Jump to content

Vragen en antwoorden geruilde plantjes MTFD april 2022

henkg

Recommended Posts

Wie heeft deze kruidenstripper (ik weet even geen betere term) meegebracht? Zelf geprint met 3d printer? In dat geval ben ik (nouja mijn partner eigenlijk) op zoek naar de dingesfile, want hij wil er zelf een paar printen om cadeau te geven.

20220427_121254.jpg

Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes.

Edited by fre3ke

Op 27-4-2022 om 15:55, fre3ke zei:

Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes.

Nee Ekster boon is het niet.

Ik heb ze ooit gekocht onder de naam koe boon maar ik kan ze nu ook niet meer vinden.

ik kwam wel deze tegen en dit zijn ze volgens mij ook:

Droogbonen, Stok 'Dunajec' / 'Climbing Jacobs Cattle' / 'Picassoboontje' (vreeken.nl)

• 2 weeks later...
Op 8-5-2022 om 06:47, henkg zei:

Ik ben benieuwd naar het percentage aangeslagen stekjes.

Hier doen ze het allemaal. Ondanks een paar met mindere wortels waarvan ik eigenlijk had gedacht dat ze het moeilijk zouden krijgen, maar ook die staan er mooi bij.

Nu heb ik ze wel in ronde 9cm potjes geplant om ze eerst mooie kluitjes te laten krijgen, en omdat ik geen zin/tijd had om de bakken waar ze in moeten eerst uit te zoeken welke leeg moeten en welke nog een jaartje mogen blijven staan. Dus ik heb ze heel gericht water en aandacht kunnen geven en ze staan in mooie doorlaatbare en vochtvasthoudende grond.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

• 2 weeks later...

@Yuras  de meeste afkortingen kan ik wel ontcijferen zoals RSR (Red Star Romantic) maar wat kan jij mij vertellen over: 

'* Wino19 

*Ro17 ?

Zijn het kruisingen door Roland en Wino van phytoresistente rassen?

Ze doen het overigens prima net zoals Trescantos, Honing F8 18, en Vicasol F6 10, RSR F7 17

gr

Vincent

2 uren geleden, Arja zei:

Vraag over mierikswortel die ik kreeg van @appelvrouw : hoe doen jullie dat? Hele wortel oogsten? Of kan ik ook stukjes oogsten, gaat de boel dan niet rotten? 

Mierikswortel is net onkruid. Je kunt er straffeloos een stukje afhalen. Elk stuk dat je in de grond laat zitten zal opnieuw uitlopen. Wij raspen de wortel en mengen het met wat mayonaise

• Like 1
  • Thanks 1

14 hours ago, Goldfish said:

'* Wino19 

*Ro17 ?

Wino 19 betekend nakomeling van Honing tomaat boven F8, dus gewoon het ras Wino 😁, 19 is het oogstjaar van zaden.

R 017 is inderdaad kruising van Ronald.

• Thanks 1

@Goldfish R 2021-017 is een kruising tussen een gele cherry x rode cocktail tomaat. Beide ouders zijn stamtomaten met resistentie dus ik verwacht:

Goede opbrengst van formaat cherry

Kleur rood

Stevige groei

Stamtomaat

donker groen blad

Zeer goede resistentie tegen Phytophthora

Hou ons op de hoogte in dit topic:

• Like 1
  • Thanks 1

• 1 month later...

Op de moestuindag heb ik zaden meegenomen  van een mini courgette……

dacht eigenlijk dat het een rechte zou worden, maar dit is het geworden….

weegt toch nog bijna 500 gr. 

weet niet van wie de zaden waren? En klopt het?

65D42214-41AE-4165-84A5-E10A4F51E7A8.thumb.jpeg.e25af03a900514d10cb32925d11cce80.jpeg