Vastone Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Valt inderdaad tegen zo zwaar! We hadden voor 't kippenhok een paar weken geleden al 2 bigbags zand, nu staan er weer 3 bigbags grond en 1 bigbags zand in de voortuin.. Hierna is 't maar weer even klaar voor dit jaar! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Geplaatst: 26 april 2023 Het lijkt heel wat, zo'n Bigbag, maar eenmaal verspreid is het zo weer verdwenen. Hier weer wat aan de moestuin gedaan, een klein uurtje geschoffeld, wat ook wel weer nodig is. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Spontane aktie! In het oude, gare bitumen dak van het konijnenverblijf waren een paar gaten ontstaan (iemand even op gestaan, denken wij 🤨). Vanmorgen ontdekten we een poesie in de ren, naar binnen door het gat en er niet meer uikunnen. Konijnen waren van dit exemplaar niet erg onder de indruk, maar er lopen er hier in de buurt ook nog een paar rond die wat jageriger zijn. Dus nieuwe dakplaten gehaald en regels en de oude boel vervangen. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 27 april 2023 Auteur Geplaatst: 27 april 2023 Die bitumen golfplaten? Die verzwakken na een decennia. Hier zakte de dikke buurkat er door tijdens het zonnen op het dak..... Dat was trouwens een huisje voor de kinderen wat later ook een konijnenhok werd. Vandaag een feestelijke lading asperges gehaald en lavas, peterselie, selderij, verse knoflook en bosuien voor bij het stoofvlees. Ook nog een stuk geschoffeld en winterpostelein doorgedraaid. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 28 april 2023 Auteur Geplaatst: 28 april 2023 Eten genoeg nog van gisteren, maar ik had wel een tekort aan potjes bij het verspenen van de tomaten. Potjes gehaald en bij de pomp voorgespoeld. Rustig en heiig weer, de duintoppen zaten in de wolken. Met een eerste portie kleine rabarberstelen weer retour. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 Vandaag heerlijk weer, dus wat geschoffeld, sla en wat kruiden geplant en alvast de klimnetten voor de komkommers in de kas opgehangen. 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 april 2023 Auteur Geplaatst: 29 april 2023 Naar de molen, meel gehaald. Tomaten verspeend tot de vensterbank vol was.... Naar de tuin, de eerste courgetteplant wegbrengen en raapsteeltjes halen. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 Onkruid verwijderd, tomaten vertroeteld, pepers in de kas gezet en heerlijk van t zonnetje genoten 4 Quote
Arja Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 Onkruid verwijderd, bietjes gedund/verplaatst, kruiden en paprika's uitgeplant, kattenkruid gestekt, van alles wat voor mijn voeten kwam eigenlijk. En vooral genoten van het weer. 4 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 Terug van weg geweest! (again...) Vorige week verhuisd. Koophuis met een tuin van 25x7 m2! Tot na lunchtijd bijna de hele tuin zon, daarna wat schaduwstukjes. Van de week bij de Gamma 2 bessenstruikjes gescoord (braam zonder stekels en zwarte bes). Vandaag een stukje tuin vrijgemaakt voor de braam, en ook de aardbeien "Charlotte" van Goldfish (ze leven nog steeds!) vanuit de emmers in de volle grond gejoekeld. Hoop dat ze het daar naar hun zin gaan hebben. Voelde me een echte Disney princess met stalker-roodborstje terwijl ik de pollen gras verwijderde 😉 6 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Vastone Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 (aangepast) Was een heerlijke dag! Vanochtend toegekeken hoe man en zoon druk bezig waren met onkruid verwijderen, stukje voortuin opnieuw aanplanten, drie nieuwe fruitboompjes aanplanten en grasmaaiden. Zelf het kippenhok en ren schoongemaakt. En na flink twijfelen smiddags de gok genomen en aan zoon gevraagd of hij wilde helpen een deel van de eenjarigen en dahlia knollen al uit te planten/poten. Weersverwachting voor de komende twee weken lijkt goed te gaan en moet ook ruimte vrij maken in de kas (ivm post/long covid klachten ook gedeeltelijk afhankelijk van hulp dus nu met de meivakantie..). Nou helpen wilde die wel! Van 9.00-16.00 is hij hard aan het werk geweest, met dit als eindresultaat.. Bekaf! Maar vertelde net dat hij een heerlijke dag gehad had. 29 april 2023 aangepast door Vastone 6 Quote
carel Geplaatst: 29 april 2023 Geplaatst: 29 april 2023 Vandaag de tomaten en pepers en paprika kas gemaakt.hoop dat hij blijft staan bij een zomerstorm. 😄 5 Quote
