Janine~Bustani Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Hallo allemaal! Ik heb al wat berichten doorgespit op het forum, maar wilde me eerst gaan voorstellen Daarna lees ik lekker verder. Ik ben (nog eventjes) 30, ben getrouwd, heb een zoon van 5 en een dochter van bijna 4. Wij zijn 3 jaar geleden naar Duitsland geemigreerd, hebben hier een tuin van bijna 1000 m2 en een groot deel daarvan is ook bestemd voor de groentes Het eerste jaar heb ik in (7) moestuinbakken gemoestuinierd, vorig jaar dat, plus hier en daar losse groente in de siertuin. Dit jaar komt er groente waar er maar plek is, want ik ben helemaal verslingerd geraakt aan het moestuinieren Ik heb een koude bak (kleintje) en een tomatenkas (3m2?) en een staand kasje (1,5m2). Ook is er een aparte kruidentuin naast een van de terrassen waar ik heel blij mee ben! De vensterbank staat momenteel al weer vol met tomaten, paprika's, pepers en nog wat andere soorten. Verdere plannen zijn; boontjes, doperwten, peulen, boerenkool, bloemkool, broccoli, (diverse) sla, ananaskers, tomatillo, radijsjes, slangenradijs, worteltjes, bieten, mais, etc etc. Verder hebben we 3 konijnen (hopelijk dit jaar een 4e erbij, zodat we 2 setjes van 2 hebben), 2 katten (die veel buiten te vinden zijn en zomers altijd in de tuin slapen) en veel kikkers en vissen in de vijver. De tuin was enorm verwaarloosd, maar inmiddels kan het opbouwen naar onze droomtuin beginnen. Mijn droom is (oa) 6 tuinkamers, een grote kas, de vijver wat veranderen, jaarrond kleur èn groente in de tuin, diervriendelijke tuin (denk aan vlinders/bijen/vogels/egels/eekhoorns/etc), fruitbomen (zijn al geplant), walnotenbomen, kippen en zo nog veel meer Kost tijd en vooral geld, dus we smeren dit uiteraard over een flink aantal jaren uit. Elk jaar pakken we (ik) een stukje van de tuin aan. En omdat jullie gek zijn op foto's, hier een linkje naar een virtuele rondleiding door mijn tuin van afgelopen zomer Juist toen ik vorig jaar na de zomer besloot om 'iets' te gaan doen met mijn grootste hobbies (fotograferen/tuinieren/handwerken) kwam er een kans voorbij die ik met twee handen aangegrepen heb. Een vriendin stopte met haar zadenwebsite en die heb ik inmiddels overgenomen en er mijn eigen draai aan gegeven (zie link in mijn motto). Komende weken ben ik nog druk met het opstellen van de rest van mijn tuinplan, er moet nog een tomatenkas bijkomen dit jaar, ik moet hoognodig onkruid verwijderen uit de tuin (maarja die vorst he ) kortom; druk druk druk Vragen? Vraag maar raak! Groetjes,Janine Quote
Frank Houweling Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Prachtig! Wat een supermooie tuin. En natuurlijk welkom op dit forum! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Helly Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Hallo Janine en welkom op dit forum. Ik denk dat je nog wel ff aan t lezen blijft als je hier bent beland Heb je virtuele rondleiding gezien. Wat een grote tuin En handige man ook. Leuk gedaan met die waterval.Je kan aardig wat kwijt aan groente en fruit. Aan ruimte zeer zeker geen gebrek.Succes met je zadenhandel! Quote Good things come in small packages
Simone Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Welkom Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sannie Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Welkom Mooie foto's en idd een mooie waterval.Die bakken waar de aardappelen in zitten zien er ook erg gezellig uit. Veel lees plezier! Quote
sannie Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Net je andere website bekeken.Ziet er ook super uit leuke informatie en foto's.Vond de zaden pakketten er ook mooi uitzien, maar voor dit jaar ben ik klaar.wie weet volgend jaar Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Dank jullie wel allemaal (ook voor de complimenten! ). Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Ho Janine. en welkom hier Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Hallo Jeanine, welkom. Mooie tuin. Het onbekende plantje op de foto is een muurleeuwenbek..die kun je overal laten verwilderen ( aan de rand van potten, tussen tegels, in de muur..) Ik wens je veel succes met het moestuinnieren, de rest heb je al aardig onder controle denk ik Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Welkom! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Musje Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 :hello: Welkom! Quote Maar na de winter komt de lente weer.
Rantje Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Gast joladio Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 welkom, mooie en vooral grote tuin... Quote
Bit Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 welkom, en ik ben in ieder geval jaloers om zoveel mogelijkheden ! succes. En leuk zo'n blog.... Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 14 februari 2012 Auteur Geplaatst: 14 februari 2012 Dank jullie wel allemaal weer! De tuin is inderdaad (belachelijk) groot, maar weet je, zodra je er aan gewend bent, kom je alsnog ruimte tekort hoor Hoewel ik er na 3 jaar nog steeds heel blij van word als ik 's morgens uit het slaapkamerraam recht de tuin in kijk...dus wennen is een groot woord En @Appelvrouw, dank je, dat was dankzij een reageerder ook al correcte oplossing gegeven Quote
Marinus Ros Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Welkom, Janine.Ook ik had je virtuele tuin van zo goed als een hectare al doorwandeld. Als je enkele vierkante meters teveel hebt mag je me er een paar op de post gooien. Bovendien ga je je als kruidenliefhebster hier niet vervelen, ik zorg wel voor de nodige animo. Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 Hallo allemaal, ik meld me weer even De afgelopen weken hier niet tot nauwelijks kunnen zijn helaas, o.a. wegens een gehackte site Maar inmiddels staat alles weer online en heb ik weer tijd voor het moestuinforum Quote
Jorg Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Welkom terug Janine. Lijkt me geen fijne klus om alles opnieuw op te moeten bouwen of had je een goede backup? Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 Nee helaas....ik ging er vanuit dat de host back-ups draaide en was dus zelf zo stom om het daarom niet te doen.Nu doen we het dus beide Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.