Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Een beginner


Robin.G

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik ben een beginner qua moestuin. Ik heb er dus nog weinig verstand van en ben me nu aan het verdiepen over wat te zetten in mijn nieuwe (kleine) moestuintje. Wat zijn de tips om mee te beginnen als beginner qua groente? En om in deze weken/maanden te planten?

 

dankjulliewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroege erwten - als je daarvan houdt tenminste. Wij snoepen ze altijd rauw op als ze nog jong zijn. De kinderen gaan ze zo zaaien dus dat kan als je wilt vandaag. Wel opletten dat de vogels of muizen niet alles vernielen. Die vinden de jonge plantjes ook erg lekker.

 

Welkom!

aangepast door Gast

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Wat voor idee heb je zelf over je tuin. Hoe groot, volle grond, in potten, een makkelijke moestuin/SFG, kan je nu al beginnen of moet je nog van alles voorbereiden?

 

En welke groenten vind je lekker, andijvie gaat meestal goed, sla en pluksla is leuk, bonen en erwtjes, tomaten, paprika's, komkommers. Snijbiet is ook een aanrader, groeit probleemloos en ziet er ook prachtig uit. Kolen zijn wat moeilijker maar niet onmogelijk.

 

Paprika en pepers moeten deze maand wel al voorgezaaid zijn in huis, die hebben warmte nodig.

 

Tomaatjes, pompoen, courgette en komkommer moeten ook binnen gezaaid worden en kunnen na half mei naar buiten toe.

 

Verder kunnen peulen en erwten nu de grond in.

Ook kan je plantuitjes kopen bij het tuincentrum, kunnen geloof ik ook in maart de grond in.

En alle andere dingen, althans veel, vanaf april.

 

Bij tuincentra kan je vaak ook plantjes kopen. Zo rond de 10 tot 20 cent per stuk. Die kan je dan zo in de tuin uitplanten. Is makkelijk en ook leuk natuurlijk!

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites