Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

BIOzadendoos 2023 / 2024


Flup

Aanbevolen berichten

Tape kan altijd opengaan, of loslaten. En nieuwsgierige postbeambtes en -bezorger genoeg. Maar hij is hier helemaal heel aangekomen vanmorgen!  Ik zal de lijst er even naast leggen, en kijken of alles er in zit. Helaas ben ik vandaag en morgen vrij druk. Het wordt op z’n vroegst woensdag voor ik er in kan duiken. Ik hoop voor het weekeind de doos weer on tour te hebben. 

  • Like 5

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben klaar met het zaden drogen voor de biodoos dus ik wil graag weten naar wie ik de zaden kan sturen??

 

Graag de adres gegevens via dm?

 

Het gaat om de volgende biologisch geteelde zaden,

 

- Marconi Golden paprika afgeschermd 

 

- Pink Tiger peper

 

- Carolina Reaper peper (Semistrani)

 

- Sugar Baby Watermeloen afgeschermd 


😎

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaden zijn zojuist op de post gedaan, ze zijn dus onderweg!

 

Het is een nog wat uitgebreider pakket geworden van sommige soorten zijn veel zaden en van sommige soorten wat minder.

 

Een aanbeveling van mijn kant is de “ Marconi Golden punt paprika’s “, er zijn genoeg zaden van en ze zijn vrij van eventuele kruisbestuiving, ik zal ze zelf ook weer kweken aankomend seizoen en zodoende zal in het paprika topic te lezen zijn hoe ze goed te groeien!!

 

De volgende soorten zaden zijn verstuurd;

 

- Marconi Golden paprika afgeschermd 

 

- Pink Tiger peper

 

- Carolina Reaper peper (Semistrani)

 

- Sugar Baby Watermeloen afgeschermd 

 

- Piri Piri peper 

 

- Black Pearl Psychedelic peper ( moeilijk te kweken )

 

- Jalapeño familie market

 

- Brazilian Starfish 

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruderalis je zaadjes zijn zojuist aangekomen! Gelukkig was de binnenkant van de enveloppe van plastic want eea was doorweekt. Maar de zaadjes niet! Ik voeg ze toe, hoop vandaag klaar te zijn met uitzoeken en toevoegen en dan kan de doos morgen, uiterlijk maandag weer op reis. 

aangepast door Tanja65
  • Like 4
  • Thanks 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2023 om 13:23, Flup zei:

De zaden die je ruilt moeten biologisch geteeld zijn en een soortnaam hebben. Dus niet "tomatenzaden uit 2021", maar tomaat "Black Krim" 2021. Gekochte zaden kunnen ook, maar wel biologisch geteelde zaden. De bedoeling is dat de zadendoos gevarieerd blijft, zodat die voor iedere moestuinier aantrekkelijk is.

  • Vermeld op het zadenzakje niet alleen het soort en het oogstjaar of tht bij gekochte zaden, maar ook je forumnaam. Dat maakt het makkelijker om na te vragen bij bepaalde zaden.


Zo moeilijk lijkt me dit niet. Maar van de dit jaar nieuw toegevoegde zaden heeft een heel flink aantal geen soortnaam, geen oogstjaar of THT, en /of geen forumnaam op het zakje staan. Meerdere personen nemen blijkbaar die moeite niet. Ik stel voor om voor het volgende seizoen dit bij te houden en de mensen die te gemakzuchtig zijn om dit op de zakjes te zetten uit te sluiten van deelname. Serieus. Weten jullie wel hoeveel moeite @Flup moet doen om een georganiseerde doos aan te leveren. En lui als wij zijn flikkeren we gewoon de zaden er in met ‘mooie grote  tomaat’ oid. Laten wij met elkaar dan tenminste alles netjes aanleveren. 

 

 

 

  • Like 5

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tanja65,

 

sorry je hebt gelijk, ik heb alleen de soortnaam erop gezet, verder kan iedereen hier volgen dat mijn zaden biologisch gekweekt zijn.

 

Volgende keer zal ik idd. even het oogst jaar erbij schrijven want dat is idd. een goeie en forum naam zal ik ook doen maar dat was in mijn beleving niet zo belangrijk!☺️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier met tien zakjes zaadjes voor mijn neus waarvan ik niet eens weet of ze in de tomatenzak of in de paprika/peperzak moeten. Een zakje met meloenzaadjes met ‘grootste meloen’. Serieus? Nul houdbaarheidsdatums. Geen forumnaam. Dus nu moet ik van alles gaan uitzoeken wat het is om het uberhaupt in de goede zak te kunnen doen? En alles van data gaan voorzien? En nee @Ruderalis, het is niet persoonlijk en je was niet de enige dit jaar die de dingen zo lousy heeft aangeleverd, daarom noemde ik ook geen namen. Dit gaat niet of in elk geval niet alleen over jou. Maar ik word er echt niet blij van. Op deze manier gaat de doos niet werken. Niemand pakt zaadjes waarvan ze niet weten wat het is of dat ze nog kiemkrachtig zijn of het zakje er wellicht al jaren in zit. De doos kan zo ook nooit opgeschoond worden van oud zaad.
 

Anyhow, je zou me heel erg helpen om alsnog even door te geven wat wat is, zodat het tenminste in de goede zak terecht komt.

  • Like 4

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Marconi Golden paprika afgeschermd 

 

- Pink Tiger peper

 

- Carolina Reaper peper (Semistrani)

 

- Sugar Baby Watermeloen afgeschermd 

 

- Piri Piri peper 

 

- Black Pearl Psychedelic peper ( moeilijk te kweken )

 

- Jalapeño familie market peper

 

- Brazilian Starfish peper
 

Jij maakt het nu wel heel mooi 😆, soortnamen zitten op briefjes bij de zaden, als je het grootste meloen papiertje omdraait staat er Sugar Baby op en als toevoeging staat er op dat ze uit de grootste meloen komen!

