appelvrouw Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 1 uur terug, Erny zei: géén idee hoe laat dat is Nu we hier toch nog moeten wachten op de uitslag waar Lia en de moddereters vast hard over aan het vergaderen zijn kan ik over tijd off topic best een anekdote vertellen. Toen we nog niet zo lang in Frankrijk woonden werden we door dorpsgenoten uitgenodigd op aperitief..tja, dat is een drankje voor het eten. Dus, wij dachten, ja bij Fransen daar zal wel flink ingeschonken worden. We hadden dus een stevige Hollandse maaltijd om 5 uur genomen, de uitnodiging was voor half zeven. Daar aangekomen, je raad het al, de hele keuken in rep en roer, prachtig gedekte tafel en heerlijke geuren. De Fransen zijn echt verbaasd geweest dat die Hollanders zo weinig aten. Om twaalf de laatste gang die hebben we nog het beste eer aan gedaan geloof ik. En wij waren best overeten en de volgende dag helemaal slap ( ook van het lachen). Een half jaartje later waren we uitgenodigd bij een oud boerenstel waar we wat voor gedaan hadden. Steiger uitgeleend of zo. Om 7 uur dus allez, wij dit x tevoren niks eten natuurlijk. Enfin juist deze wat ouderen Fransen aten wel in de avond maar vast al eerder, om 5 uur soep of zo. Wij kregen alleen maar lux gebak. En zoete witte wijn erbij. Schalen vol met koekjes en ander zelfgebakken zoetigheid. Op mijn blote maag. Helemaal niet mijn ding dus. Ook weer misselijk😛 Als we een vergadering hadden, van de gemeentelijke culturele vereniging, van de tuinclub of een ander officieel ding, wij kwamen nooit op tijd. Dachten we we komen tien minuten te vroeg dan kwamen de meesten een half uur later op zijn vroegst, en dan, de volgende keer gingen wij maar wat later en dat zat iedereen al en waren ze al begonnen. We hebben er eigenlijk nooit de vinger op kunnen leggen waar onze verkeerde inschatting zat. Enfin er zijn toch zaken die in NL wat duidelijker zijn..theetijd is volgens mij 15.00/15.30 en koffietijd 11.00 of 20.00. Een borreltje doen we om 5. Misschien zijn het Gooise tijden hoor👋 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Veldjesgraaf Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Voor mij geen elfstedenkruisje begrijp ik. Te laat binnen. Toch nog de foto's. De langste aar haalde 74 cm. Het was een lastige teelt. Moeizaam begin. Veel plantjes sneuvelden. Pas toen het grote planten werden vol met paarse aren werd het een blikvanger Volgend jaar weer iets eetbaars? Want blomnen op het bord,... dat eet de boer niet. 😀 @Lia, bedankt voor het organiseren. 5 Quote
henkg Geplaatst: 18 oktober 2024 Geplaatst: 18 oktober 2024 Nou, omdat er toch nog vandaag kan worden gemeld, Er hing er nog eentje. Die blijkt langer te zijn dat die van mijn eerdere melding. Ik denk 0,420 meter te meten: 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
MROE Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Lia, bedankt voor de organisatie van deze wedstrijd. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2024 (aangepast) De einduitslag: Gefeliciteerd Mai Pensato. Veruit de langste met 134 cm 1 Mai Pensato 134 cm 2 MROE 110 cm 3 Fombel 106 cm 4 Nasuada 99 cm 5 Frans 93 cm 6 Vik 86 cm 7 Lia56 83 cm 8 Veldjesgraaf 74 cm 9 Jorieke 73 cm 10 Erny 63 cm 11 Wortel 51 cm 12 Henkg 42 cm 13 Dahli 36 cm 14 Liekie 32 cm 15 Redzebra 19,5 cm 16 Appelvrouw 0,4 cm 19 oktober 2024 aangepast door Lia56 11 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2024 43 minutes ago, MROE said: Lia, bedankt voor de organisatie van deze wedstrijd. Graag gedaan, ik vond t zelf een leuke uitdaging met ook voor mij een totaal onbekende plant 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Geweldige wedstrijd en een prachtige plant. Bedankt 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Nasuada Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 (aangepast) Eerder lukte niet, dan maar niet voor de wedstrijd. Maar voila 174 maar de enkele aar is 96 cm 19 oktober 2024 aangepast door Nasuada 5 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
