Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Verschillende zonnebloemen


Gast joladio

Aanbevolen berichten

Wij hadden van de zomer mini zonnebloemen, tenminste dat stond wel op de verpakking. Zonnenbloem, Herfstschoonheid.

En zouden max 80 cm moeten worden. Nou de meeste waren iets hoger. de hoogste was ruim 3 meter!!! haha.

zag er ook wel leuk uit hoor, maar wel met kleine bloemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die even 'makkelijk' als de 'normale' zonnenbloemen?
Net zo makkelijk als iedere andere zonnebloem Dennis. Ik kocht de zaden in 2010 bij een Obi-baumarkt in duitsland maar ik neem aan dat ze hier ook wel verkrijgbaar zijn .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heliantus Annuus (avondrood, bruinrood) in 2009:

 

imag375096041330387838.JPG

 

imag379384111330387856.JPG

 

imag378824101330387847.JPG

 

imag385721041330387865.JPG

 

Al die kleuren uit 1 zakje

Bloeiden ook heel lang want kwamen steeds weer nieuwe bij.

 

Witte zakje (laatste foto) ter bescherming van zaden t.b.v. zaadwinning is nu vervangen door geperforeerde supermarktbroodjeszakjes. Wordt niet nat, blijft geen water in staan, wordt niet opengepikt door de vogels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...
  • 1 year later...

Ik plaats m'n vraag maar even hier. Betwijfel eigenlijk ook of ik hem al niet eens gesteld heb.. Maar, Komend jaar zou ik graag een vrij grote zonnebloem soort zaaien, alleen lees ik dat slakken er ook dol op zijn. En ja, wij hebben veel slakken.. Is het zo dat de slakken alleen in het begin stadium happerig zijn, of eten ze ook graag bladeren van grotere planten? Want dan kan ik er beter niet aan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar waar het bij mij stikt van de slakken overleven de zonnebloemen het gewoon.

Ik kweek ze dan wel eerst op tot een bepaalde "overlevingshoogte" (30 cm oid). Dan zijn ze niet meer in 1 hap te verslinden.

Daarna is er niet veel slakverkeer te bekennen. waarschijnlijk ook door de "haartjes" die op de stelen groeien? Hoef er in ieder geval geen slakken af te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 years later...

Weet dat het een oud topic is, maar om nu een nieuwe te beginnen?

Hier zaaien we dit jaar verschillende soorten, voor olie een soort middelmatig groot, voor zaden snoepgoed zeer groot en snijbloemen groot. Ben benieuwd hie ze er uit zien en of we wat zaden voor volgens jaar kunnen bewaren. Zitten ook f1 tussen, dus dat zal dan generaties geduld moeten hebben en afwachten of het gaat. Maar voor de sier en leuk, dus plezier zullen we hebben aan de zonnenbloemen.

Wie heeft welke zonnenbloemen gezaaid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee wat leuk, een zonnebloementopic. Ik heb een boel verschillende, maar ik moet nog zien wat de slakken en andere bijbelse plagen ervan overlaten. Als het een beetje meezit, heb ik rode, grote gele, kleine trossen gele, en iets daar tussenin. Oja en ook van die fluffy types. Tzt foto's, het seizoen is nog jong. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jane Doe zei:

Zitten ook f1 tussen, dus dat zal dan generaties geduld moeten hebben en afwachten of het gaat. 

Wie heeft welke zonnenbloemen gezaaid?

Volgens mij zijn er drie aan het appie potje ontsproten.

 

Met F1 komt er wat uit, maar wat, dat word Fenotypes jagen volgend jaar.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jane Doe said:

met fluffy doel je dan op die teddy soort?

Geen idee, ik heb de zaden van een vriendin gekregen, weet niet meer hoe zij ze noemde of omschreef, maar in ieder geval zou deze anders en gevulder moeten worden dan het standaard model. Is teddy een officiële term?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teddy bear, maar zijn verschillende soorten en namen.

IMG_1337.thumb.PNG.74cd9cb36df1e7f4624d183fff4f93fd.PNG

Zoveel soorten, kleuren en vormen, zonnebloemen verzameling lijkt me heerlijk zo fleurig in de tuin. De grote reuzen wel steunen, geweldig voor kids. Heb een soort die laat gaat bloeien, kun je als groene in de vaas zetten. Die is er ook in een paarse vorm, maar die heb ik hier nig niet gevonden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...