 

Ik ben er misschien wel iets te makkelijk vanuit gegaan dat mensen via de soortnaam wel weten of het een peper of een paprika is, helaas is dat misschien niet zo.😉

 

Als ik iets wil kweken weet ik wel wat het is en anders zoek ik t op!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dat staat er niet. Ik heb hier drie zakjes meloenzaadjes. Op twee staat sugarbaby. Op de derde ‘grootste meloen’. En op de achterkant daarvan niets. Als je me niet gelooft wil ik er wel een filmpje van maken. 
 

En nee, je draait het nu om. Het klopt, als je iets wilt kweken zoek je het op. Maar het is godsonmogelijk om van alle zaadjes in deze doos allemaal op te gaan zoeken wat het is en óf je het wilt kweken. Dat kost je eeuwen en dan komt de doos nooit meer bij een volgende aan. Dus daarom is het handig en hebben we afgesproken dat er minstens op het zakje staat wat voor soort het is,  bijvoorbeeld een peper of een paprika, en welk type, zodat je het ook kúnt opzoeken. Het is echt flauw om nu te zeggen ‘dan zoek ik het op’. We hebben hier met elkaar afgesproken dat we voldoende informatie op de zakjes zouden zetten. Nu niet de ontvangers met jouw eigen gemakzucht opzadelen. Ik zoek me hier te blubber. 
 

Anyway thanks voor de toevoegingen. Ik zal het erbij zetten. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt dit wel een beetje ver gaan, vooral omdat @Ruderalis zelf niet eens mee doet met de bio doos, hij wou simpelweg zijn bijdrage doen doormiddel van enkele mooie zaad variteiten toe te voegen aan de doos zodat andere forumleden hier ook plezier uit kunnen halen, weet uberhaupt niet eens of hij dit topic gelezen heeft want hij bood de zaden op een ander topic aan waarop hij de vraag kreeg of hij het eventueel naar degene zou willen sturen die de biodoos in het bezit had. 

  • Like 12
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kevins Moestuin,

 

je haalt de woorden uit mn mond!

 

Niks aan toe te voegen.

 

Verder ga ik er niet over strijden, ben het er best mee eens dat ik misschien iets vollediger had kunnen zijn en neem dat mee voor aankomend seizoen!

 

Aankomend seizoen gaan de zaden gewoon weer naar flup, voor nu weet ik dat er best wel wat mede forumers selectief op bepaalde zaden van mij zitten te wachten en die wens ik veel succes 🤞 aankomend seizoen.😆

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk. Mag ik dan even opmerken @Kevins Moestuin, als we toch bezig zijn, dat jij ook geen forumnaam en data op je individuele zakjes had gezet? Alles alleen in een zakje ‘van Kevin’? Als we dat allemaal doen, hebben we straks geen rubrieken meer. Tjezus. Ik heb het bewust heel algemeen gesteld. Zónder namen. Met het idee: wie de schoen past trekke hem aan. Maar wie de schoen past, moet blijkbaar ook schoppen. En vooral het voor elkaar opnemen. Want hey, je zult je maar aangesproken voelen. 
 

Hoe moeilijk is het om gewoon je naam en de datum en de soortnaam op de zakjes te zetten? Dat is de AFSPRAAK. En als ik dan vraag dat te doen, omdat meerderen dat niet blijken te doen, ben ik opeens de zeikerd. Dat heet omkeren. 
 

Bah.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen meeleest @woldistel, waarom dan toch ermee bemoeien? Zaden ruilen zou leuk moeten zijn, inderdaad. Ik probeerde het leuk te houden en dingen vriendelijk te vragen, in algemene zin, zonder namen, en zelfs met ‘wij’.  Dat zou echt moeten kunnen. Dat daarna zoveel gedoe ontstaat - pffff. Ja, ik raakte geirriteerd. Gisteren zat ik al met diverse verzamelzakjes (niet alleen van Kevin) in mijn handen die geen data of namen hadden en de inhoud dus onduidelijk. Doodzonde. Vandaag de zaadjes van Ruderalis erbij., alles zonder toevoegingen. Niets persoonlijks maar dat was wel de druppel. Mijn vloer ligt bovendien nu bezaaid met zaadjes uit zakjes die niet goed sluiten, waar geen soorten of data opstaan, en waar ik hier ook nog te horen krijg dat ik niet moet zeuren want hey ‘als ik iets wil kweken zoek ik het op’. En o ja, leugenaar ben ik ook nog want dat briefje met ‘grootste meloen’ dat is niet echt zo. Maar ik ben de gek, zei ze. 

Overigens, super dat mensen zaadjes aanleveren. Maar daar ging het hier natuurlijk niet over. 


I rest my case. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Tanja65 zei:

forumnaam en data op je individuele zakjes had gezet? Alles alleen in een zakje ‘van Kevin’?

@Tanja65 Dan denk ik toch echt dat jij zelf verkeerd gekeken hebt, in elk individuele zakje zit een kaartje met op de voorkant de variteit naam, en op de achterkant de jaartal waarin de zaden geoogst zijn. En indd heb ik ongeveer 20 verschillende zakjes in een grotere zak gedaan met hierin nog een aanduiding naar mijn forum naam kevins moestuin. Maar ik wens je vooral veel plezier toe met de biodoos, lijkt nogal een negatieve ervaring te zijn op deze manier. In iedergeval voor mij meteen de laatste keer dat ik mee doe. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...