Patrijs Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 De acht potjes met elk vier Algarve stokbonen bij de bonenstaken uitgeplant onder cloches. De eerste courgette geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Vlavlip Geplaatst: 7 mei 2024 Geplaatst: 7 mei 2024 Net op de markt een zwarte moerbei (voor €2 en wat geduld wil ik best eens kijken of t wat is), een rode druif en een behoorlijk grote en volle paprikaplant gekocht (de gezaaide zijn nog behoorlijk ielig, dus nu wat meer zekerheid). De eerste 2 gaan vanmiddag naar mn nieuwe tuin, de laatste blijft thuis en gaat zodra t kan in mn kleine 'kasje' in de voortuin. Verder vanmiddag de bonen toch echt de grond in jagen, ik neem t risico want ze worden gewoon te groot voor de vensterbank, en kijken of ik t een en ander aan bladgroente en knollen kan zaaien. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 7 mei 2024 Geplaatst: 7 mei 2024 Water gegeven wat fiks onkruid geplukt en aan de kippen gegeven maar vooral genoten van al mijn mooie bloemen die eindelijk bloeien. Quote
Patrijs Geplaatst: 8 mei 2024 Geplaatst: 8 mei 2024 Ongeveer zeventig suikermaiszaailingen in rotten van vier op de tuin gezet. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 9 mei 2024 Geplaatst: 9 mei 2024 Gisterenavond eindelijk eens de wedstrijd zaden gezaaid, tevens andere kruiden en wat groenten. Straks nog even wat bloemen in de totaal 154 vakjes van de 2 maal 77-trays. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 9 mei 2024 Geplaatst: 9 mei 2024 Op 29-4-2024 om 20:34, Patrijs zei: Onder glas en in potjes een dozijn potjes record en een dozijn Castandel sperziebonen gelegd. De record sperziebonen uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Heel veel uitgeplant. Bonen (iets te vroeg), komkommer, heel veel bloemen, augurken, radijs, paksoi en spinazie. En de tomaten en paprika's hun definitieve plekje gegeven. In de gewone tuin veel zooi tussen de stenen gepeuterd. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
marcelru Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 48 tuinbonen uitgeplant. Hopen dat de slakken ze wat met rust laten. 60 potjes augurk (kleine groene scherpe) gezaaid. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Allé tomaten uitgeplant in grotere potten waar de meeste ook de rest van hun groei periode in zullen blijven. De planten blijven ook meteen buiten ze zijn voldoende afgehard. Nu maar hopen dat het weer mee zal vallen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Inderdaad 🤞. Daar was ik in de achtertuin ook mee bezig. Het is een flink geschuif. Wat hier staat moet naar daar en wat in die pot staat kan daarheen, maar dan moet dat daar eerst weg. Pffff. En dit kan daar staan, maar welke wou ik dan ook alweer op de moestuin zetten en moet ie dan in vollegrond of zal ik hem toch in vollegrond zetten. Quote
MROE Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Winter wortels gezaaid met zaad uit 2021. Ik ben benieuwd. nieuwe al klaar liggen. slakkenvallen (15) opnieuw gevuld met bier en geplaatst. Mag dat hier gepost worden? Quote
henkg Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Hèhè, het is gedaan. Vandaag de laatste twee soorten gezaaid: - Dille - Zonnebloem, ras zou 2 à meter hoog moeten worden. Véél: ik ga ook aan guerilla gardering doen. Over een paar (?) dagen alleen nog even de opkomst noteren, op dit Excel lijstje: Ik heb dus niet te klagen over de opkomst, voor zowel het aantal dagen als het percentage. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
woldistel Geplaatst: 11 mei 2024 Geplaatst: 11 mei 2024 Bonen gelegd, En nog maar wat pepers, tomaten, aubergines en paprikaplanten in de tunnelkas gezet. Want ik weet niet zo goed, waar ik alles kwijt moet. Ook twee tomatenplanten in vollegrond gezet, spannend! Volgend jaar toch maar eens keuzes maken en niet alles zaaien wat ik leuk vind. Quote
Dahli Geplaatst: 11 mei 2024 Geplaatst: 11 mei 2024 (aangepast) Alle Peperplanten verplant naar grotere potten, de Mme Jeanette staat in haar definitieve pot. Ze doet het geweldig. Omdat we toch naar het tuincentrum moesten voor een mooie plant voor mijn schoonmoeder morgen, toch nog wat zaadjes gekocht: blauwe dubbele korenbloem en blauwe vlas. Die worden morgen gezaaid. Verder nog wat salvia’s gekocht en vanavond direct uitgeplant. En oh ja, geïnspireerd door het maggi-oogst-topic ook nog een extra maggiplant meegenomen en geplant. 11 mei 2024 aangepast door Dahli 1 Quote
Arja Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 (aangepast) 15 hours ago, jootje said: Ik ga voor je duimen, Arja! Het heeft geholpen! Volgens mij zitten slakken op oneven dagen bij de buren en op even dagen bij ons. Gisteravond geen enkel exemplaar gevonden, maar misschien was ik ook een beetje afgeleid door de jacht op het noorderlicht. Edit: er zijn wel slakken geweest, want een van de vijgen is weer helemaal kaal. Alle blaadjes op. Snik. 12 mei 2024 aangepast door Arja Quote
marcelru Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Eindelijk de erwtjes naar buiten. Bij het boren van de gaten voor de palen van het spalier op ca 40cm diepte water getroffen. De grond is nog steeds zeiknat. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 De eerste negen tomatenplanten op de tuin in een plastic tunneltje gezet. De laatste tomaten uit de vensterbank verspeend. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Bietjes opnieuw gezaaid, waren allemaal opgegeten. Quote
Lia56 Geplaatst: 14 mei 2024 Geplaatst: 14 mei 2024 Tomaten, pepers en paprika in de kas gezet. Bloemetjes in de tuin gezet, zo gezellig al die kleurtjes 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 16 mei 2024 Geplaatst: 16 mei 2024 Snij en stamboontjes gelegd. Drie courgettes geplant en nog wat sla. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Zes tomaten in een plastic tunneltje gezet. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Enkele zaadjes pastinaak gezaaid in de lage bak. En wat wedstrijdzaadjes, 2e poging. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 18 mei 2024 Geplaatst: 18 mei 2024 (aangepast) Korte pastinaken? Zes tomatenplanten onder een plastic tunneltje gezet. 19 mei 2024 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.