Indy Geplaatst: 5 november 2022 Geplaatst: 5 november 2022 Kippenhok 2 meter naar achteren geplaatst, het afdakje er dwars voor gezet. Onze hoender loopt door de tuin,dus heeft geen stuk apart meer voor haarzelf nodig. Op die plek ga ik een kas zetten, dus alvast wat glad gemaakt. E.e.a. aan de schutting Moet nog wat gereviseerd worden, 1 paal is rot. Nu ideetjes op doen op Pinterest voor een green house,en zaden bekijken. Op zoek naar heemst Quote
Indy Geplaatst: 6 november 2022 Geplaatst: 6 november 2022 Tussen de regen door mierikswortel en smeerwortel in potten gezet. De smeerwortel had ik gebruikt om zalf te maken voor de familie. Met 2 voetballende minimannen is dat wel handig ,zowel hier bij oma ,als bij hun thuis. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2022 Geplaatst: 7 november 2022 Goed idee. En je hebt de planten weer terug gezet? Met een stukje wortel eraan neem ik aan? Ik ga ook nog wat wortel uit de tuin halen, ik hoef niks terug te zetten, ik heb heel veel.( bijna teveel, maar het groeit voornamelijk in het natte stuk langs de beek dus dat is niet zo erg.) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 7 november 2022 Geplaatst: 7 november 2022 Klopt, ik heb het wat uitgedund , en wat mooie wortels terug gezet. De rest heb ik op een weggeefhoek gezet, voor wie weet wat ie er mee moet doen.Anders neemt het straks teveel tuin in. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 7 november 2022 Geplaatst: 7 november 2022 Begonnen met de afgestorven asperges op te ruimen. Het onkruid daar weg te halen te mesten en te spitten. Af en toe was het zelfs eventjes droog. Gelijk weer een laag op de composthoop gemaakt. Ook het eerste stukje in de platte bak gespit, maar daar is het zand nog te droog om mee werken ondanks alle regen. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 1 mini yacon wat in een kleine bak zat, geoogst. Stukje onkruidvrij gemaakt en de ok gepoot. Toen bleek ik meer ruimte nodig te hebben en nog een m2 vrij gemaakt. Alle ok is gepoot. De broedbollen heb ik uiteindelijk in de rondte gestrooid. Was te veel om alles te pellen en die dingen zijn knoerthard. Vond het wel prima zo. De kippen waren ook blij me te zien. Gisteren niet bij ze geweest. Voer- en drinkbakken gevuld. Wel 1 ei geraapt. Moet niet gekker worden Binnenshuis ook pepers geplukt. Pepers op de ene vensterbank allemaal afgespoten. Ramen gelapt en vensterbanken schoongemaakt. Alles netjes gemaakt en potten weer terug. De andere bak met pepers heeft beduidend minder last van luizen, maar blijft toch oprukken stomme dingen. Ik heb 1 bijna helemaal oranje blokpaprika aan een plant hangen. Vind dat er stiekem heel gezellig uitzien. Die gele aji de pineapple vind ik ook trouwens erg leuk staan binnen. Quote
Amrutten Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 (aangepast) Bloemkooltjes geoogst. Beetje gewied. Toch nog een boeket kunnen plukken. De losstaande watertonnen leeg gemaakt en omgekeerd. Met verbazing naar de … honderd pas gepootte/gepote (welke spelling?) ranonkels gekeken, die voor een deel al boven de grond staan. Geveegd, algemeen gerommeld etc. Lekker weertje hier, vanmorgen. 8 november 2022 aangepast door Amrutten Spelling ? Quote
acpronk Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Eerst knoflook gepoot, tijdens het poten kwam er een moestuin buurman langs, praatje gemaakt, en hij vindt de mashua ook heel mooi. Bloemetje vond hij ook lekker, en heeft er een paar meegenomen voor de kids.Afgesproken dat hij komend voorjaar ook een mashua knolletje krijgt. Had hem vorige week al een hoop Sint jansui gegeven.Daarna begonnen met de zoete aardappel in kuip oogsten, valt zwaar tegen zeg! Veel knollen, maar meeste erg klein. Heb van de opbrengst van elke kuip wel een foto gemaakt, die komen tezijnertijd wel in het zoete aardappel topic. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Laatste 7 pepers buiten opgeruimd. Een laatste 30pepers geoogst. Zelf gezaaide winterviolen geplant. Gevallen blad aangeveegd, onkruid weggehaald. Knoflookjes staan nu zo'n 5cm boven de grond. