Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2023

Featured Replies

Geplaatst:

Zondag rustig en overwegend droog met zonnige perioden. Zondag en maandag koudere nachten met kans op mist. Vanaf maandag geregeld regen en tijdelijk zachter met meer wind.

Nachttemperatuur 2 graden dus kans op vorst aan de grond:

Temperatuurpluim De Bilt 10-11-2023.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Brrr, koud en regen.  Sinterklaas heeft guur weer bij zijn aankomst. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De eenden en ganzen zwemmen hier weer in de weilanden. De sloten zijn extra breed zal ik maar zeggen. Ook bij mij in de tuin is het lekker zompig. Ik weet niet eens meer hoe veel regen er is gevallen. De regenmeter is steeds vol. Elke dag wel regen. Maar nu schijnt even de zon en is het droog.[emoji3508]

Geplaatst:

Ik moet maar eens een goede regenmeter kopen. Ik kan zwemmen in het weiland.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hier aan de rand van  het bos en zonder regenmeter heb ik niet zoveel kijk op buiten, hier geen sloten en rivieren. Maar de innerlijke Appelvrouw heeft wel degelijk last van al die sombere luchten en ik kan weinig naar buiten op de fiets. Vandaag heb ik,de hele tijd het grote licht aan in de keuken, eigenlijk hield ik niet zo van groot licht maar dit najaar ben ik fan( kan ook aan het appartement liggen natuurlijk.)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Blergh.

De wind zal schijnbaar draaien vergeleken met de verwachting van gisteren. Eerst zou het de hele week 0 tot 1 of soms -1 worden, nu is de verwachting voor donderdagochtend en vrijdagochtend -4 resp. -5 graden!!![emoji33]

Oh, en de nacht erna -3!
En de baby komt bijna, dus veel tijd heb ik niet meer...[emoji33]

Geplaatst:
  • Auteur

We willen nog steeds niet snel klagen als het eens goed regent hoor. Met alle droogte die we al hebben gehad hiero. Maar nu mag het wel even stoppen... er is even geen regen meer nodig, bewaar het a.u.b. voor de komende lente en zomer! 

Geplaatst:

@appelvrouw, ik herken dit gebrek aan licht. Momenteel schijnt de zon en heb ik er meer zin in. We worden een dagje ouder en dan kunnen we wel wat extra licht gebruiken, we hebben steeds wat meer licht nodig om alles goed te kunnen zien. Ik heb een paar LED batten opgehangen. Voor woonruimte zoals keuken gebruik ik die van 4000 K, voor de hobbyruimte 6000 K.

In de ochtend en vroege avond even alle lichten aan, helpt als 'lichttherapie'. De afgelopen donkere regendagen heb ik ze het grootste deel van de dag aan gehad.

Geplaatst:

0 of -4, het scheelt toch wel behoorlijk.
2 dagen geleden, op de geboortedag van Elise, was het minimum 0, maar lag er bij thuiskomst rond 10:00 wel wat ijs op het water in de bakjes. Op de auto (in Gouda buiten) een miniem beetje ijs.
Vannacht was het minimum -4, maar geen bevroren waterbakjes, maar wel bevroren regen op de auto.
Zal waarschijnlijk aan het wolkendek gelegen hebben ofzo...

Gelukkig maar, want ik was vergeten de taking broedbollen in de schuur te zetten, deze stonden nog in de kuip onder de tafel. En stekken van de zebra kamerplant (die Mellie ook heeft) te nemen.
Andere dingen zoals citroengras en salie stekken had ik al wel binnen gezet.

Geplaatst:

Weer in november, hier (Zeeland Oost):

Somber, want weinig zon

Nat, ca. 150 mm. ZH en NH waren weer de pineut, met soms ruim 240 mm. Oost NL: tussen 110 en 160 mm.

Niet koud (op de laatste paar dagen na, met als uitschieter: gisteren. Gem. temp. gisteren: +0,5).

Op één groot perceel vlakbij staan de aardappels nog. Die zullen morgen, of maandag wel gerooid worden. Mijn "raap"-laarzen liggen al klaar.

Geplaatst:
21 uren geleden, acpronk zei:

2 dagen geleden, op de geboortedag van Elise, was het minimum 0, maar lag er bij thuiskomst rond 10:00 wel wat ijs op het water in de bakjes. Op de auto (in Gouda buiten) een miniem beetje ijs.

Van harte gefeliciteerd met Elise, AC !

Geplaatst:

Hier  sneeuwt het  al enige tijd, maar het  blijft niet liggen, helaas! 

Geplaatst:

Dun laagje hier, inderdaad de 1-3 centimeter. Wel 5 uur later dan voorspeld, visite uit ‘t zuiden was alweer onterecht bang gemaakt door de vrienden uit de Bilt. 😅 Wat wel fijn is, de witte vlieg is opgehoepeld uit de palm- en boerenkool. 🥳

Geplaatst:

Gisteren begonnen met sneeuwen. Zag er mooi uit, maar gelukkig ligt er alleen op auto’s wat. Er wordt nog steeds buiten gewerkt… dus hoe minder ijs en sneeuw, hoe beter.

Geplaatst:

Ook hier dat laagje, het maakt alles mooi wit en licht. 

PXL_20231204_101627048.thumb.jpg.973213a61d7464c779919c53277f99a0.jpg

Geplaatst:

Aanmerkelijk meer sneeuw gevallen afgelopen nacht. Zo lekker op de fiets naar het werk glibberen 😀

IMG_20231205_051416572.thumb.jpg.05eeba0dde4d79d18c71041ae46ef823.jpg

Geplaatst:

Mooi! Maar lastig fietsen denk ik. Hier in Groesbeek helemaal niets, wel een grijzige mistige en kille dag. 
Ik ben ervoor, nu Sint vandaag is, de rest vanaf morgen over te slaan, en meteen door naar 1 februari.

(foto gisteren, Planken Wambuis)

072860CA-80E4-430E-84D5-6DF9903B6DEE.thumb.jpeg.4f3a947a51943fc89c839e2e789809b3.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Viel mee, ik was bijna de eerste die de wijk uit fietste, dus alle sneeuw was nog vers en goed begaanbaar.

Geplaatst:

Hier is niet zoveel gevallen. Mooie plaatjes van jullie 🤗

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.