bizar om naar te kijken. Het kost wat (vanaf €1100…!), maar het scheelt ze heel veel tijd. Haar man kookt tegenwoordig ook en hij had laatst zelfs een taart gebakken! Nou ja, hij… de thermomix dan.

Als een soepmaker je al interessant in de oren klinkt, dan is een thermomix ook een aanrader. Je moet voor de gein eens naar de YouTube filmpjes kijken. Ik heb het in levende lijve gezien en kon mijn ogen niet geloven. Je selecteert eerst wat je wilt eten. Of dat nou soep, vleesgerecht, cake of wat dan ook is. Dan zegt het ding stap voor stap wat je moet doen. Het voelde zo futuristisch aan! Ik kook nog gewoon met potten en pannen Maar dat kan tegenwoordig dus ook in de thermomix.

Ha leuk dat dit topic omhoog is geschopt. Vorig jaar schreef ik nog:

Op 23-12-2021 om 18:07, loes zei:

Wie weet als de blender kapot gaat dat het alsnog een soepmaker gaat komen. 

Ik heb nu net een weekje een Ninja soepmaker want de blender en staafmixer gingen deze zomer beide kapot en kon er eentje overnemen voor een leuke prijs.

Smoothies super glad en luchtig, diepvriesfruit is geen enkel probleem en fruit met schil ook niet. Appels met de appelsnijder in stukken, zo hop in de kan en het is appelmoes. Tomatensaus met verstopte groentes in een handomdraai. En jawel ook nog soep gemaakt van een courgette die we over het hoofd hadden gezien. 
Ik ben er blij mee!

aangepast door loes
  • Like 1
  • 6 maanden later ...
Geplaatst:
Op 11-10-2022 om 12:20, Mellie zei:

Ik was bij een vriendin en zij had een thermomix gekocht. Wist niet wat het was. Het is een apparaat dat alles kan maken, zolang jij de ingrediënten er in doet. Heel bizar om naar te kijken. Het kost wat (vanaf €1100…!), maar het scheelt ze heel veel tijd. Haar man kookt tegenwoordig ook en hij had laatst zelfs een taart gebakken! Nou ja, hij… de thermomix dan.

Als een soepmaker je al interessant in de oren klinkt, dan is een thermomix ook een aanrader. Je moet voor de gein eens naar de YouTube filmpjes kijken. Ik heb het in levende lijve gezien en kon mijn ogen niet geloven. Je selecteert eerst wat je wilt eten. Of dat nou soep, vleesgerecht, cake of wat dan ook is. Dan zegt het ding stap voor stap wat je moet doen. Het voelde zo futuristisch aan! Ik kook nog gewoon met potten en pannen emoji38.png Maar dat kan tegenwoordig dus ook in de thermomix.

My Guilty pleasure. Ik heb hem ook gekocht. Belachelijk duur dat klopt maar waanzinnig handig en tijdbesparend. En aangezien bik 40 uur werk, en genoeg dieren en projectjes gun ik hem mezelf.

Heel eerlijk, geen moment spijt.

Sous vide, slowcooker, jam maken, fermenteren, normaal kneden, hakken, wegen braden etc. Hij doet dat gewoon. 

Ik overweeg een keer een demo te organiseren voor het inmaken en lekkers uit de tuin.

Dus nieuwsgierig geworden en animo? Laat maar weten.

• Like 1
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Misschien moet dit topic gewoon keukenmachines heten.

Dus ik moest die Thermomix even opzoeken. En nee, niks voor mij (ook door de prijs). Maar van sous vide had ik ook nog nooit gehoord. Dus ook even opgezocht. Interessant, maar zijn ook losse apparaten voor.

En van het een naar het ander kwamen wij  (Lief deed inmiddels ook mee) uit op een contactgrill. Die ook tosties en wafels doet. Dus die komt morgen naar hier 🤗

Want ik heb al een blender en een staafmixer. En een slowcooker. Stoomkook ook al een paar jaar. Aangevuld met een combi-magnetron en een inductie kookplaat (1 pits) redden wij ons alweer een paar jaar zonder gas om te koken. (Voor Groningen!) En brood bakken doe ik toch niet 😬

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...