Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een bak paprika plantjes naar de tuin gebracht.

Begonnen de lage kas leeg te halen. Een paar kratten groen doorgedraaid, de preitjes er uit geoogst net als wat Russische bladkool.

Een deel van de flinke potten er uit gehaald, de aardbeipotten, pepermunt, bieslook en lavendel.

Verse knoflook geoogst en de groenten vast deels schoongemaakt.

Plaats gemaakt voor een volgende tomatentunnel en daar geschoffeld, ook de knoflook en middellate aardappels geschoffeld.

Met de hand een peulenrek onkruidvrij gemaakt. Potten gewassen en gevuld om zomerspul te zaaien. vier tijm planten opgepot.

Heel de dag droog en rustig weer met op het eind een lekker zonnetje.

• Like 3
Geplaatst:

Heerlijke middag op de tuin gehad, stukje tuin onkruidvrij gemaakt en 6 rijen wortels gezaaid met daartussen ui. Ook nog 12 slaplantjes (van de buurman) gekregen geplant .

Ook 4 courgette plantjes geplant.

• Like 1
Geplaatst:

Samen met schoonmama heel veel onkruid verwijderd, deel van de grasmat verwijderd zodat ik kan moestuinen, veel dood materiaal verwijderd. Begint ergens op te lijken!

En godnondeju mijn telefoon net op het terras laten vallen en nu mooie spiderman app 🙄

• Like 3

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Die kwetsbare slimme telefoons hebben het zwaar op de tuin, ik heb die van mij nu wijselijk tussen twee rubberen stoeptegels zitten.

Het plastic tunneltje bij de kolen afgebroken en daar weer een netten over gedaan, het lukte niet zo met alle warmte midden op de dag dus aan het eind van de middag maar terug gegaan. Het net afgemaakt en het plastic tunneltje onder het tomatenhok geplaatst.

Sla, radijs, rucola en bosuien geoogst en toen weggevlucht voor een laf buitje.

• Like 1
Geplaatst:

Het gras stond zo hoog, dat de grasmaaier er een hele dag over heeft gedaan. Accu’s continue opladen. Volgende x toch wat sneller maaien.
71d271cfac8928dea5cd39e6ce4e8c3c.jpg
Scheelt nogal

Dompelpomp is weer aangesloten. Ik heb de kas begoten en wat potten en 4 trays met zomerbloeiers. Patio opgeruimd, want er lagen overal opgedroogde eiresten. Dank je wel kippenoppas dat je ze daar hebt gelaten. Ik heb een uur staan schrobben om de opgepeuzelde resten weg te krijgen. Het zat echt overal. Katten, vogels, ratten of muizen. Iemand heeft een goed feestje gehad. Naast heel dom heb ik er ook een erg duidelijke mening over dat je je eigen troep laat liggen voor een ander. De patio is goed schoon zal ik maar zeggen.

bf9b4b7781cabc6044450af72c2a6cf2.jpg

Heel veel onkruid verwijderd en aan de kippen gegeven. Ook gemaaid gras om wat in te pikken. Paar bakken vol gemikt bij compost. Rondom de aardbeien die het zo goed doen met alle regen. Rest in de klikos en wat erna overbleef, in de kruiwagen. Wij hebben eigenlijk koeien nodig. Hele kleintjes

bij de Lidl een kweekbak gekocht. Die van mij viel bijna uit elkaar. Deze is iets smaller en minder lang. Gelukkig was de inhoud 1 massieve brok, dus ik kon het zo eruit tillen. Heb wat gefrut en gepropt en het zit erin. In de ochtend had ik het nog bewonderd omdat ik eindelijk kropsjes little gem heb ipv losse blaadjes.

39d925a7faaccd2dfc62d61295f9c90f.jpg

Mega krop andijvie ook inmiddels. De andere 2 zijn net zo groot als toen ik ze plantte. Nummer 3 is wel gegroeid, maar niet zo mega. Binnenkort 2 dagen stamppot alles water gegeven, want het ging direct slap. De regen is tot de avond uitgebleven gelukkig. Een prima Hollandse dag.

• Like 2
Geplaatst:

Ja joh, komt wel goed @cherrycharlie

Ik ging op zoek naar leliehaantjes nav berichtje van @acpronk bij bloementopic. Uiteraard nul gevonden. Wel heeeeeel veel slakken. Nu al. Alles kapot gestampt of de sloot ingegooid.
Wat onkruid weggehaald. Paar zonnebloemen uit de kas buiten langs de rand van het pompoenenveldje gezet. Een plant in pot uit pot omver gelopen. Ging zo zachtjes, maar alles eruit. Snel weer opgepot. Stuk pioenroos wat ik aan mijn moeder ga geven.

En ineens was ik geheel per ongeluk 40 stuks cucurbitea aan het zaaien. Echt geen idee hoe dat is gebeurd, maar gebeurd is gebeurd. Ik ga alleen nog was ophangen in de tuin en de 6 bloementrays een plekje geven. Dit wordt mijn niets dag.

