Patrijs Geplaatst: 16 maart 2024 Geplaatst: 16 maart 2024 Een rij tuinbonen van het kratje in de volle grond gezet met wat glasplaten als bescherming. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 16 maart 2024 Geplaatst: 16 maart 2024 De voorgezaaide kapucijners uitgeplant. Ze staan nu nog even onder een tunneltje, want in de potjes werden ze al omgeknaagd door de wilde dieren. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 16 maart 2024 Geplaatst: 16 maart 2024 Nog wat bonen, sla en weer wat pepers en paprika's Quote
Mellie Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Wat sugar snaps. Nog meer erwten en mijn lathyrus soorten! Heb wat blauwe, witte en pasteltinten en Americana red in hoe verrassend rood. Wel gemarmerd dus past vast ertussen. Ow ja. Het jongste kind heeft nog wat komkommer gezaaid nu hij de eerste puntjes augurk ziet opkomen en helemaal blij was. De dochter heeft nog 2 tomaten uitgekozen en we hebben de moonlight mile gevonden en gezaaid. Niet die van @kevinsmoestuin, maar die ik ooit had gekocht. Laatste 3 zaadjes. Ik heb onlangs de pepers en tomaten gescheiden, want collectie past niet meer samen in de doos. Denk dat het daar nog tussen de pepers ligt. En alle losse zaden die op de bodem van de doos lagen, hebben we uitgeschud boven een bakje aarde. Dus complete verrassing wat daar uit komt! Ow en zelf ook nog wat komkommer en meloen voorgezaaid. Lekker bezig! 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Onder glas een kratje Leidse Hangers (tuinboon) gezaaid. Buiten sterrenkers, raapsteeltjes en rucola gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
Christine Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 (aangepast) Toch maar besloten nieuwe paprika zaadjes aan te schaffen, degene die ik 3 weken geleden heb gezaaid deden helaas niets meer. Dus vandaag bio snackpaprika gezaaid. Bedoeling was 2 stuks maar er zaten toch maar 4 zaadjes in het zakje. Dus dat zijn er 4 geworden, nu hopen dat deze wel boven komen. Vandaag dan toch ook begonnen in de moestuinbak op mijn voorbalkon. Deze is iets minder beschut dan achter dus wilde niet te vroeg beginnen. Vandaag begonnen met snijbiet, radijsjes en andijvie. 17 maart 2024 aangepast door Christine Quote
woldistel Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Erwten diversen in de vollegrond gezet. Nu maar hopen dat ze het niet te koud vinden 🥶 zo vanuit de kas naar buiten. Ik was wat laat begonnen en wilde ook nog wat ander spul zaaien, maar ineens was het al half vijf geweest. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Toch maar besloten nieuwe paprika zaadjes aan te schaffen, degene die ik 3 weken geleden heb gezaaid deden helaas niets meer. Dus vandaag bio snackpaprika gezaaid. Bedoeling was 2 stuks maar er zaten toch maar 4 zaadjes in het zakje. Dus dat zijn er 4 geworden, nu hopen dat deze wel boven komen. Je kan ook gewoon een paprika eten en daar de zaden van zaaien. Mijn ervaring is dat verse zaden veel sneller en beter ontkiemen. Dan heb je ook nog een lekkere paprika weggejaagd. 2 Quote
Christine Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 @Mellie ja dat zou zeker kunnen, wellicht wat voor volgend jaar. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Vandaag de tomaten gezaaid, lijstje in ‘t tomatentopic. 😉👍 Nieuwe dahlia’s ook opgepot: 2x café au lait, totale tangerine en topmix apricot. Die laatste twee met een mooi open hart voor de bestuivers. 😊 Ook de Griekse oregano gezaaid en in dat bakje kunnen ook de salie en de agastache komen. Morgen dus de salie, agastache en een hoop andere bloemen zaaien. Einde v/d week maar eens de eerste wortels. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Stan W Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Twee grote Ribes rubrum (een rode en een witte bes) struiken eruit gehaald en vervangen door een Roodneus en Big Ben. De twee grote staan nu op mijn andere moestuin in Berghem waar nog genoeg ruimte is. Tevens alle bessenstruiken gesnoeid. Quote
