Geplaatst: 2 april 20241 j Korte broeken uit de kast, zaterdag droog en overal 20(!) graden! Lekkeerrrrr.... Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 2 april 20241 j 1 uur geleden, MSDG zei: , zaterdag droog en overal 20(!) graden! Lekkeerrrrr.... Daar doe ik het niet voor. Ik heb recht op de misschien wel 25 graden die voor het zuiden voorspeld worden -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 2 april 20241 j Je doet het zo mooi lijken, maar het valt toch wat tegen hoor.Zaterdag 22 graden voorspeld hier, maar de rest van de komende 2 weken max 17.Dus de korte broek blijft nog in de kast liggen, voor die ene dag doe ik het niet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 april 20241 j Ja zucht! Al krijgen wij gelukkig zo te zien niet zoveel mee. We zitten steeds in de lichtere 'wolk' zie ik op buienradar. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 april 20241 j Wat een storm vandaag. Gisteren vond ik de wind al hard, maar vandaag is het nog erger.Gelukkig hebben de planten weinig blad, dus weinig dat kapot kan gaan. Alleen, het is niet erg bevorderlijk voor de bestuiving van de fruitplanten. De bijen en hommels riskeren hun leven als ze met dit weer gaan vliegen! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 april 20241 j Wat een woei! Ik heb alles buiten gezet in kratten, zodat ik de plantenflat binnen even kan kuisen (mooi woord). Er liep zoveel condenswater naar beneden dat de vloer eronder zeiknat is en ik moet dweilen. De planten staan buiten zo veel mogelijk beschut, ik hoop dat er niks knakt.
Geplaatst: 7 april 20241 j @Arja ik vrees dat dat geen goed idee is. Eerst in een hele vochtige omgeving, en dan plots zonder afharden buiten in de harde wind. Je gaat gegarandeerd verdroogde bladeren krijgen.https://www.telegraaf.nl/nieuws/2113979611/weersomslag-op-komst-kou-en-mogelijk-zelfs-sneeuw-nadert-ons-vanuit-noordpoolAls dit echt uitkomt dan staat mij (en ons?) een ramp te wachten! Dit jaar voor het eerst veel (breba) vijgen (en zelfs 1 main crop van vorig jaar, de rest is al afgevallen), en gigantisch bloeiende pruimen en peren (appel nog niet), druiven die net beginnen met uitlopen, kiwibessen die al ruim uitgelopen zijn.Voorlopig staat de laagste nachttemperatuur de komende 2 weken bij Weeronline op 6 en Buienradar op 7 graden.3 jaar geleden ook erg late nachtvorst gehad, vele druivenscheuten waren toen ook afgevroren en de planten moesten toen nieuwe knoppen maken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 april 20241 j Het lijkt me heel sterk, ik zag vandaag namelijk 2 zwaluwen (ja, tegelijk) en iedereen weet dat het dan zomer wordt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 april 20241 j Pff…gelukkig maar, Jorieke! Want sneeuw en vorst zit ik nu echt niet op te wachten!
Geplaatst: 7 april 20241 j 5 hours ago, acpronk said: dat dat geen goed idee is. Eerst in een hele vochtige omgeving, en dan plots zonder afharden buiten in de harde wind. Je gaat gegarandeerd verdroogde bladeren krijgen. Ik vond het zelf ook een dubieuze actie hoor, maar ik heb ze uiteindelijk een redelijk beschut plekje kunnen geven. Toen binnen de boel goed schoon en drooggemaakt, en iedereen weer naar binnen. Gelukkig geen schade van zon of wind.
Geplaatst: 8 april 20241 j Als je naar de 'pluim' van het KNMI kijkt dan zie je dat er een kans is op nachtvorst maar dat die kans VOORALSNOG niet bijzonder groot is, zeker niet in het westen van het land (iets grotere kans in het zuiden en oosten). Bovendien is het weer 10-12 dagen van tevoren lastig te voorspellen. De onzekerheidsfactor is simpelweg te groot. 3 dagen gaat goed, 5 dagen al wat minder, 10 dagen zeer lastig.
Geplaatst: 8 april 20241 j En net 3 zwaluwen! Het is vandaag lekker zweetweer zeg, met die zon en dat beetje regen wat er afgelopen nacht viel. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 april 20241 j Idem, hier ook al 2 zwaluwen gespot zaterdag , ik ga voor het lenteweer, volgende maandag wordt het wat kouder maar er zit veel spreiding in bij verschillende modellen. Nu het is niet abnormaal dat er nog een paar keer nachtvorst komt.
Geplaatst: 12 april 20241 j En ook fijn, het is nu 20.00 uur en het is nog steeds licht 😀! (da's niet zozeer weer, maar toch) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 april 20241 j Vannacht gevroren, min 1. Gisteren de potjes met tomaten e.d. weer allemaal binnengehaald uit de kas. Blijft hier slepen. De hele week nachtvorst voorspeld,Zucht.
Geplaatst: 17 april 20241 j Hagel en onweer, alweer.. aprilletje zoet... 17 april 20241 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 17 april 20241 j Hier liepen ze te dreigen met regen maar we konden de hele middag in de tuin spelen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 april 20241 j Ik ben er ook klaar mee. Ik loop door de modder naar de kippen. Kippen staan in de modder. Ik sta in de modder. Een natte gore bende. Bah. Prutweer. Mag nou wel eens ophouden. Slechtste zonopbrengst ooit sinds september… geen gevoel, maar statistieken van de afgelopen jaren. Ik zei al. Prutweer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.