Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023


Lia56

Aanbevolen berichten

Ribollita, wat een goed idee. Één van mijn favoriete soepen.

Gisteren zalm koud gerookt. Die eten we vanavond. Meteen olijfolie, noten en knoflook meegerookt. De boter was heerlijk over de gepofte knolselderij.

  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veldkip gewokt met wortel, witlof en kokosmelk. 
En een boterham van de bakker met de marmelade die ik in januari heb gemaakt van sinaasappels zelf opgehaald in de bio boomgaard van Betera.( Valencia)

In de eerste maanden vond ik de smaak wel erg goed maar de schillen nog hard. Nu na tien maanden is de jam helemaall op zijn top! Heerlijke volle smaak en ook de schil repen zijn heel lekker. Jammer dat de potten bijna op zijn😢

image.jpg

aangepast door appelvrouw
  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linzensoep met de bijna laatste tomaatjes. Alles wat zacht was, in de soep. Ik heb nog 6 cherrytomaatjes die moeten rijpen. De rest is nu op. 2 pepers erin gedaan. Was bang dat hij probeer zou worden, maar dat valt reuze mee. Pepermunt, knof, chilivlokken en 2 eetlepels eigen tomatenpuree. Paar worteltjes erbij en dan de blender erop.

Als hoofdgerecht gevulde paprika en aardappel met eigen knof, ui, pepermunt en rozemarijn met de welbekende tomatenpuree. Rest is gekocht. Zelfs de yoghurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week:

Aardappeltjes uit de oven met salade van spitskool en wortel en een veldoshamburger.

Parelgort met koriandersaus en geroosterde zoete aardappel, pompoen, ui en de laatste minicourgette.

 

Vandaag:

Curry van zoete aardappel en veldkip, met rijst en naan.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat een toeval, wij eten ook regelmatig veldkip en veldos en veldkool enzo :D 

 

Vanavond pannenkoeken met veldvarken-bacon, gedeeltelijk van havermeel en we smeerden er wat druivenstroop op die we van @Charly kregen. 

Gisteren palmkoolstamp met rookworst.

Morgen: moet ik nog bedenken. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh friet…mmm

Maar wij eten ook lekker, lekkere gekookte aardappels met vergeetbiet uit de tuin van Jorieke ( omdat ie vergeten was is er ook lekker vers blad erbij) en gesnipperde andijvietje uit de tuin van de buren. Dat samen in een salade dus met augurkjes en ei en dan falafelballetjes met Zweedse saus. 

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...