ricusg Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Dit weekend zijn er 70 rode uitjes Red Baron in mijn moestuintje in de achtertuin geplant en in de kas heb ik nog wat radijsjes gezaaid. Alle aardbeien in de kas zijn opnieuw ingeplant en bemest, dan heb ik rond koningsdag de eerste aardbeien. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 17 maart 2024 Geplaatst: 17 maart 2024 Opnieuw wat paprika, peper en boontjes gezaaid 1 Quote
MROE Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Klim doperwten gezaaid buiten, en in de kas veel voorgezaaid. tomaten verspeent zaterdagmiddag. De zoete aardappel een week eerder opgepot in p9 potjes. Quote
Mellie Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Rote murmel tomaat en alle geweekte lathyrus en erwten. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Buitenbieten Cylindra. Peulen voorgezaaid, Sweet Horizon. Quote De moestuin van Patrijs
Amarinde Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Vandaag Radijs, worteltjes, snijsla, spitskool, koolrabi en prei gezaaid. Quote
MSDG Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Flinke zaaironde weer, bloemen 🌺 en meloenen 🍈: - Meloen Kazakh - Meloen Petit Gris de Rennes - Meloen Vieille de France - Meloen Kajari - Tagetes Luna Lemon uit de biozadendoos - Tagetes oranje - Boerenwormkruid uit de biozadendoos - Borage - Cosmea - Strobloemen mix - Strobloem salmon shades - Kamille - Muskuskaasjeskruid - Zonnebloem struik uit de biozadendoos - Zonnebloem Avondrood uit de biozadendoos - Goudsbloemen Touch of Red - Oost-Indische kers Salmon TT Opdat het allemaal maar mooi mag groeien en bloeien. 😊 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Nasuada Geplaatst: 18 maart 2024 Geplaatst: 18 maart 2024 Op 17-3-2024 om 18:39, Mellie zei: Je kan ook gewoon een paprika eten en daar de zaden van zaaien. Mijn ervaring is dat verse zaden veel sneller en beter ontkiemen. Dan heb je ook nog een lekkere paprika weggejaagd. Vandaag de zaadjes gewonnen van hele dikke lekkere Paprikas we zullen zien wat het wordt 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Mellie Geplaatst: 19 maart 2024 Geplaatst: 19 maart 2024 2 zakjes €0,19 zaad van de Lidl ui de barletta. Aangezien die altijd heel slecht kiemen, maar 2 zakjes. Kon wel voor €0,19 per stuk En deze die van de week binnen waren met de post. Zo dol op paksoi. Echt niet normaal. Quote
ricusg Geplaatst: 21 maart 2024 Geplaatst: 21 maart 2024 Vandaag 200 witte uien Snowball geplant en afgedekt met vliesdoek en capucijners gezaaid: Lage Desiree. Heerlijk om zo bezig te zijn. Quote
woldistel Geplaatst: 23 maart 2024 Geplaatst: 23 maart 2024 Gisteren de tweede batch peperzaailingen in bekertjes verplant en vanmiddag de paprika's. Nu de aubergines nog. Ik ben overgegaan op plastic en papieren koffiebekers, omdat ik eigenlijk zoveel zaailingen heb, dat er misschien niet genoeg ruimte is op de vensterbanken als ik alles in p9 potjes doe 🤭 Quote
ricusg Geplaatst: 24 maart 2024 Geplaatst: 24 maart 2024 Vandaag was het niet echt weer om in de tuin te prutsen, dus heb ik maar het een en ander gezaaid. Lage afrikaan voor bij de aardappelen, asters, hoge en lage leeuwenbek, knolselderie en lekker veel tomaten. Mijn lijstje ziet er als volgt uit : Berner Rose, amethyst jewel, Little oak, far north, aunt Gerties gold, coastal pride orange, tigerella, Goldita, dancing with smurfs, gelbe von Thun, indigo blue, lucid gem, ananas, hippie zebra, geman orange en gargamel. Ik koop ze bij verschillende aanbieders die allemaal wel iets bijzonders hebben. Ik begin bij Vreeken, dan van der Wal, farmzy shop en tenslotte mrs.Tilly seeds via e-bay.de. Op de Duitse e-bay zijn de meest fantastische soorten te vinden en ik heb met mrs.Tilly al jarenlang goede ervaringen. Quote
Lia56 Geplaatst: 24 maart 2024 Geplaatst: 24 maart 2024 Inderdaad vandaag echt geen weer om wat te doen... maar geprobeerd wat te zaaien... bloemetjes altijd leuk.. Quote
Dahli Geplaatst: 25 maart 2024 Geplaatst: 25 maart 2024 23 uren geleden, ricusg zei: mrs.Tilly seeds via e-bay.de Wat een fijne tip! Ik zie er zo al een paar die ik volgend jaar wil hebben. Zit helaas nu al vol qua ruimte. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.