HuubvG Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 (aangepast) @Nasuada, was je verzoek voor die ene extra dag wel opgemerkt? Desalniettemin mooie aar! Edit: ik zie zojuist dat die bijgeschreven is, top! @Mai Pensato, gefeliciteerd! @Lia56, bedankt voor het organiseren. @allen, goed gedaan, ik lag er al heel snel uit. Op naar de volgende. 19 oktober 2024 aangepast door HuubvG 5 Quote
Dahli Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Wat een superleuke wedstrijd was het, met een prachtige plant! Gefeliciteerd @Mai Pensato! En @Lia56: dank je wel voor de organisatie!!! 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Gefeliciteerd MaiP👏. Jij bovenaan en ik onderaan ik had dat laatste zelf niet verwacht eerlijk gezegd. Volgend jaar nog eens proberen. Lia en anderen vh forum thanks voor het organiseren! 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mai Pensato Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 1 uur terug, HuubvG zei: gefeliciteerd! Dankje Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 30 minuten geleden, Dahli zei: Gefeliciteerd @Mai Dankjewel Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 @Lia56 bedankt voor het organiseren! Zoals ik al eerder aangaf: een mooie, uitdagende en verassende keuze dit jaar net de Dreadlocks. Ben nu al benieuwd wat het volgend jaar gaat worden 3 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Roland Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Mai Pensato, Gefeliciteerd een enorme prestatie om zulke lange aren te kweken. @Lia56 hartelijk dank voor de organisatie. Deze Amarant heeft heel wat bekijks gehad op ons volkstuincomplex met zijn prachtige lange aren en diep rode stammen. Er zijn diverse zaden uitgewisseld omdat iedereen hem zo mooi vond. 4 Quote
MROE Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Gefeliciteerd Mai, ik had nog goede hoop op de winst. Je ging er ruim overheen. 4 Quote
Erny Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Gefeliciteerd @Mai Pensato Je moeite heeft geloond. 🥇 Ben zelf enorm tevreden met de zeer onverwachte 10e plaats. Dat had ik niet verwacht van het enige plantje dat over was (naast het nakomertje van 6,5 cm) en niet hoger dan een meter is geworden. En zonder extra bemesting of zorg. 🤠 @appelvrouw Ook gefeliciteerd met de poedelprijs, had nog even de hoop dat ik met deze eer zou gaan strijken... Helaas. Ook hier zijn er al zaadjes uitgedeeld, en uitgeschudt ten behoeve van teelt volgend jaar. 3 Quote
redzebra Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Proficiat !!! @Mai Pensato en bedankt @Lia56 ik kijk uit naar de volgende. 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Super Mai…. Wat was nu je geheim en de tip voor ons? Lia… top georganiseerd dank je wel🥰 1 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Frans Geplaatst: 19 oktober 2024 Geplaatst: 19 oktober 2024 Van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat @Mai Pensato . Sorry voor de wat late reactie maar mijn laptop is een aantal dagen buiten gebruik geweest. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Liekie Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 Gefeliciteerd @Mai Pensato en ook ik ben heel benieuwd naar de kweektips! En ook heel erg bedankt @Lia56 voor het organiseren van weer een hele mooie wedstrijd. Ik kijk nu alweer uit naar de mooie zakjes van komend jaar 😉 1 1 Quote
Fombel Geplaatst: 20 oktober 2024 Geplaatst: 20 oktober 2024 @Mai Pensatogefeliciteerd! Goed gedaan! En jij ook @MROE. Het bleef inderdaad lang spannend! @Lia56 bedankt voor het organiseren! Ik vond het erg leuk om mee te doen! Volgend jaar beter.... 1 1 Quote
Arja Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 Heeft niemand eigenlijk van het blad gegeten? Quote
bonnie f Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 Ja. Jong blad. Ik was er niet wild van. De kippen vinden het wel lekker. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
bonnie f Geplaatst: 26 oktober 2024 Geplaatst: 26 oktober 2024 Ik heb in t voorjaar oeverloos lopen klooien om plantjes te krijgen. Nu groeien ze overal. Zelfs op de bovenkant van de composthoop. 8 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.