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Flink geoogst: prei, tomaten, paprika, sterrenkers, sla, courgette en bieten. Weer wat meters aspergeloof opgeruimd en onkruid zo goed mogelijk verwijderd en daarna geschoffeld. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Weg met die dorre asperge bossen👍 wij hebben yakon opgegraven, ondanks de droogte een redelijke oogst iets minder dan het vorige jaar. En de knolselderij opgegraven en in de kas gezet. Helaas @henkg het water geven, het compost geven én het noemen van jouw naam hebben de knollen niet veel groter gemaakt dan het vorige jaar. Van biljartbal tot honkbal grootte ongeveer. Misschien dat ze in de kas nog wat bijgroeien 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 @appelvrouw welke soort heb je? Die van mij zijn ook klein, maar de soort die ik heb (Bolster) is ook een kleine soort. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 november 2022 Auteur Geplaatst: 9 november 2022 Wortels geoogst, ook wat bieten, en die ingekuild samen met de appelwortels en witlofwortels die ik al klaar had staan. We moesten wel even wat seringen en mahoniestruiken weg knippen om er bij te kunnen. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
acpronk Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Nog 2 kuipen zoete aardappels geoogst, dit maal Okinawa. Dit jaar wel oogst, zij het niet veel. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Weer wat gespit en de bonenstaken nagelopen. Een deel was slecht en kon in stukjes onder de bessenstruiken. Rucola geoogst en prei geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Zijn de kas aan t opzetten...😅 morgen verder 6 Quote
Mellie Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 Ah fijn lia56! Komt schot in de zaak 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 @Mellie Kas staat ( hoera!!!) welke grond adviseren jullie? Heb ca 1,5m3 nodig... Staat nu op een bodem van zand... dacht ca 15 a 20 cm aarde erop? Maar... moestuingrond, potgrond of tuinaarde? 5 Quote
Mellie Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 Ik zou geen potgrond doen, dat is te fijntjes. Klinkt erg in. Tuinaarde lijkt me goedkoper. Ik weet niet wat het verschil is in prijs en in samenstelling van de grond. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 @Lia56 tuinaarde vermengd met compost zou ik persoonlijk doen.Vandaag nog 6 kuipen (3 rassen) zoete aardappels geleegd. Nog 4 kuipen met 1 ras te gaan. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Beetje onkruid. Beetje kippen. Veel beetjes in de tuin. Paar dahlia knollen eruit gehaald voor school. Bezig met veel water in de gangen te laten lopen en een paar bloemen geplukt. Quote
acpronk Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Vandaag de laatste 4 kuipen zoete aardappels geoogst, na een half uurtje met een tuinbuur gepraat te hebben die 1 van de 2 tuinen opgezegd heeft en waar de nicht van mijn vrouw interesse in zou kunnen hebben (er zijn nog 2 tuinen vrij). Daarna nog 2 peperplanten eruit getrokken, gekortwiekt en vanmiddag of morgen oppotten om te overwinteren.Was hier koud rond het middaguur! Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Vandaag vrij van werk en dus maar wat ander werk gedaan. Wieden, de dahlia's in pot in de kas gezet en allerlei dinges geharkt, gesnoeid, geschoffeld. Weer een hoeveelheid herfstradijzen en bietjes geoogst. En de kolen hebben er ook zin in. De boerenkoolspruitjes ( kalettes) komen ook op gang. Was een experimentje, dus ik ben benieuwd 🙂 Quote
Lia56 Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 (aangepast) On 11/10/2022 at 8:15 PM, acpronk said: @acpronk @Lia56 tuinaarde vermengd met compost zou ik persoonlijk doen. Maar tuinaarde zou toch te zout zijn? Of heb ik dat verkeerd begrepen.. 12 november 2022 aangepast door Lia56 Quote
acpronk Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 @Lia56 dat ligt eraan waar je het vandaan haalt denk ik. Bij ons vlakbij zit een bedrijf die compost, tuinaarde, champost, en nog veel meer verkoopt, niet de goedkoopste, maar omdat het vlakbij is hoeven we soms geen verzendkosten te betalen (en soms weer wel, soms zelfs korting, snap er de ballen niet van want spreek telkens dezelfde persoon). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.