Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelvrouw 13/4 MTFD


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Aangeboden:

 

(mijn aanbiedingen zijn ook zonder ruil te verkrijgen ik hoef er niet speciaal iets voor alleen voor de inmaakalcohol.)

 

Enkele liters in Luxembourg gekochte inmaakalcohol 40 en 96%

Een verzamelzakje met deksels van verschillende potten die geheel gaaf zijn, oa hak klikdeksels

Ik kan stekjes nemen van verschillende buitenvetplanten/ huislook voor in potten/ oude pannen. 
Boek: bijzondere groenten in uw moestuin.

 

Ik heb verschillende weckpotten, van die bewaar potten teveel. 1 en anderhalve liter.

image.thumb.jpg.e5f1fb44d0939a53c7a54dabf7ac205f.jpg


 

Voor wie er cider maakt en er nog mooie glazen voor mist: aangeboden 1 x 12 of 2 x 6 champagneglazen.

 

146C7300-7A3C-4462-94F2-AD4DA802CDFC.thumb.jpeg.d2548a9637dcb423e9bf25578afa82ae.jpeg

 

 

 

Mijn desem begint aardig op dreef te raken..als je dat zo kan zeggen van desem😉

Wie er een potje desem wil geeft dat het liefst uiterlijk een dag of vier voor de MTFD aan.
 

Edit 27/2 ter verduidelijking enkele foto’s erbij van de inmaakalcohol.

*De linker fles: alcool pour fruit, alcohol om fruit op in te maken met niet een eigen sterke smaak zodat het vocht de smaak krijgt van de vruchten. Het is alcohol 40%. De fles is onaangebroken, ik heb er 19 euro voor betaald en wil dat er ook voor hebben, of verminderd met ruil materiaal.


*De rechter fles alcool neutre 96% gekocht voor 21 euro. ( Voor Henkg) 

 

5438C43B-DF7A-4A1E-B75E-CE24CF08AFC5.thumb.jpeg.d9578925d9c3c3dc875669d7bd621449.jpeg

 

Dan nog drie kleine flesjes, 1/Lorrainse kersen eau de vie , 2/poire williams eau de vie , 3/ alpenplantenlikeur. ( 3 x Arja)

Deze zijn voor de ruil/ weggeef

 

973EDB2B-3A2E-44E1-99C5-98AE6C54964F.thumb.jpeg.6253ee6c8eeaf2fd217ab0ee1fa548c3.jpeg

 

En dit is het verzamelingetje deksels, vers van de pot af zonder beschadigingen aan de coating vanbinnen. Om oude deksels mee te vervangen op je inmaakpotten. Er komen nog wat deksels bij van de aankomende tijd. 
 

452BB3EB-85D0-4089-BC2B-7DBA672CDC8D.thumb.jpeg.e4dfd51496cf4f4ee43998b659cb19fd.jpeg

 

Gevraagd:

dwergtomaten ( Arja,RZ )

grote potten van twintig of dertig liter ( Goudvis, Bonnie, Nasuada)

zwarte en rode bessenstruiken en of stekjes (Nas, Ciska)

enkele grote tomaten

paprikaplant

enkele aardappels ( Bonnie)

 

 

Aan allen: ik heb nog niet veel te ruilen of het moet een berg twee jaar oud zaad zijn waarvan ik het meeste niet ga zaaien. Dat kan beter naar Jorieke haar velden. Ik heb wel zaad van dwerg tomaatjes afgelopen jaar geoogst maar daar is half april ook wat laat voor denk ik. 
 

Verder kan ik bv ook betalen indien nodig of misschien heb ik toch allerlei ruil materiaal dat uit de opslag komt waar het een jaar in opgeborgen heeft gezeten ik heb werkelijk geen idee meer wat daar allemaal inzit aan tuinspullen. Dat weet ik wel voor 13 april dus hou dit topic in het snotje :mrgreen:

afspraken:

mother of thousands voor Vincent

Eierkipje voor BonnieF

Alcohol voor fruit 96% voor HenkG

zaden naar de velden van J

Kersen, peren en kruiden eau de vie naar Arja

lelietjes van dalen naar Ciska

weckpotten naar mv. Groen

hulst naar Nasuada

Groene weckpotten naar Lia

 

Hartige taart, chips, alcoholvrij bier, muesli.

 

 

 

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nasuada graag! Alles welkom ik heb oppervlakte genoeg om te planten.

 

@Arja welke tomaatjes heb je gezaaid?

 

@Goldfish ik bedoel inderdaad planten van Max 60 cm. Daar mogen ook grotere tomaten aankomen. Ik heb zelf ook zaadjes van vorig jaar maar ik zit midden in een verhuizing tot eind maart zeker dus ik vermoed dat het dan wat laat wordt. Ik hoef ook geen bergen planten want voorlopig heb ik maar 1 grote pot haha.

 

@Ciska heel graag.

 

Wat ruilmateriaal betreft zie aanpassing eerste bericht:think:

 

 

 

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Goldfish de potten zullen mijn vruchtgroente moestuin vervangen. Ik kan er dus best wat gebruiken. In Frankrijk bij de verhuizing heb ik ze allemaal aan de tuinclub gegeven.  Volgens mij kunnen tomaten en paprika en aubergine best in een 18 liter pot? Een enkele nog grotere pot voor een zuil fruit boompje. 
vierkant kan mooi naast elkaar maar schotels zijn dan weer lastig te vinden. 
Erg jammer @redzebra dat je niet kan komen we zullen je missen zegt ook Lie. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e bericht uitgebreid met foto’s.

@henkg in eerste instantie hou ik de 96% voor jou gereserveerd omdat ik ze wel eens voor je mee heb genomen. Laat even weten of je interesse hebt ( 19 euro, er is al een glas uit het is dus geen liter meer) 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik nog geen overzicht heb van wat voor een leuke planten er allemaal groeien in mijn bosje en in de twee perkjes voor de serre vraag ik twee plantjes van verschillende groente. Gewoon voor de leuk en om lekker door elkaar en ergens tussen te zetten.  En dan geen pompoenen en courgettes, daar plaats ik wél een bak voor maar kleine planten.  Dus heb je iets voorgezaaid zoals bv doperwten, prei, bietjes, snijbiet, kleine broccoli of een andere kleine plant die leuk zo zijn voor mijn tuintje van Noach en je kunt er een paar missen dan houd ik me aanbevolen! 

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is leuk! Wil je je laten verrassen (met de kans op heel veel A en geen B) of wil je dat we melden wat we voor jou in petto hebben?

 

Edit: dit doet mij denken aan een etentje waar verschillende mensen iets meebrachten. Ik hoopte stiekem op 15 desserts 😆

aangepast door Arja
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Aangeboden drie verschillende meters: een vino( alcohol) meter, een pekel meter en een meter voor de goede wijn temperatuur.

IMG_1952.thumb.jpeg.d4f67342a826148201074958e684464c.jpeg


 

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...