Geplaatst: 9 september 20223 j Ik heb vandaag een paar keer een prachtige regenboog gezien! Heel laag en breed. Friesland leent zich daar goed voor.
Geplaatst: 9 september 20223 j Heerlijk regen, onweer, nog een buitje! Na alle droogte echt een genoegen (en scheelt vooral weer heel veel sproeiwerk)
Geplaatst: 10 september 20223 j Auteur Afgelopen 24 uur: weer 45 mm erbij. Geen wateroverlast. Totaal afgelopen zes dagen: 93 mm. Dat is echt wel genoeg, voor eventjes. Verwachting: na vandaag zou het de komende twee weken vrijwel droog zijn. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 10 september 20223 j Gistermiddag ging het even kort lekker hard, daarna weer droog en de hele nacht is er weinig tot niets gevallen. Nu vanmorgen leek alles onder ons door te gaan op de buienradar-kaart, maar het regent nu al een tijdje gestaag door. Echt geen 45 mm () zoals bij Henk. Maar ik denk dat we voor deze maand op zo'n 30 mm zitten...? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 september 20223 j De regen van afgelopen dagen is tot 4 cm in de grond getrokken. Daaronder is het droog, merkte ik bij het uitplanten van wat kruiden.
Geplaatst: 10 september 20223 j Heel herkenbaar HuubvG, je denkt dat zoveel regen wel wat doet voor de grond maar dat valt vies tegen
Geplaatst: 10 september 20223 j Het grote voordeel van zand, daar zakt het zo doorheen.🌨️ Vandaag 5,6 mm Deze maand 65,4 mm Dit jaar 583,8 mm De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 10 september 20223 j Na 2 weken minimaal 25 en max 38 op Sardinië heb ik wel weer wt behoeft aan koeler, Nederlands weer. En als ik het thuisfront en de mensen hier mag geloven, is er ook in Amsterdam flink wat water gevallen dus ik verwacht een soort jungle.
Geplaatst: 10 september 20223 j Hier is september goed begonnen qua regen. Nu al ruim 46 mm gevallen hier. In heel juli 12,6 mm en in augustus slechts 6,8 mm. Het was daarmee hard nodig.
Geplaatst: 15 september 20223 j Het is hier de hele dag droog geweest. Nou ja, op een heel enkele spetter na (en dat is dan echt niet overdreven). Op zich fijn, want mijn vader kwam wat gras maaien voor onze ossen Toch hebben we liever regen!! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 september 20223 j Ik kreeg vanmiddag een bui op m'n kop, en moest even omschakelen van getverderrie naar oja dit is goed voor de tuin en de natuur. En verder moet ik me weer aanwennen een jas mee te nemen 😬 15 september 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 15 september 20223 j Haha idem @Arja! Hier ook vandaag voor het eerst weer ‘koud’, jas mee tegen de regen. Wel even wennen, het is ook al zo vroeg donker 😔
Geplaatst: 15 september 20223 j Ja he? Ik wilde, net als de afgelopen jaren, mijn ouders uitnodigen om op mijn verjaardag in de tuin pannenkoeken te bakken. Is dit jaar geen goed idee. Edit: huh de formatting doet raarrrr. 15 september 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 15 september 20223 j 3 uren geleden, Jorieke123 zei: heel enkele spetter na Bijzonder toch dat er op sommige plekken zo weinig valt. Hier ook niks vandaag, en de planten in potten staan al te verdrogen dus weer gieten. Hopelijk krijgen wij en jullie van t weekend wat water! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 september 20223 j Nou ik heb mijn jas weer uit gedaan, veel te warm! Die herfstige dagen komen hier wat later denk ik? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 september 20223 j Hier steeds flinke plensbuien... te weinig tijd om tussendoor de honden "droog" uit te laten. Nu even droog.. Waterton schiet wel lekker op
Geplaatst: 18 september 20223 j Geen plensbuien hier, alleen af en toe een kort buitje die dan zo weer voorbij drijft en dan schijnt de zon weer. Maar goed, gistermiddag ging het even iets langer iets harder en dan zie je de regentonnen zoveel sneller 'vol' (niet vol.. voller) lopen. We willen meer van die langere hardere buien! Vanmorgen miezert het vooral, soms iets harder en dan weer even zo goed als droog. We zitten zo rond de 40 mm voor deze maand. Als het na vandaag weer droog wordt (en daar lijkt het op, als ik de voorspelling bekijk?) dan is dat nog steeds weinig voor een maand... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 18 september 20223 j De laatste 3 dagen zitten we al op 36mm (en de dag is nog niet voorbij), deze maand 76.Gelukkig morgen weer droger, dan kan ik weer naar de tuin toe. Met die geregelde buitjes probeer ik het maar niet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 september 20223 j Hier 40 mm in 13 dagen. Het is erg vochtig en zeker sochtends al behoorlijk koud. Er wordt al gevraagd om handschoenen. Dus dat beloofd wat [emoji41]
Geplaatst: 21 september 20223 j Wat kan het toch verschillen in zo'n klein landje. Hier zonnig en alweer een paar dagen droog, gisteren moest de trui uit tijdens het klussen. Ok: 's avonds doen we de houtkachel wel weer lekker aan. Het gras blijft wel aardig lang nat, door dauw. Onder mijn vrouwenmantel was het nog erg droog, maar die vormt oppervlakkig ook echt wel een dik pak aan wortels. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 september 20223 j Ook 400 km verderop was het vandaag zeer aangenaam eind zomerweer. Zelfs iets te warm in de zon vanmiddag..terwijl Lie al flink aan de zaag was voor de houtkachels die ‘s-avonds aangaan zoals bij Jorieke. Vanmorgen was hier een boer die vertelde dat het om 6 vanmorgen 1 graad was. Niks van gemerkt. De droogte is helaas erg aanwezig, er staan steeds meer planten te verdrogen. De beek geeft nog een beetje water maar heel weinig. We hebben ook geen zin meer in dat gesjouw eigenlijk. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 september 20223 j Alleen wat miezer hier, en ook veel droge uren. In de middag ging het even heel iets harder, maar het leverde niet echt veel millimeters op. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 september 20223 j Hier deze middag ook een klein beetje miezerig, maar veel droog. Afgelopen nacht was het echt wel raak, stond een bloempotje buiten, denk echt wel 3cm. Zal wel plaatselijk zijn, want het meetstation gaf voor vandaag en gisteren samen niet eens 15mm aan.Morgen is het naar verwachting droog, maar de dagen erna blijft het met bakken uit de lucht komen, 26-30 september is de verwachting 55mm in totaal.Edit; was de verwachting van vanmiddag. Nu is de verwachting 'slechts' 47mm. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 september 20223 j Hier is de verwachting voor die dagen 11,6 mm facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.