Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Een halve rij warmoes plantjes gezet en de rest  uitgedeeld.

Potten opgepot met pollen Chinese bieslook.

Een bakje vol knoflooktenen onder glas gepoot en wat oude uien buiten gepoot alle twee voor het loof.

Een paar jaar geleden geleden gekregen stek van een gele framboos opgeschoond en gedeeld in vijf stekken en die op een nieuw rijtje gezet.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 emmers steentjes die al 11 jaar (sinds ik de achtertuin van het huis aangepakt heb) in de schuur lagen naar de moestuin meegenomen. Die worden langs het vorig jaar vernieuwde schot uitgestrooid, maar dat eerst met grond ophogen (houtsnippers van de gemeente zijn flink ingeklonken) en wat struiken langs de sloot planten, dan de steentjes erbij als aanvulling.
Dan kan ik ook weer enkele potten legen, want wil potten minderen.

Ook wat karton meegenomen, dat op wat gewone oregano gelegd (zie eerdere bericht, wil overstappen op de Griekse variant). En 7 kruiwagens grond gereden. Nog 8 kruiwagens te gaan, en dan komt de gemeentegrond aan de beurt voor langs de slootkant.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gezaaid en in de warmtebak gezet:

- tomaat marmande
- aubergine Tania F1
- spaanse peper
- peper button yellow
- peper rocoto oranje

voorgezaaid in de kas:
- tuinbonen aqua dulce
- sla romeinse mini / little gem
- snijbiet celebration
- lage afrikaan
- lage zonnebloem
- mosterdblad red
- kervel

 

Voor sommige soorten is het nog aan de vroege kant, maar ik heb daar zoveel zaad van dat ik het wel een gokje waard vind.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de stromende regen door de moestuin gerend om wat spulletjes op te halen, en meteen nog even twee strookjes radijslint er in gegooid.    Dat is week 2! Volhouden nu.

 

verder de hele dag bezig geweest om de ontkiemde doperwten in zaaitrays te krijgen, ik gebruik daarvoor eiertrays en in dit geval ook zelfgemaakte bakken van action tassen omdat mijn bakken op waren. Ze gaan morgen het kasje buiten in, en dan over enkele weken hopelijk de grond in. 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn tomaten gezaaid, zo fijn dat het weer kan!

Rubylicious

Matina

Sungold

Vojlusko Heart

Minusinski’s orange elephant
 

verder de rest van de peper-deno-mini’s geplant. Ik heb toch maar een kweeklamp besteld, ik vrees anders dat de pepers niets worden. Hopelijk is de lamp er morgen of dinsdag. Tenslotte wat Acanthus-zaden gevijld en in de week gezet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

gezaaid in een kweekkasje in de grond in de tuin:

Drie soorten spinazie, elk een rijtje.

Amsterdams reuzenblad, Matador, Campania F1

In balkonbakken in datzelfde kasje:

Peulen Heraut en twee soorten doperwten. Marktveroveraar, Vada.

In zaai trays: 

twee soorten broccoli, Fiesta F1, Cabrese Natalino

Bloemkool Alpha 

Spitskool  CaraflexF1

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de eerder gezaaide pepers waren er 16 van de 30 rassen opgekomen.
Even in de aarde wezen kijken, sommigen zagen er nog goed uit en sommigen een kiempje. Maar zag ook enkele rouwmuglarfjes bij de zaden.
Vandaag van enkele niet-opgekomen rassen 2 nieuwe zaden erbij gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen voorgezaaid, een hele lijst:

- Spinazie winterreuzen

- Peterselie 2 soorten

- Koriander

- Snijbiet five colours

- Bieten Chioggia, Kogel 2, Golden Eye

- Witte kool Drago F1

- Spitskool Eersteling/Greyhound

- Bosui/Stengelui Ishikura

- Pluksla lollo bionda, Amerikaanse bruine en rode eikenblad

 

Morgen nog 2 soorten kropsla, 1 soort bindsla, herfstprei, winterprei, Luffa en kailan en dan zit deze zaaironde erop. Volgende ronde is de tomaten over 1,5 week rond de 10e van maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de Passiflora edulis van Diana te weken gelegd, 's avonds op vochtig vermiculiet.
Volgende ronde zijn de tomaten over 2 weken.

Wil ook nog kolen en zo zaaien, maar weet niet waar ik dat moet laten, en heb alleen zaaitrays van 77 vakken laag model en 28 vakken hoog model van Farm Dream (tomaten doe ik in P11).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 maart, tijd om tomaten te zaaien. 

 

image.thumb.jpeg.c8ade543fb86b54aedc4aea7d38b3664.jpeg
Ik ben voor het eerst in jaren eens op tijd met tomaten :D . Pepers (links op het warmtematje) wel iets aan de later dan de planning was maar daarvan komen de eerste al boven dus valt mee.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@acpronk Oh leuk, passiflora edulis heb ik ook wel eens gezaaid. Kreeg een aantal mooie zaailingen, maar daarna werd het toch wat moeilijk, vond ik (plaatsing, omstandigheden enzo) Dus er bleef niets over. Hoop dat het jou beter vergaat. 

Dan bedel ik weer wat zaden 🤪

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...