Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Brrrrr. Koud. Geen vriezer voor nodig.

Geplaatst:

We krijgen een "sneeuwbom des doods" 😱

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Weeronline zegt 0/4 (minimum/maximum) met 9mm regen en Buienradar zegt 0/3 met 5mm regen voor volgende week woensdag in Boskoop.
Dus kans op gladheid door deels smeltende sneeuw.
Overigens zitten zowel Weeronline als Buienradar er vaker naast dan goed, ook op de korte termijn...

Maar 20cm is toch niet zo veel? Hebben we een paar jaar geleden toch ook gehad? Stuifsneeuw zoals in 1979 is daarentegen andere koek.

Geplaatst:

Ik vind vooral de uitdrukking sneeuwbom des doods erg grappig. Hoe verzinnen ze het. Nog beter dan Horrorwinter.

Geplaatst:

Is 'click bait'. Je moet wat verzinnen om bezoekers naar je website te trekken.

Bij 20 cm sneeuw ligt het openbare leven in NL stil. Een paar cm kunnen we aan, 20 cm niet.

In het weer zitten altijd onzekerheden. Ik lees iedere dag de ' Guidance' van het KNMI, daar worden de onzekerheden ook benoemd.

Guidance Meerdaagse .

Momenteel is het hier -6.5, gevoelstemperatuur -11.3

Geplaatst:

Overigens is ook allang ontkracht dat alleen Nederland stil komt te liggen met sneeuw, ga voor de grap eens naar de Alpenlanden als het sneeuwt. De eerste paar dagen flinke sneeuw ligt daar ook alles stil hoor... Enige verschil is dat het voor hun geoorloofd is om machines aan te schaffen die de openbare ruimte weer begaanbaar maken omdat het ieder jaar nodig is. Als dergelijke investeringen hier gedaan worden dan schreeuwt iedereen moord en brand omdat het maar eens in de 10 jaar voldoende sneeuwt om die machines van stal te halen. Lekker zeiken om het zeiken.

Ik ben blij dat alles mooi droog vriest en het grondwater even tijd krijgt om te zakken. Helaas met de wisselvallige voorspellingen komt ook de regen terug, net als de wind... Volgende week weer richting de windkracht 5-7.

Geplaatst:

En stiekem lengen de dagen 🙂

IMG_20240113_164814813.thumb.jpg.803424176e30cd3a2d4d10e39c434474.jpg

Geplaatst:

Mooi weer gehad om de vriezers te ontdooien en schoon te maken... alle spulletjes in tassen buiten gezet en na de schoonmaak weer in de vriezer..😄

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Goedemorgen!

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mooi plaatje!  Hier maar een paar vlokjes gezien en het blijft helaas nog niet liggen.

Geplaatst:

Was wel super glad vanochtend! Niet handig als je een over enthousiaste hond hebt die maar wat graag wil rennen 😏

aangepast door Lia56

Geplaatst:

Één van de voordelen van midden in de nacht op moeten staan: een prachtig onberispelijke witte deken buiten. 😊 Blijft ieder jaar weer een geluksmoment. Maar even niet nadenken over het fietstochtje naar werk over 6 uurtjes. 😅

Geplaatst:

IMG_4553.thumb.jpeg.a1f4705c4d8381666e715569626c1feb.jpeg

Geplaatst:

Gaaf, Amrutten, zo’n pak sneeuw!  Zal ook de nodige problemen met zich mee brengen, maar zeker voor kinderen heerlijk! 
mens word er toch vrolijk van? 

Geplaatst:

Nou, vrolijk, voor geen meter. Ik heb een gruwelijke hekel aan kou en sneeuw en ijs. Dus dit is binnenshuis vegeteren voor mij.😉

Het kan niet snel genoeg weg zijn. 

Geplaatst:

Ja, zuid Limburg Nederland, midden Limburg voor ons Belgen, ik zit momenteel nog in Oost-Vlaanderen op mijn werk (tegen het Waasland aan) waar amper 2mm sneeuw is gevallen. Morgen naar huis, ik zie dat wel zitten sneeuw en ijs 😄, had o.a. deze foto's al doorgekregen, ik zie dat Luna (onze oude labrador) ook tevreden is.

image.thumb.jpeg.3c8de13fc7618fcb7e36b108d314d9d4.jpegimage.thumb.jpeg.5f32ac50980861e17f40f03317b67b8b.jpeg

Geplaatst:

Lekker, Redzebra!  Mooi, die hind! Die van ons vind het ook zo heerlijk!  
geniet ervan, dit weekend!  😊

Geplaatst:

Heerlijk zo'n pak sneeuw!

Geplaatst:

De laatste tijd is er toch altijd weer wat.

Eerst maandenlang vrijwel elke dag regen, toen dat opgehouden was kwam de vorst, en komende nacht voorlopig laatste nachtvorst maar dan komt er morgenmiddag storm! Zondag tot en met woensdag verwacht Weeronline hier windkracht 6-7!

Geplaatst:

Hier momenteel geen sneeuw,1 dag een beetje gevallen.wel vorst

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Screenshot_20240218-1059412.thumb.png.f1fe15e92ae41e4f1b449901b3d2234a.png

Eugh! 

Geplaatst:

Echt…wat een kakweer zeg! Blij dat ik gister een en ander heb gedaan. 
vandaag maar wat zaaien en verpotten! 

Geplaatst:
1 uur geleden, jootje zei:

vandaag maar wat zaaien en verpotten! 

Precies wat ik ook aan het doen ben 😄. De paprikas en aubergines heb ik een uurtje geleden gezaaid en straks ga ik wat pepers verpotten.

Geplaatst:

Hier ook binnen maar zaaien... schiet anders niet op..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.