Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Een salade met 1 grote ( is dat die Spaanse Aretxabaleta Jorieke?) tomaat en enkele kleine uit de tuin van Jorieke. Bergbasil. Komkommer ( Jorieke) met bieslook uit eigen tuin en Friese sperziebonen salade met dragon en kumquats. Alles lichtjes besprenkeld met dadelazijn en mooie olijfolie.

2D8F48AD-E9C1-4B83-A614-44E34E7A1FF9.thumb.jpeg.570c04faafa9e29ab5a82822961746fe.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tomatillosalsa/salade met knoflook, peper en koriander uet. Samen met een salade met rucola, verschillende soorten tomaten en paprika’s. De tomatillo’s zijn wat mij betreft wel de ontdekking van dit jaar, heerlijk!  

IMG_4922.jpeg

• Like 3
Geplaatst:

Vorige week maakten we mosterd. Van het deel wat in de zeef achterbleef, maakten we vanavond mosterdsoep. De knoflook en bleekselderij kwamen uet. 

En stamppot raapstelen, waarvan de raapstelen uet. 

• Like 3
Geplaatst:

Wij hebben een lammetje gekocht en die gaat straks op de barbecue

We eten erbij, salades, gepofte aubergines, geroosterde paprika’s en pepers, cacik met eigen komkommers met heel veel tomaat die ik zelf net heb geplukt en als klap op de vuurpijl….

Room van waterbuffel.

Stel jezelf de allerromigste buffelmozzerella voor. En dat keer duizend. Het is zo belachelijk romig en lekker…. Dit heerlijk goedje is van de waterbuffels van mijn neef. Rest uet.

fa854a13a501d41e3bff7db2b3124928.jpg

ea1a77c277db9562585944f512a0c329.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Hier hangen de eerste strengen met stokslabonen te drogen. Echte winterkost met speklap en verse worst.

Traditioneel eten we in onze familie de eerste keer "dreuge" bonen op de eerste dag van het nieuwe jaar. 

24 uur van tevoren in het water, minimaal drie uur koken en....smullen maar....🙂

DSCF5305.thumb.JPG.d1fcfceb66997944f82acfbf7859ca2f.JPG

• Like 6
Geplaatst:

Hier gaan ook vaak heerlijke lamskoteletten op de bbq. Niet van die dunne spieringen maar twee cm dikke. Indirect garen en binnen een half uurtje zijn ze heerlijk mals én krokant van buiten. Het vetrandje maakt het helemaal af....😃

• Like 2
Geplaatst:

2a5f2f646a5dd795b05f900888ca7493.jpg

Ik wilde deze vier gaan eten. Wat ik me niet realiseerde is, dat dit bijna 2 kg tomaat is
Ik heb er 1,5 gemakkelijk opgekregen en de halve erin gepropt, want zonde. Ook de zaden meegenomen. Prachtige tomaat en zo smaakvol. Hopelijk komen ze ook in een Hollander zomer tot hun recht.

• Like 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...