Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2023

Featured Replies

Geplaatst:
6 uren geleden, Arja zei:

Gisteren reed ik van het station naar huis. Alle tegemoetkomende auto's hadden een witte nummerplaat... Nee, het waren niet allemaal duitsers, ze kwamen uit de sneeuwbui die ik tegemoet reed. 😆

Hee, dat is maf, las vanmorgen op Mastodon ook iemand die precies hetzelfde vertelde. Was jij dat misschien? :mrgreen:

Geplaatst:

😆😆😆

Geplaatst:
  • Auteur

Wauw, heerlijk veel regen hier ineens! Zo'n 36 mm in 2 dagen! De vijver is een stuk voller (nog lang niet zo vol als februari vorig jaar, maar ok) en het is overal lekker drassig. Fijn voor alle boompjes en struikjes die we nog weer hadden gepoot afgelopen week. Blij mee :D 

Geplaatst:

Wat een hondenweer, hopelijk houdt het niet te lang aan, want de schaarse tijd om meters te maken in de tuin wordt zo wel erg schaars.

Geplaatst:

Hier ook wel weer klaar met de regen. Het is een zwembad in de achtertuin. Regen voor de planten en bomen prima, maar dit is wel weer een beetje erg overdreven nu alles verzuipt..

Geplaatst:

Ook hier is t buiten een zwembad...ook plantsoenen hier... kinderen met laarzen aan en glijden door de bagger

Geplaatst:

Kan sinds vanmiddag alleen zwart-wit foto's maken.

PXL_20230310_160430960~2.jpg

Geplaatst:

Mooi!

Geplaatst:

Hier is het nu al twee dagen droog. Volgens mijn weerstation dan.

Zal wel weer een verstopping zijn, door een blaadje of een spin.

Geplaatst:

Vandaag ook hier al de hele dag natte sneeuw. De laatste uren begint het te blijven liggen, erg mooi. Helaas staat er hier ook een hoop wind, wat het extra koud maakt.

Geplaatst:

Hier heeft het sinds 14:30 tot zeker 17:00 gesneeuwd, nu nog steeds heel licht.

Voor die tijd regen en soms met hagel.

Sneeuw bleef in eerste instantie niet liggen, maar na anderhalf uur wel een beetje. Later ging het op de wegen en voetpaden weer smelten, alleen op aarde en zo smelt het minder snel.

Geplaatst:

Hier ligt ook genoeg. Was stevig trappen vanaf mijn werk een uurtje geleden. Het is ook nog niet klaar met sneeuwen.

IMG_20230310_235707802.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik wil gewoon zon, warmte, lente. Deze winter is niet de meest energieke ooit. Normaal tuinier ik wel door, met snoeien etc. Maar dit jaar echt weinig zin met dat donkere natte weer. 

Geplaatst:

Sommige mensen worden in het verkeerde lichaam geboren, misschien ben jij op de verkeerde plek geboren?

Meteo Valencia.png

Geplaatst:

Ik weet het wel zeker, @Patrijs. Ik functioneer pas echt lekker rind de 25 graden. Maar goed, zo met de klimaatcrisis komt het ‘juiste’ weer vanzelf mijn kant op 😬

Geplaatst:

Moed houden mensen. De boompjes zien het nog niet zitten maar mijn Camelia zegt me dat de lente toch echt begonnen is.

camelia2023.thumb.JPG.39fd44088b40248b841d6666eed41ca3.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Gisteren was heerlijk in Amsterdam, vandaag minder regen dan verwacht maar je merkte dat de wind einde v/d middag toenam. Hopelijk aankomende vrijdag op mijn vrije dag in ieder geval droog. Hogere temperaturen maar hopelijk vooral zo’n tussen de buien door, dan gaat ‘t allemaal pas echt aan de groei. 

Even wat anders, @Franswat een geweldige camelia. Ik zoek nog naar een mooie om de eerste jaren in pot op te kweken en uiteindelijk de rest van ons leven met ons mee te nemen. 

Geplaatst:

En wat een wind! Het is de hele middag droog, dus ik heb de was buiten hangen. Met extra wasknijpers. 

Geplaatst:

Dit is wel een topweertje om van de week de wortelen te zaaien, genoeg vocht en mooi zonnetje om de grond lekker op te warmen. :D Ook voor de plantjes in de kas wel lekker om weer wat zon te vangen.

Geplaatst:

Pas half maart en al meer dan 50 mm regen. Pffff… ben wel klaar met die zompige tuin.

286da163519f60f14c437aeea1739f10.jpg

De eenden en ganzen zwemmen in het gras ipv in de sloot. Zegt wel genoeg [emoji1787]

Geplaatst:

Voorlopig komt er genoeg neerslag aan en vanaf volgende week weer nachtvorst. 🥶 Die echte lente laat nog even op zich wachten zo te zien. 😥

Geplaatst:

Vorige week zulk heerlijk weer, veel opgeplande meters kunnen maken in de tuin. Kas is weer voorzien van een laag compost, moestuinbakken zijn er ook weer klaar voor, de eeste vlinderstruiken weer gesnoeid. Ook veel zaaisels gedaan, oftewel de voorjaarstemming zit er nu goed in!

Deze week veel regen, dan maar weer wat meer binnenklusjes.... maar oh wat heb ik zin in de lente!

Geplaatst:

Vandaag alweer een kletsnatte dag.... zou toch wel fijn zijn als je wat in de tuin kunt poten zonder dat t verzuipt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.