Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ook nieuw


claartje

Aanbevolen berichten

wij hebben sinds vorig jaar ook een moestuin in Groningen.

Het afgelopen jaar werden we echter door onverwachte drukte overmand en zijn we nooit echt 'van de grond' gekomen.

 

Dit jaar willen we proberen een start te maken en ervaring op te doen in het moestuinieren. We vinden het nog erg overweldigend en zijn dan ook nog bezig een plan op te stellen.

 

Onze moestuin bedraagt 200m2 en er staat een koude kas.

deze week gaan we eerst maar eens schonen, want zelfs dat is er afgelopen jaar niet van gekomen. hopelijk krijgen we de slag snel te pakken, zodat we straks lekker met het hele gezin kunnen smikkelen van eigen land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even gespiekt op de Vinkhuizenvolkstuinsite, mooi complex! Heb al goeie dingen gehoord over deze vereniging en stuur ook belangstellenden die bij ons aankloppen hierheen door (onze wachtlijst is errug lang).

By the way... ik lees: jullie hebben een compostlevering op 31 maart (intekenlijst in de kantine)... Even gebruik van maken lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, leuk dat je mee kijkt! ik had het gezien inderdaad en we wilden ons zeker gaan intekenen.

 

hoe de indeling gaat worden en wat er in de kas komt, moeten we nog even bezien. dit weekend gaan we plannen. ik heb al wel allerlei zaden die we afgelopen jaren hadden willen gebruiken, dus daar kunnen we mooi een begin mee maken.

 

ik denk dat de kas dan voor tomaten en paprika's wordt en wellicht het voorzaaien?

 

het eerste naslagwerk is in ieder geval ook besteld: Ecologisch tuinieren voor beginners. ik heb al erg veel gelezen op het internet, maar het is zoveel informatie, dat ik het ook fijn vind om alles op schrift te hebben. straks hoop ik daar dan een eigen schriftje naast te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...