Jorieke123 Geplaatst: 17 augustus 2023 Geplaatst: 17 augustus 2023 Stamppot van rode spitskool met een runderbraadworstje er bij. Eigenlijk ook een AGV-tje dus. Morgen en de rest van de week wordt het mij te warm voor warm eten, dus het was nu of nooit en heel smakelijk Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 augustus 2023 Geplaatst: 17 augustus 2023 @MSDG zou je in het inmaakgedeelte van dit forum wat meer kunnen vertellen over die gefermenteerde tomaatjes? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 (aangepast) Een salade met 1 grote ( is dat die Spaanse Aretxabaleta Jorieke?) tomaat en enkele kleine uit de tuin van Jorieke. Bergbasil. Komkommer ( Jorieke) met bieslook uit eigen tuin en Friese sperziebonen salade met dragon en kumquats. Alles lichtjes besprenkeld met dadelazijn en mooie olijfolie. 19 augustus 2023 aangepast door appelvrouw 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Prachtig bord zo! Ja ik denk dat dat die Aretxabaleta is ja. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 19 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2023 @appelvrouw heerlijke salade met deze temperaturen..👍 1 Quote
Marinke Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Tomatillosalsa/salade met knoflook, peper en koriander uet. Samen met een salade met rucola, verschillende soorten tomaten en paprika’s. De tomatillo’s zijn wat mij betreft wel de ontdekking van dit jaar, heerlijk! 3 Quote
mus Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Chilli sin carne met tomaat en paprika uit de tuin 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Een beetje Marokkaans recept of Turks dat weet ik niet.gebakken Tomaat met ui en gebakken ei.tomaat uet,eitjes van de kipjes. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Orzo met courgette en venkel uit de tuin. Er bovenop een stukje heekfilet met tijm uit de tuin. 3 Quote
Arja Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Vorige week maakten we mosterd. Van het deel wat in de zeef achterbleef, maakten we vanavond mosterdsoep. De knoflook en bleekselderij kwamen uet. En stamppot raapstelen, waarvan de raapstelen uet. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Kaasjeskool met manchegokaas en witte kool van Jorieke en gebraden veldkip poot. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Bloemkool gegrild op de bbq. Met gebakken aardappelen. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Ja de sla is weer volgroeid,dus sla gegeten,heerlijk bij een temperatuur van bijna 40 graden. 1 Quote
Erny Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Bordje vol met Padronnetjes, vul ze ter plekke met feta. Heerlijk én bijna allemaal pittig. 2 Quote
HerbalX Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Courgette soep met room en gebakken spekjes. Later deze week staat de tomatensoep op het programma. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2023 Gevulde paprika op bbq, tomatensalade en rucola met krieltjes. Alles uet 1 Quote
Mellie Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Wij hebben een lammetje gekocht en die gaat straks op de barbecue We eten erbij, salades, gepofte aubergines, geroosterde paprika’s en pepers, cacik met eigen komkommers met heel veel tomaat die ik zelf net heb geplukt en als klap op de vuurpijl…. Room van waterbuffel. Stel jezelf de allerromigste buffelmozzerella voor. En dat keer duizend. Het is zo belachelijk romig en lekker…. Dit heerlijk goedje is van de waterbuffels van mijn neef. Rest uet. 4 Quote
Roelie Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Hier hangen de eerste strengen met stokslabonen te drogen. Echte winterkost met speklap en verse worst. Traditioneel eten we in onze familie de eerste keer "dreuge" bonen op de eerste dag van het nieuwe jaar. 24 uur van tevoren in het water, minimaal drie uur koken en....smullen maar....🙂 6 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2023 @Mellie lammetje... op de BBQ 😌 3 Quote
Roelie Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Hier gaan ook vaak heerlijke lamskoteletten op de bbq. Niet van die dunne spieringen maar twee cm dikke. Indirect garen en binnen een half uurtje zijn ze heerlijk mals én krokant van buiten. Het vetrandje maakt het helemaal af....😃 2 Quote
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 Ik wilde deze vier gaan eten. Wat ik me niet realiseerde is, dat dit bijna 2 kg tomaat is Ik heb er 1,5 gemakkelijk opgekregen en de halve erin gepropt, want zonde. Ook de zaden meegenomen. Prachtige tomaat en zo smaakvol. Hopelijk komen ze ook in een Hollander zomer tot hun recht. 6 Quote
Lia56 Geplaatst: 23 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2023 Gevulde tomatensoep, krieltjes met salade 1 Quote
Roelie Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 Heb je ook een ras? Tomaatjes ben ik altijd voor in! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.