Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Verschillende zonnebloemen


Gast joladio

Aanbevolen berichten

Ik heb dit jaar ook een aantal verschillende hoge zonnebloemen in de tuin. Ik ben heel benieuwd hoe ze worden.

Avondzon: dieprood

Sungold: een dubbele gele

Autumn Beauty Mix: verschillende kleuren met allemaal roodtinten erin

Cherry Rose: roze / rood met een  brede lichtgele rand

Ms March: roze met een smalle lichtgele rand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonnebloemen van de AH moestuinmaatjes en ik had met koningsdag met de buurtkinderen potjes geschilderd en reuzezonnebloemen gezaaid. Mijn dochter heeft er eentje. Verder heb ik laatst zaad gekregen van de turkse zonnebloem, nog niet gezaaid, maar dat zijn hele grote pitten. Iemand al eens gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwtje had zak zonnebloem zaden gekocht voor de vogeltjes deze winter. Paar zaden afgesnoept natuurlijk. Die zijn beetje overal in de tuin mooi aan het groeien nu. Heb nog geen idee hoe die bloemen er gaan uitzien maar heel groot lijken ze niet te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie veel belovende soorten Annem@rie. Hopelijk kunnen we met de tijd foto's plaatsen en wie weet zaden uitwisselen. Zodat ieder hier van al die zonnenbloemen kan genieten.

Ben ook benieuwd hoe de Turkse is Marjoleinvdh? Misschien van die grote grote gele voor de pitten? Gezien de gezouten pitten gewild zijn?

Handig Swa zo kun je bepaalde soorten kilowijze kopen als voer en zaaien.

Wie weet kan ik meer soorte zaaien, mits ik ze ver genoeg gescheiden van elkaar kan houden. En dan nog is het afwachten met die bezige bijtjes en co.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahahah nou volgend jaar hopen we weer coronavrij er naar toe te mogen gaan. Ik reserveer altijd een plekje voor zaden. Zonnebloempitten genoteerd! Neem ik mee.

Ik heb er nog een paar. De dochter snaait ze steeds om op te eten (echte Turk ) terwijl deze voor het zaaien zijn.

bfb8772becd45896fd6ee808139a2882.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie oh lachen! Je hebt zeker niet toevallig een foto? 

5178e053b9c5da3100ee401df62fb77b.jpg

Mijn neef stuurde me vandaag deze. Dit is zijn mobiel achtergrond. (Zijn eigen zonnebloem hoor) Hij heeft een nieuwe mobiel en ze staan allemaal op zijn pc. Hij gaat nog zoeken naar een goeie met iemand ernaast zodat je snapt hoe hoog die dingen worden. Maar dit is het seizoen van het harde werken. Kan dus zo maar een paar maanden duren… en dan zijn de zonnebloemen van dit jaar alweer rijp. Je kunt verdwalen in een zonnebloemenveld. Geweldig vind ik dat altijd.

Al gaat dat dit jaar waarschijnlijk niet lukken. Eennof andere plaag waardoor het heel slecht met de zonnebloemen gaat zei hij… dus zal een magere oogst worden helaas
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow Mellie wat een prachtige zonnenbloemen, die kleuren schitterend.

Je dochter heeft groot gelijk, zien er smakelijk uit. Zelf kilowijze gegeten, op school en met de studies was het een rustgevende bezigheid met adhd te onderdruklen of juist te kunnen uiten 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Mellie said:

Eennof andere plaag waardoor het heel slecht met de zonnebloemen

Tja, dan is het waarschijnlijk verstandig om ze ook even niet te exporteren, zodat je de plaag zo min mogelijk verspreidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

e30ae3bb35fda48b3c60d4cfac7a2f1e.png

De zonnebloemen van mijn neefje. Normaal is het helemaal geel, maar voor een jaar zoals deze mogen ze toch niet klagen. Veel regen en heel koud geweest met sneeuw en hagel in mei…
Een minder goed seizoen, maar het is er eindelijk wel echt zomer.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jane Doe je bedoelt Sunfill green en Sunfill purple, er was een site.

Helaas zijn ze ermee gestopt in verband met brexit, in Amerika heb je enorme keuze helaas is import duur(via officiële weg heb je een phytosanitaire rapport nodig wat $150 kost en/of dure verzendkosten).

 

Als je iemand kent die Amerika gaat naar een vast adres(en weer terug komt), kan deze persoon maximaal 5 kilo zaden meenemen(geen levende planten en bollen).

 

Heb op deze manier de meest speciale soorten, zonnebloem, cosmea, zinnia, pompoen, suikermais, tomaten, paprika etc gekocht(meestal voor een betere prijs dan Nederland als ze wel hier verkocht worden).

 

Foto 1: Strawberry Blonde van Johnnyseeds

 

Foto 2: White lite

 

Foto 3: Moulin Rouge/Rouge Royal.

 

Moet er wel bij zeggen dat de foto's van 2018 zijn, zonnebloemen mislukte nogal vaak.

Dit jaar omdat ze iets te laat in de tuin konden, de pompoen groeit iets harder dan verwacht en de slakken zijn er dol op.

Maar de eerste is geopend, niet echt de meest speciale soort.

20190630_200900.jpg

20190708_205503.jpg

20180711_165708.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ik had vorig jaar Zaden genomen van de lage zonnebloem Sungold van Horti Tops. Dit lijk mij een F1 want er is maar 1 plant die de mooie dubbele bloem heeft. De meeste hebben zelfs helemaal geen bloembladen maar alleen stuifmeel en stampers.

 

20220731_190841078_iOS.thumb.jpg.17c6f1517d07c6f9bab29f9343fd1009.jpg

 

Misvormde bloem:

20220731_190850128_iOS.thumb.jpg.07ac06613c91549e703c8fb73fd7bba1.jpg

 

Misvormde bloem andere plant:

20220731_190913726_iOS.thumb.jpg.3092e84b2b671979e4130c20bb4ffe1b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...