Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Nou, ik vond het vooral minder lekker omdat de smaak wat overheerste. Als je bij een slok, inademde door je neus, dan was het net iets teveel van het goede Daar ruikt aardbeimunt net iets te ... apart voor. Mengen met wat andere kruiden of groene of zwarte thee geeft dan inderdaad een iets betere smaak denk ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ok ik begrijp het. ik ging even van mezelf uit..ik hou niet van vruchtensmaak in mijn theetjes..aardbeienthee brrrrrr Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Daar hou ik dan wel weer van, deze munt zit net een beetje tussen ons in dan denk ik. Waarschijnlijk te aardbeiig voor jou, niet aardbeiig genoeg voor mij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Ik heb de berichten over de stinkende gouwe verplaatst: medicinale-kruiden-t1163.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
eelzuhtjuh Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Ik wil eens pruimen en druivenblad gaan proberen. Moet mijn boom wat terug snoeien en het druivenblad van de dieven gaat ook altijd de composthoop op leek me daarom nog een nuttige en lekkere besteding. Weten jullie daar iets van? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
thea Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Perzikblad. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 inderdaad perzikblad, maar pruimenblad? Nee.nooit van iets gehaard.Druivenbladeren kun je vullen met rijst of andere vulling. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Ik dacht al waar staat dat thee topic, is altijd een goedlopend topic, staat ie bij afdeling kruiden Ik had gekeken onder de afdeling koken & recepten en onder inmaken Maar.. gevonden. Nu even een vraag.. gezien we hier al heel wat hebben staan aan reacties over thee en wat je er allemaal in kunt doen aan ingrediënten, is het mogelijk om de topicstart (hoe heet dat 1e bericht?) aan te passen om daar alle ingrediënten op een rijtje te zetten die je kunt gebruiken in/als thee. En eventueel daaronder thee mixen die (na ervaring van de makers/drinkers) lekker zijn. Dan hoeven we niet elke keer als we weer iets willen proberen het hele (nu al 14 pagina's!) topic door te spitten. Edit: ik wil m zelfs zelf nog wel doorspitten en t opriedelen. Maar moet t wel mogelijk zijn uiteraard en dat anderen t ook handig vinden. Quote Good things come in small packages
Kruidje Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Vandaag heb ik thee gezet van verse salie met wat bloempjes van lavendel. Best lekker. Denk dat ik dit mengsel aanhoud en om te proberen er misschien nog wat kleefkruid bij doe de volgende keer. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
hansm Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Ben ik met Helly eens zou een extra topic maken zelf gedroogde thee recepten ofzo, maar dan wel veilige bestanddelenerin, niet zozeer twijvelachtige meer medicinale kruiden, maar gewoon lekkere thee. Quote Players only love you when they're playing.
Dutchess Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Even een andere vraag, bij het drogen van de thee (in dit geval vlierbloesem) vroeg ik mij af of jullie de beestjes verwijderen door ze er bv uit te kloppen of dat je het "wegzet" en dat deze vanzelf het zinkende schip verlaten. Ik weet dat beestjes erbij horen maar beestjesthee ben ik toch wat minder fan van. Anyone? Quote
hansm Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Wat ik begreep van vlierbloesem is dat het stuifmeel belangrijk is, met schudden zul je en deel daarvan kwijtraken.Zou gewoon even neerleggen op theedoek en ze even de kans geven dat ze uit je vlierbloesem kunnen lopen.Hang je het op om te drogen ? dan gaat dat vanzelf. Quote Players only love you when they're playing.
Dutchess Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Hai hansm, nee ik kan het niet ophangen dus leg het te drogen. Thanks voor de tip dat het om het stuifmeel gaat, dat wist ik nog niet Ga ik het zo doen denk ik Quote
Dennis29 Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Perzikblad? Is dat voor een lekkere thee of geneeskrachtig?Ik wist niet dat je daar iets mee kunt, dan is het niet zo erg dat er nog geen vruchten zitten aan de perzikbomen Quote
thea Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Perzik boo moet je altijd in deze tijd snoeien.Dus blad over. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 Perzikblad? Is dat voor een lekkere thee of geneeskrachtig?Ik wist niet dat je daar iets mee kunt, dan is het niet zo erg dat er nog geen vruchten zitten aan de perzikbomen En perzikbladwijn(had ik mee op de MTD) een heerlijk drankje. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 16 juni 2012 Geplaatst: 16 juni 2012 http://www.smulweb.nl/recepten/1102099/Aperitief-van-perzikbladeren Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Vandaag verschillende bloemen geoogst voor de thee. Lavendelbloemen natuurlijk, daar ga ik morgen nog meer van halen( bij de overburen..die oogsten niet) verder madeliefjes, bloemen van de stinkende gouwe, bloemen van de koningskaars ( iedere morgen de bloemen die helemaal open zijn oogsten) goudsbloemen en bloemen van de borage. Ik heb de hele boel 6 minuten ( eerst 3 minuten, dan de magno even open om uit te dampen, dan nog twee minuten,ff dampen en uiteindelijk nog 1 minuut) op 600 watt gedroogd in de magnetron, en de verdere nadroog gaat op droogrekken op de zolder met open raampje. Het drogen van de bloemen tussen twee papieren bakpapiervellen: Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 MMaak even foto als alles in potjes zit lijkt me mooi gezicht al die soortjes, ik heb trouwens de kleinhoefblad nog voor je als je wilt moet ik een x sturen als je in nederland bent. Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Maar is het niet een beetje zonde om het in de magnetron te drogen? Het lijkt me dat de meeste geeskrachtige stoffen vervliegen in de magnetron. Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Daar zou onderzoek naar gedaan moeten worden Dennis..ik heb er geen idee van of dat gebeurd. Alleen de bloemen droog ik zo, en alleen als de zolder bezet is (nu vol met gasten) verder doe ik het inderdaad niet, gewoon omdat ik het niet weet. Deze bloemen zijn bijna allemaal voor een gewoon bloementheetje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 22 juni 2012 Geplaatst: 22 juni 2012 Ok, ik heb de 15 pagina's doorgespit en een lijst opgesteld.Ik weet niet of t duidelijk is, en of sommigen er wel in moeten staan, of met een duidelijkere benaming (bloem/blad/steel/wortel), en ik ben vast niet alles tegengekomen dat je kunt gebruiken als zijnde 'thee', dus aanvullingen zijn zeer welkom. Ik heb er nog maar 1 echte mix onder staan en 1 uitleg hoe de berkenblad werkt qua gezondheid, dus daar mogen wel meer aanvullingen van komen. Die mixen graag met ervaring! Want anders kan je net zo goed er wat in mikken.Ik maak er even een ander topic van dan deze, anders wordt het te verwarrend. Wordt wel een flinke openingspost dus scrollen! Quote Good things come in small packages
René Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 In dit topic kwam ik het onsterfelijkheidskruid tegen en afgelopen zaterdag heb ik een zakje zaad besteld bij Zadenier. Vandaag (maandag) heb ik het al binnen maar moet nog wel even wachten met zaaien Quote Wie zaait zal oogsten
Cupcakeje Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik reageer even zodat ik dit makkelijk terug kan vinden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.