claartje Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 wij hebben sinds vorig jaar ook een moestuin in Groningen. Het afgelopen jaar werden we echter door onverwachte drukte overmand en zijn we nooit echt 'van de grond' gekomen. Dit jaar willen we proberen een start te maken en ervaring op te doen in het moestuinieren. We vinden het nog erg overweldigend en zijn dan ook nog bezig een plan op te stellen. Onze moestuin bedraagt 200m2 en er staat een koude kas. deze week gaan we eerst maar eens schonen, want zelfs dat is er afgelopen jaar niet van gekomen. hopelijk krijgen we de slag snel te pakken, zodat we straks lekker met het hele gezin kunnen smikkelen van eigen land. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Hallo Claartje en welkom op dit forum. Er zitten hier meerderen uit Groningen met een stukje moestuin. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 welkom lekker grote tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 welkom , en kijk lekker rond ! foto"s ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Welkom Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Dag mede-Groninger! Welkom! Enne, op welke locatie zit je in Grünn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
claartje Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 dank dank allemaal. We hebben een tuin op het volkstuin complex in Vinkhuizen. Vraag me niet wel perceel, ik ben er zelf nog niet geweet daar gaan we dit jaar dus eens verandering in aanbrengen haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Welkom en veel leesplezier hier, fijn dat je ook meteen over een kasje kunt beschikken....scheelt 6 weken extra oogsten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Heb even gespiekt op de Vinkhuizenvolkstuinsite, mooi complex! Heb al goeie dingen gehoord over deze vereniging en stuur ook belangstellenden die bij ons aankloppen hierheen door (onze wachtlijst is errug lang).By the way... ik lees: jullie hebben een compostlevering op 31 maart (intekenlijst in de kantine)... Even gebruik van maken lijkt me? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
claartje Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 haha, leuk dat je mee kijkt! ik had het gezien inderdaad en we wilden ons zeker gaan intekenen. hoe de indeling gaat worden en wat er in de kas komt, moeten we nog even bezien. dit weekend gaan we plannen. ik heb al wel allerlei zaden die we afgelopen jaren hadden willen gebruiken, dus daar kunnen we mooi een begin mee maken. ik denk dat de kas dan voor tomaten en paprika's wordt en wellicht het voorzaaien? het eerste naslagwerk is in ieder geval ook besteld: Ecologisch tuinieren voor beginners. ik heb al erg veel gelezen op het internet, maar het is zoveel informatie, dat ik het ook fijn vind om alles op schrift te hebben. straks hoop ik daar dan een eigen schriftje naast te hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubbyboy Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Welkom, veel leesplezier op ons forum!!!!Succes met je moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 als je niet de volle 200m2 gaat betelen maar je wilt het wel schoon hebben. Leg dan karton neer overlappend met een laag compost of stalmest er bovenop.. het karton vergaat en de onkruiden ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
claartje Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 dat is wel een goede tip. het lijkt me een enorme lap grond, maar ons kennende zijn we ook al snel over enthousiast haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snekermoestuin Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Welkom claartje Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Welkom!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Welkom en veel plezier hier Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Hoi Claartje!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Wees welgekomen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts