Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Krap? Bedoel met die latexhandschoenen die uit een 100 stuks doos om 1 maal te gebruiken en weg te werpen.

Die de chirurg gebruikt maar dan doorschijnende.

Dat geeft bij mij geen probleem hoor.

Geplaatst:
Krap? Bedoel met die latexhandschoenen die uit een 100 stuks doos om 1 maal te gebruiken en weg te werpen.

Die de chirurg gebruikt maar dan doorschijnende.

Ja die bedoel ik ook..maar als ik dan andere handschoenen daarover doe werkt het niet prettig.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
@Dennis:

Ze zien er mooi uit! Zijn ze sterk? ( zie de foto van mijn wasrek)

Sterk.. Sterk genoeg om de meeste klusjes mee te doen. Maar dingen zoals zware terras tegels tillen of rozen doorns.. Daarvoor zijn ze denk niet sterk genoeg. Mijne hadden na een jaar wel wat gaatjes waardoor er weer aarde onder mn nagels kwam.. maar zo duur zijn ze ook niet.

Vind ze erg fijn werken! Denk dat je er nog meer 'gevoel' mee hebt dan bij jouw handschoenen. Ik zou zeggen stap een tuincentrum binnen en kijk hoe ze zitten (als je in NL of BE bent, verkooppunten staan op hun site, die de link in mijn eerdere artikel ) Ik vind ze super!

Ze zijn inderdaad niet helemaal van rubber zoals zichtbaar op de foto. Alleen dat lichtgroene/witte deel is 'rubber' waardoor ze ook met warm weer wel prettig zitten

Geplaatst:

Ik gebruik werkhandschoenen die eigenlijk bedoeld zijn voor de assemblage industrie (veel kleine onderdelen, schroefjes etc). Die hebben een goede/prettige pasvorm, geschikt om langdurig aan te hebben en een goed vingergevoel dus kleine dingen kun je met gemak oppakken met je vingertoppen. De juiste maat is overigens bij elke handschoen belangrijk wil je prettig kunnen werken. Ze zijn wel wat duurder dan de tuinhandschoenen maar deze zijn echt zoveel beter en prettiger werken. Als je er aan kunt komen zijn het dus zeker aanraders:

Merk: Ansell

Type: hyflex 11-920 (gebruik ik)

of hyflex 11-800

Geplaatst:
Dank je wel voor de tip Jeanne..ik wist niet eens dat dat bestond., het lijkt me goed voor mij die nagelriemolie..

Je kunt je handen ook prima insmeren met een paar druppels olijfolie. Onze jongste zoon heeft een enorm droge huid en gebruikt dit bijv ook voor zijn ellebogen, of een droog plekje op zijn gezicht. Je ziet er niets van, dus geen geglim ofzo.

Ik gebruik het zelf voor mijn handen, trekt snel in en ze worden lekker zacht.

Als je er een luchtje aan wilt, kun je een beetje olie vermengen met wat druppels etherische olie (bijv lavendel).

Geplaatst:

En voor kloofjes:

Een klein beetje levertraanzalf smeren op het kloofje, pleister erover en laten zitten tot hij er vanzelf afvalt. Niet je vinger, maar de pleister natuurlijk

Geplaatst: (aangepast)

Jorg: ja die heb ik wel eens geprobeerd hier bij de bricomarche..ze hebben alleen nooit maat 8..ze lijken me wel erg lekker zitten.

Monique..olijfolie kan ik vandaag nog proberen.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Of zonnebloemolie, zit nagenoeg geen geur aan. Dop vd fles. Handpalm op de opening, olie even tegen je hand aan laten lopen, heb je voldoende. Je nagels gaan er mooi van glanzen.

• 8 years later...
Geplaatst:

We hebben veel distels en bramen staan. Welke handschoenen zijn hiervoor geschikt?
Ik heb er verschillende liggen van aldi, intratuin en bamboo van de boerenbond. Bij allemaal gaan de doorntjes erdoorheen... auch. !

Geplaatst: (aangepast)

ja en nee,

voor schilderwerk gebruik ik ze 1 ronde van een week

voor onscherp tuinwerk, schoffelen, spitten,planten, wieden 1/2 jaar-1jaar

glas gaat er doorheen, rozen ook,kruisbes ook, maar die pluk ik met blote handen (takje opbuigen, met vlakke andere hand bessn plukken)

voor scherp spul neem ik de zware bouwhandschoenen

nog even gekeken, zijn niet disposable, dat is een linkje naar een andere serie 😁

aangepast door RobO
Geplaatst:

@Nat74 Het zijn no name handschoenen uitgezocht in de bouwmarkt die wel 60 verschillende handschoenen verkoopt, na een pasronde deze gekozen €4 per paar.

met een lichte voering aan de binnenzijde.

Geplaatst:

Als je goede handschoenen wilt waar bramen en andere stekels niet doorheen komen, moet je lashandschoenen gebruiken.

Die zitten niet echt lekker, vaak te ruim en lomp, maar zijn wel superdik en er gaan geen doorns doorheen. Ik gebruik ze vaak bij snoeien van meidoorns. Maar voor het normale tuinwerk gebruik ik de groene Showa's (of een B-merk van hetzelfde type), en in de winter de grijze Showa.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...