Bearded johnie Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Kasje onkruidvrij gemaakt, 2e lading tuinbonen, peultjes, rodebiet en andijvie geplant 4 Quote
Amrutten Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 De ‘kinderkamer’ uitgeruimd. Alles naar de kas verplaatst. En wat daar in de grond moest, staat er ook in. Op enig moment heb ik genoeg van lampen en stellages en ‘rommel’ in huis. Net zoals je blij bent dat de kerstversiering weer weg kan. Zoiets. Dus alles uitgezocht, deels in de kas geplant en de rest staat klaar in de kas, om t.z.t. naar de tuin te gaan. Mocht er nog erge kou komen, dan gaan er lappen overheen ! 5 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Hoop dood materiaal uit de tuin verwijderd. Munt verplaatst van oude balkonbak naar grote plantenbak op terras. Beetje kijken wat er zoal opkomt in deze tuin, wat ik mooi vind, wat lelijk, wat eruit moet. Flink wat onkruid though. Maar stapje voor stapje de boel eigen maken 2 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Saar Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Gras uit de bedden geplukt bedden geharkt paadjes aangestampt aardbeien uit iemand anders tuin die ik mocht hebben overgeplaatst koemest korrels gestrooid 2 Quote
speets Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 De chrysanten en frambozen onder de winterpostelein vandaan gehaald. Die kwamen er niet door! Het was een geweldig posteleinjaar, maar nu moet het maar gauw doodgaan 😶 Ik heb de dahlia's van de winter laten zitten en de eerste komt al boven de grond 🤩 4 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Lia56 Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Onkruid verwijderd, plantjes gepoot, dahlia's gezet en genoten van alles wat er boven de grond uitkomt 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 april 2023 Auteur Geplaatst: 30 april 2023 20 uren geleden, Vastone zei: Bekaf! En nu maar kijken hoe het hard gaat groeien! @carel mooie kas.👍 Hier ook veel winterpostelein doorgedraaid en zo ruimte gemaakt in de lage kas voor de kweekkas, daar kunnen nu tijdelijk de tomaten in. De primeur aardappels onder plastic open gezet en veel onkruid weggehaald. Het plastic tunneltje moet straks over de buitentomaten. Begonnen om de peulen schoon te maken en de bescherming weg te halen. Flink wat asperges geoogst, net als de eerste bos radijs, sla en rucola. De laatste voor de winter gepote uien geoogst en daar gelijk mest gegooid en gespit, daar komen nu de late aardappels. Flink wat gedaan dus en zelfs zitten zweten in de zon. 4 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Nog een extra pot gekocht vandaag voor het eerder gekochte struikje. We hadden al een aantal van die potten staan, dus past er mooi bij zo. Laagje split basalt over de potgrond voor de sier. Doe ik bij alle vaste planten in pot. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
marcelru Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 De eerste geente peren (Heerepeer, Krukpeer, Peppelpeer, Bongerspeer en Leempeer op Kirschensaller) uit verzamelpotten overgeplant in individuele 3L potten. De tuingrond bewerkt voor inzaaien. Verder nog zo'n 400 foto's van appelbomen en bloesems gemaakt (laat ik maar weer niet zien ). Prima dagje vandaag. 1 Quote
mus Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Netten over de aardbeien geplaatst . Courgettes verpot. Tomaten naar de kas gebracht. Wat extra cosmos gezaaid. Lavas en Bladselderij gepoot, en heerlijk genoten van het zonnetje. 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 Paprika’s en tomaten verpot. Ook ben ik verder gegaan met het klaarmaken van het nieuwe tomaten veldje waar ik onder een dun laagje aarde allemaal stenen vond. Ben begonnen met het eruit halen. De merel die vlakbij zijn nest heeft heeft genoten van de wormen die eronder vandaan kwamen. Verder mais, bietjes en zonnebloemen voor gezaaid. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 30 april 2023 Geplaatst: 30 april 2023 (aangepast) Een blauwe bes Goldtraube en een perenboom Charneux geplant. En twee Siberische kiwibessen Anniki, die ik vorig jaar had gestekt. Verwijderd: een kruisbes met tentakels die overal wortelen, en een roos die steevast sterreroetdauw heeft. Dat laatste deed pijn, het is een heerlijk geurende roos. Ik probeer hem nog te stekken, misschien dat hij gezonder groeit op eigen wortel. Een houten rand in de voortuin geplaatst en helemaal gevuld met onkruid: daar gaat straks een pompoen in. 30 april 2023 aangepast door fre3ke 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.