Arja Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 @appelvrouw Volgens mij heb ik dit lieve kruidenplantje van jou, maar ik kan niet meer lezen wat het is. De halve wasknijper is na een flinke plons water niet meer leesbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Foto dan? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Heee die was weggevallen. Komt ie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Sint janskruid ( hypericum perforatum) Van de knopjes van de bloemen en de net open bloemen kun je St jansolie maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Jaaaa, nu weet ik het weer! Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Wie heeft deze kruidenstripper (ik weet even geen betere term) meegebracht? Zelf geprint met 3d printer? In dat geval ben ik (nouja mijn partner eigenlijk) op zoek naar de dingesfile, want hij wil er zelf een paar printen om cadeau te geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 (edited) Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes. Edited April 27, 2022 by fre3ke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 ARJA….je hebt een PB 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Voor degenen die van mij een Witte van Ecohoeve zoete aardappel hebben gekregen: 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Op 27-4-2022 om 15:55, fre3ke zei: Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes. Nee Ekster boon is het niet. Ik heb ze ooit gekocht onder de naam koe boon maar ik kan ze nu ook niet meer vinden. ik kwam wel deze tegen en dit zijn ze volgens mij ook: Droogbonen, Stok 'Dunajec' / 'Climbing Jacobs Cattle' / 'Picassoboontje' (vreeken.nl) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Dank je wel @angela, ik ga ze vol verwachting zaaien over een tijd. En ook nog bedankt voor de organisatie van de MTFD. Ik was eerder vergeten dat te zeggen. Dus alsnog: veel dank. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 @Oudholland @Arja @redzebra: Over mijn blote FMS stekken: Ik ben benieuwd naar het percentage aangeslagen stekjes. Ter lering voor mezelf. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 @henkg FMS ? Die heb ik niet, ik denk dat je iemand anders bedoeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Bij mij lijken ze allemaal aan te slaan. Ze staan tussen de aardbeien die ik al had, weet zo niet meer welk soort, die zijn nu een jaar oud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted May 9, 2022 Share Posted May 9, 2022 Op 8-5-2022 om 06:47, henkg zei: Ik ben benieuwd naar het percentage aangeslagen stekjes. Hier doen ze het allemaal. Ondanks een paar met mindere wortels waarvan ik eigenlijk had gedacht dat ze het moeilijk zouden krijgen, maar ook die staan er mooi bij. Nu heb ik ze wel in ronde 9cm potjes geplant om ze eerst mooie kluitjes te laten krijgen, en omdat ik geen zin/tijd had om de bakken waar ze in moeten eerst uit te zoeken welke leeg moeten en welke nog een jaartje mogen blijven staan. Dus ik heb ze heel gericht water en aandacht kunnen geven en ze staan in mooie doorlaatbare en vochtvasthoudende grond. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Vraag over mierikswortel die ik kreeg van @appelvrouw : hoe doen jullie dat? Hele wortel oogsten? Of kan ik ook stukjes oogsten, gaat de boel dan niet rotten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Nog nooit van geoogst eigenlijk. Ik heb een enorme plant en steek er af en toe een stuk af als iemand erom vraagt. Verder koop ik mierikswortel in een potje😇 1 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 Haha die zag ik niet aankomen! 😆😆😆 Ik Google even verder, en misschien zijn er hier mensen die ons kunnen voorlichten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 @Yuras de meeste afkortingen kan ik wel ontcijferen zoals RSR (Red Star Romantic) maar wat kan jij mij vertellen over: '* Wino19 *Ro17 ? Zijn het kruisingen door Roland en Wino van phytoresistente rassen? Ze doen het overigens prima net zoals Trescantos, Honing F8 18, en Vicasol F6 10, RSR F7 17 gr Vincent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caatje Posted May 23, 2022 Share Posted May 23, 2022 2 uren geleden, Arja zei: Vraag over mierikswortel die ik kreeg van @appelvrouw : hoe doen jullie dat? Hele wortel oogsten? Of kan ik ook stukjes oogsten, gaat de boel dan niet rotten? Mierikswortel is net onkruid. Je kunt er straffeloos een stukje afhalen. Elk stuk dat je in de grond laat zitten zal opnieuw uitlopen. Wij raspen de wortel en mengen het met wat mayonaise 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted May 24, 2022 Share Posted May 24, 2022 14 hours ago, Goldfish said: '* Wino19 *Ro17 ? Wino 19 betekend nakomeling van Honing tomaat boven F8, dus gewoon het ras Wino 😁, 19 is het oogstjaar van zaden. R 017 is inderdaad kruising van Ronald. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 "Wino" zal wel een stamtomaat zijn @Yuras, die kruising van R ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 @Goldfish Is zeker stamtomaat. R - weet ik niet, moet Ronald vragen 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 @Goldfish R 2021-017 is een kruising tussen een gele cherry x rode cocktail tomaat. Beide ouders zijn stamtomaten met resistentie dus ik verwacht: Goede opbrengst van formaat cherry Kleur rood Stevige groei Stamtomaat donker groen blad Zeer goede resistentie tegen Phytophthora Hou ons op de hoogte in dit topic: 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 Op de moestuindag heb ik zaden meegenomen van een mini courgette…… dacht eigenlijk dat het een rechte zou worden, maar dit is het geworden…. weegt toch nog bijna 500 gr. weet niet van wie de zaden waren? En klopt het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts