Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2024


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Tuinbonen geplant. Karmazyn en Black russian. Lief houdt er niet van dus ik heb maar een paar rijtjes. Eigenlijk was ik het helemaal niet van plan,maar ja, dan zie je ze zo in hun zakje in de peulvruchtendoos.... Dus toch maar weer wat voorgezaaid 😄

De sugarsnaps en dergelijke kunnen eigenlijk ook al, maar ik wil eerst de tunnelkas plaatsen met genoeg ruimte op de tuin om alles uit te vouwen en te monteren. Anders sneuvelt er misschien weer vanalles en staan de constructies voor de klimmers weer in de weg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de 4 soorten peperzaailingen uit de zaaitray gehaald en per soort 3 stuks in 1 potje gezet. Zo gaan ze uiteindelijk ook naar hun definitieve grote pot toe. Ze waren allemaal goed geworteld, blij mee!

IMG_5670.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren aubergines (Gretel, Snowy en de Lidlmix) gezaaid en de tomatillo's (Paars en Geel).

Voor de sier (en kiemtest) ook nog de Striped Toga aubergine en die solanum Pumpkin ding, vakjes moesten wel vol namelijk.

 

Buiten voelt het alsof het bijna vriest, vannacht kans op nachtvorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een zaairondje:

Bak met peterselie's (grande d'Italia, Amsterdamse snij, krul, en nog meer platte),

bak met kolen (Kailan, bloemkool, palmkool, Lippischer Braunkohl),

bak met kruiden (oregano, marjoraan, tijm, dille, bieslook, koriander)

bak met peulen in wcrolletjes.

 

En gisteren de broedbolletjes van de Yakon die de winter overleefd hebben in een bloembak met aarde gestoken en in de plastic kas gezet.

aangepast door Erny
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alle tomatenzaailingen van de zaaitrays in P9 potjes geplant. Alles heeft bijna het tweede paar echte blaadjes, dus het was hoog tijd. Naast de peperplantjes en de dahlia’s zijn de vensterbanken nu vol …. Pompoen en Klimspinazie kunnen dus nog niet gezaaid worden totdat in ieder geval de tomatenplantjes naar het portable kasje kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn pepers verspeend. Paprika vooral. Ik kwam dolce de espana oranje tegen, dolce de espana geel, dolce de espana rood.
Ik wist dat ik veel had gezaaid, maar dit was wel extra confronterend! Jeetje man, waar ga ik alles laten? Veel verpot dus. Veel ook alvast in aparte potjes voor de weggeef aan vriendin en moeder. Ik heb er een stuk of 25 wat al te veel aan paprika is. Pepers heb ik heel netjes bescheiden gezaaid. Paprika rücksichtslos gewoon wat ik na het snijden over had aan zaden in de rondte gestrooid. En dat zul je weten ook!

Het jongste kind heeft augurken zaadjes gekocht en bloemenzaden bij de Lidl. Die gaat hij na school zaaien. Ik had al 4 komkommerzaden in een potje gedrukt. Die zijn al opgekomen. Tomaten moeten nog. Heb gisteren een kweekbak gevuld. Nu de zaden nog erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomaat part 1!
Gisteren eindelijk. Bakje lag al dagen klaar, maar had er geen tijd voor.

13/03/24 tomaten gezaaid
Alles 2, paar 3 en 1 4 ook voor ‘me moeder’

Alle soorten nieuw, of wel eerder gezaaid, maar niet kunnen proeven wegens slakken… op azoychka na. Die heb ik al wel eerder geoogst. Mooie tomaat.
Dus daarom dit jaar van alles maar 2 om uitval hopelijk te voorkomen. duimen!

Fuzzy wuzzy
Haru urar
Mary Robinson 4 x
Humboldt tomaatje schijnt een wilde oorspronkelijke tomaat uit Amerika te zijn.
Ananas noiree van woldistel
Purple smaragd
Soldacki
Tasmanian chocolate (in potten)
Azoychka
Blue beauty
Ivory egg
Voyage van msdg
Coral queen ook van iemand gehad
Yellow dragon van woldistel
Rebel yell
Prima Bella voor buiten
Venus
Rebel Starfighter prime
Pink champagne acpronk
Adelaide festival ook van Acpronk
Purper isonca
Araxtalaleta spaans van goldfish
Gigant krasny

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag tomaten deel 2 gezaaid
Alles 2 x tenzij anders vermeld. White tomasol, purper calabash, Rosella en amana orange ken ik. Rest is allemaal nieuw.

Purple calabash 4 x
Amana orange
Bolstar sensatica f1
Joyau heel vroeg ras
Nightshade f1
Japanese black trifle
White tomasol
Kozula #125
Costuloto di parma
Barry crazy cherry >2
Koemato
Black Ethiopia
Pierette vroeg ras
Whipper snapper kerstomaatje voor in potten
Red zebra Leuk hè @redzebra
Sunnybrook earliana rot
Sirik köy tipi f1
Anna ruskaja
Rose de bern
Rosella
Window box kerstomaat potten
Chio chio san
Saraev

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelijk even opgezocht Whipper snapper 😄, een hangdwergtomaatje donker roos,  ik ben benieuwd wat je ervan vind. zag dat deze een favoriet was van een gastspreker over tomaten hier ooit Guy De Kinder.

edit:  Oh Red zebra  bedoel je natuurlijk naamgenoot 😁👍 rood met gele strepen / broertje van mijn profiel foto black zebra

aangepast door redzebra
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...