• Like 4
Geplaatst:

Vandaag en gisteren tomaten en wat paprika/ peper uitgeplant. Heel de week al aan  het afharden geweest , waar mijn zoete piepers niet echt goed tegen konden…..

toch doorgezet, overal kapjes en vitrages voor/ op/ over. 
We gaan binnenkort op vakantie en ik begin nu dus behoorlijk neurotisch gedrag te vertonen. Voor mijn gevoel moet het meeste de grond in voordat ik wegga! Anders ben ik te laat….( wat misschien niet zo is) 

De zoete  piepers ( die weer binnen staan ) die gaan in ieder geval pas na mijn vakantie de grond in.  
zucht….ik word moe van mezelf! 

• Like 6
Geplaatst:

Wat extra stro en stropharia broed in het paddenstoelenbed gedaan.

Paprika en courgettes op hun plekje gezet. Beetje wieden en rondlummelen.

Aardbeibedden voorzien van cocossnippers. Vorig jaar ook gedaan en dat beviel wel.

Stokken voor de spekbonen neergezet en mais en NZ spinazie rondom gezaaid. Ook wat stambonen (red swan en purple queen) gezaaid. Nog nooit zo vroeg gedaan.

• Like 3
Geplaatst:

N-Z spinazie zaaien, dat heb ik ooit ook eens gedaan, en sindsdien onbeperkt plantjes.....

Een krat asperges geoogst, een paar kilo.

Gezaaid en geplant en Heermoes getrokken bij de asperges en aardbeien.

De broccoli die onder een tunneltje staat geschoffeld, de slakken komen daar nu met de regen uit het buurperceel.

Altijd jammer, de plantjes gehaald met de auto in Alkmaar, tunneltje gebouwd en vertroeteld en hier kan je dan zo weinig aan doen.

Volgende keer meer rekening houden met de plek dan maar.

• Like 2
Geplaatst:
7 minuten geleden, Patrijs zei:

N-Z spinazie zaaien, dat heb ik ooit ook eens gedaan, en sindsdien onbeperkt plantjes...

Geluksmens 😀! Ik moet ze hier elk jaar weer zaaien en dan nog afwachten wat het wordt. Het moet een hele slappe winter zijn, willen ze zich hier zelf uitzaaien.

Geplaatst:

Ik ben blij dat ik toch heb een beetje kunnen schoonmaken in de tuin afgelopen weekend. Ook zie ik opmerkelijk dat de rhododendron heel goed zijn best heeft gedaan dit jaar.

Mijn zus slaagde er niet in om deze rhododendron gezond te houden, ik vroeg of ik het in mijn tuin kon herplanten, en kijk eens.

IMG_3615.jpeg

IMG_3616.jpeg

• Like 5
Geplaatst:

Prachtig! Hier is de rhododendron helaas ook geen succes. Heeft waarschijnlijk met de bodemsoort te maken dus ga binnenkort besluiten of we ze er uit halen of daar met andere grond gaan aanvullen (maar ben bang dat we dan bezig blijven). 

Geplaatst:

Fris weer met zeevlam en een windje, goed om te werken.

Tomaten verplant en verspeend.

Ramen klaargezet voor de volgende lichting tomaten.

Raapstelen, bosui, verse knoflook en sla geoogst, voor hier en om mee te geven.

Een raam van de platte bak leeg gemaakt, o.a. de aangetaste prei doorgedraaid. 

Daar een stapel ramen opgelegd zodat ik aan de lage kas verder kan.

De laatste potten er uit gehaald, de zwaarste met zijn tweeën.

Alle onkruid en winterpostelein er uit gehaald en wat snijbiet geoogst.

Het eerste raam gespit voor de paprika's straks, maar ik hoop op eerst nog een buitje.

• Like 1
Geplaatst:

Hier een (voor mij wat onverwachts) warme dag. De pompoenen, courgette en mais buiten geplant, vanacht en morgen regen (lichte buien voorspeld) dus leek me een goed moment! 

Geplaatst:

Hier ook veel winterpostelein en veldsla verwijderd. Heb nog wel een deel van de doorgeschoten veldsla en mosterd laten staan voor de bijen. 

Verder de eerste stamboontjes en courgette geplant, diverse kolen gezaaid en de eerste voorbereidingen getroffen voor de eerste potten/bakken waar de paprika’s in komen. 

• Like 1
Geplaatst:

Heel veel gekletst. 😄 Genoten van de drukkende warmte en opkomende mist. Tussendoor alle heermoes tussen de bessenstruiken uitgetrokken en weer terug gelegd. Verder beetje aangerommeld, kas opgeruimd, stukjes onkruidvrij gemaakt, handje asperges geoogst. Fijn die lange avonden.

• Like 1
Geplaatst:

Kip begraven en daarvoor veel brandnetels verwijderd en bloemen geplukt. Ook heb ik op zijn Pippi Langkous overgebleven cement gebruikt om het wat gaten langs tegels dicht te gooien en een soort van muurtje te maken in de voortuin zodat het water niet direct wegloopt. De Man vond het maar niks. Maar goed. Ik zei al, het was op zijn Pippi Langkous. Mijnnkinderen waren vanochtend toen we naar school gingen, in elk geval extreeeeeem onder de indruk

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...