Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Een stukje gespit en daar aardappels gepoot.

Het al geplante aardappelveldje geschoffeld.

De aspergeruggen met de handschoffel bewerkt want daar komt veel onkruid op omdat ik dat niet bijgehouden heb vorige zomer.

Gelijk wat asperges geoogst samen met flink wat gemengde salade.

Ook was er harde oostenwind, ideaal om het slootje voor de eerste keer te maaien, alle zaaisel waait dan van de tuin weg met die harde wind.

Geplaatst:

afgelopen winter de aalbes en zwartebes struiken verwijderd , omdat deze zomers overwoekerd werd door de klimmende haagwinde.

de bessenstruik met wortels verwijderd en ik dacht klaar is kees , maar dat viel afgelopen week toch tegen toen ik zag dat de haagwinde overal weer opkwam

veel tips gekregen hoe ze weg te krijgen ,maar toch gekozen voor het advies van buurman Said.

dus bijna 4uur op mn knieen gezeten met mijn handharkje en mijn handen om de grond te zuiveren van de wortels van de haagwinde.

twee emmers wortels eruit gehaald , ik hoop dat het voorlopig voldoende is....

20220422_154859.thumb.jpg.fdc25c43ae41912fb1d878f2eb114ec7.jpg

Geplaatst:

Basilicum uitgeplant in de kas, buiten her en der water gegeven, knolselderij verspeend, nieuwe sla gezaaid, sla en radijsjes geoogst. 

Geplaatst:

In de schooltuin met 1 klas bezig geweest om ah moestuintjes en bloembollen te planten. Veel onkruid verwijderd en water gegeven. Alles opgeruimd, kinderen de handen laten wassen en naar huis gegaan.

s Middags in mijn eigen tuin snel wat dingen geplant. Sla buiten gezet. De tomaat die buiten staat in een grote pot gezet. Had een pawpaw en kaki gekocht. Die stonden nog steeds niet in een pot. Dat geregeld. 6 bloemkool, de voorgezaaide en vervolgens vergeten rapen geplant en 5 artisjok een plekje gegeven. De artisjok overigens een tijdelijke plek. Dat komt nog.

Eieren geraapt. Tuin opgeruimd. Ow ja. Laatste paar aardappels snel gepoot. Moest ook nog steeds.

Op de patio flink gewaterd en in de tuin gedeeltelijk. Aubergines een stokje gegeven. De broes op d spelers. Zijn inmiddels allemaal luisvrij. Binnen nog niet trouwens, maar wel zo goed als.

Alle potten veel water en de voortuin. Wilde alles door en door nat hebben. Het water stroomde het gras in, zo nat. Haalde ik de tuinslang weg, was het binnen een paar minuten weer droog… ik verbaas me elke x weer hoe rap dat uitdrogen gaat. Zelf ook nog wat moestuintjes en bloementuintjes gezaaid/geplant. Het wordt een bloemrijk jaar verwacht ik zo met al die zakjes die het en der de tuin in geraken.

Naast deze groenblijvende clematis heb ik samen met de buurvrouw thee gedronken. Was ook fijn.

3e62b8a58f50a6fedb83197399fd7b9e.jpg

Geplaatst:

@Bearded johnie ik heb hier ook enorm last van haagwinde, had de indruk dat het vroeger vele minder was met deze woekeraar.. 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Overal dit gezellige plantje verwijderd wat overal in de tuin opkomt. Iemand een idee wat het is? PlantNet heeft er niet echt een geschikte suggestie voor. Typisch plantje met 1 groter blad.

image.jpg

Geplaatst:

Begonnen aan de fundering  van de kas. Betonbanden met een dikke 30x30 tegel er onder. Wat heb ik dit onderschat zeg, om het een beetje waterpas te krijgen ben ik 1 uur per tegel bezig. Morgen maar weer verder en hopelijk kan ik hier dan wat positiever uit de hoek komen. ☹️

Geplaatst:

Onkruid gewied, appelboompje ( van de Aldi voor 2,50) in de grond gezet
Tomaten, peper en paprika in de kas gezet.

Alles water gegeven, was kurkdroog. Heerlijk weer om te tuinieren..

Geplaatst:

@Bearded johnie Ik doe gewoon schoffelen tussen mijn bessenstruiken en af en toe kruip ik er tussendoor en knip alle haagwinde die omhoog klimt bij de grond door. Ik heb besloten dat ik zelf het hardnekkigst ben! 

Geplaatst:

Alle potten veel water en de voortuin. Wilde alles door en door nat hebben. Het water stroomde het gras in, zo nat. Haalde ik de tuinslang weg, was het binnen een paar minuten weer droog… ik verbaas me elke x weer hoe rap dat uitdrogen gaat.

Heb je na het water geven al in de grond gewoeld? Waarschijnlijk is alleen de bovenste cm nat, en is de rest langs de kluit naar beneden gelopen?
Geplaatst:

Het was een lekkere tuin dag. 
Veel (voor)gezaaid: koriander, radijs, fenugreek, zonnebloem, lavendel, lathyrus, pompoen, courgette en de eerste stam  boontjes. 

Sla en bloemen verspeend. 

Verder kweekgras verwijdert uit de voortuin en veel water gegeven. 

Geplaatst:

Veel planten verpot en een gedeelte al in de tuin gezet, van wat we gisteren hebben meegenomen bij de MTFD. Alles kan nu lekker doorgroeien.

En opgezocht wat we uiteindelijk allemaal hebben meegenomen. De napret, dus.

Verder bonen voorgezaaid, om ze later als pol buiten te kunnen uitplanten.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

aardbeien die ik gekregen had in het aardbeien bed bijgezet.. 
tomaten verspeend naar een groter potje, nieuwe poging sla zaaien & opzoeken wat nu het probleem is met mijn paprika's... :(

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Gewied, het onkruid schiet ineens de grond uit. Verder wat dode takken uit de Skimmia geknipt en plinten van het tuinhuis geschilderd.

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:

Komkommer, courgette en zonnebloemen opnieuw gezaaid nadat de muizen vanacht een feestje hebben gehad 🙈

En de automatische raamopener erop gezet, ik was zo enthousiast met 1 raamopener dat ik er nog maar een bijgehaald had 😄

Net alles toch maar weer binnen gezet na 2 nachten in de kas, komende nacht wordt het weer iets kouder.

Geplaatst:

Rupsen geplukt, stuk of 50 uit verschillende boompjes en struikjes.

Luisjes geplet.

Veel onkruid in potten, dus deze verwijderd.

Slakken vliegles gegeven, met eindbestemming sloot. Hierna slakken korrels gestrooid.

Heerlijk relax met de tuinslang watergeven.

Geplaatst:

Luizen verpletterd, aubergines verspeend, spinazie geoogst, daarna de grond gegrelinetteerd, tomaten geplant, paprika's geplant. Perenboom gecheckt (driekwart van de bloesem is naar de knoppen door de vorst).

Laatste voorraad water aan de jonge bomen in de kas gegeven. Kan iemand een regendansje doen zodat er morgen 20-30mm regen valt in zuidoost Brabant? Scheelt een hoop gesjouw met water.

Geplaatst:

Onkruid geschoffeld en water gegeven. Zo droog alles! De wormenbak naar buiten verhuisd, was ze een beetje zat in de bijkeuken. 
En veel planten verpot en deels al naar de tuin gedragen

Geplaatst:

Water gegeven, onkruid heeft t naar zijn zin, dus toch maar weer verwijderd. Sla geoogst, opnieuw komkommer gezaaid ( was ineens verdwenen)

Geplaatst:

Vorig jaar, op mijn oude tuin, had ik aardappels onder mulchdoek geplant. Werkte prima.

Dit jaar op nieuwe tuin, werkt het minder goed. Ik heb vanmorgen een deel van het doek verwijderd.

Jongens,jongens, wat een slakken. De aardappels kregen de kans niet om spruiten te zetten.

Hap,slok weg. De onderkant van het doek zat vol glibberaars. Ik ga eens bekijken of er op mijn perceel een goed plekje te vinden is voor een paddenpoel. Bij deze hoeveelheid slakken, heb ik echt wel hulp nodig.

Geplaatst:

Gisteren flink gespit en gepoot, dus vandaag rustiger aan.

Toch heel wat keertjes door de knieën met als resultaat een kilo asperges.

Water gegeven en tussen de tuinbonen door getijgerd met de schrepel. 

schrepel.jpg.28b4fed9d25f61c8bc78b1a3e4415684.jpg

Geplaatst:

Ik ook, o.a. stengelsla ipomea, prikneus.

Capucijners van Jootje zijn geplant en 4 grote tomaten in het plastic kasje. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

In mijn achtertuin:

Heb ik stukken gaas langs de houten schuttingen geplaatst, waarlangs straks de OI kers en siererwt mogen gaan slingeren.

Tussen twee verticale stokken heb ik gaas gebonden, met steun aan een vierkante paal, 60cm breed, 240 cm hoog, waar straks de wedstrijdkomkommers mogen gaan klimmen.

Een nieuwe druif geplant, omdat ik de drie druivelaars die ik had, ziek leken te zijn en ik die vorig jaar heb verwijderd.

Dagelijks van huis naar kasje v.v. de vroege zaailingen laat wennen, nachten zijn nog te koud om ze er te laten.

Kapucijners geholpen van over de grond slingeren naar tegen het gaas opklimmen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic