Geplaatst: 25 juni 201312 j De tuinbonen lijken wel een halve meter per week te groeien en de sla groeit veel te goed vooral de pluksla daar is bijna niet tegenaan te eten. Vanmiddag maar een portie aan de buren gegeten en ik denk dat ik donderdag maar eens ga experimenteren met slasoep
Geplaatst: 27 juni 201312 j Snijbonen, bonen, komkommers, augurken en sla.De tomaten gaan super, heb de eersten al ontdekt. De meloenen groeien super, veel bloempjes.Ben erg benieuwd naar de aardappels. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 27 juni 201312 j Wat een mooie plaatjes Bubbels. Dankjewel! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 27 juni 201312 j Auteur Ja ik zag het Sovreze,op je blog,heel goed zelfs,bij mij niet hoor,alleen de NZ spinazie doet het zeer goed.
Geplaatst: 28 juni 201312 j wat echt opvalt is de broccoli die zie zowat per dag groeien. in een week tijd zijn er de broccoliroosjes van een kleine cm al 5 cm geworden
Geplaatst: 2 juli 201411 j Ik heb dit jaar voor het eerst gezonde bietenplanten Ik groei ze vooral voor 't blad, en daar geven ze me genoeg van C: De snijbiet die ze vergezeld doet 't ook goed. Groooote pot, lekker in de zon, blije plantjes - en grond is bedekt met kiezeltjes en schelpjes om enigszins het opkomen van verstekelingen tegen te gaan
Geplaatst: 2 juli 201411 j Dit is mijn eerste moestuinjaar, dus ik heb geen idee of mijn planten juist snel of langzaam groeien. Maar de aardappelen gaan vanaf het poten zo hard! Erg leuk.
Geplaatst: 2 juli 201411 j Dat is echt een goede vraag, de tomaten, raar maar waar, alle planten die gezaaid zijn. en allen in de volle grond.
Geplaatst: 2 juli 201411 j aardappelen ben ik tevreden over alle vroege net uitgedaan het waren frieslanders ze zijn niet heel groot een gemiddelde grote wat ik mij nu afvraag als ik de kleinste terug in aarde stop zou ik dit jaar er nog eens een struikje van krijgen ?de late aardappelen staan hier ook nog mooi groen en in bloeivan mn venkel ben ik ook zeer tevreden mooie dikke vaste knollen heb er al nieuwe ingestoken over het algemeen gaat mn tuin beter dan verleden jaar het eerste jaar is een leerjaar zeker groeit de zomerprei bij jullie ook zo traag hij wil hier maar niet fel dikken ik heb hem geplant in maart zou hij nu dan nog niet bijna goed moeten zijn ?
Geplaatst: 2 juli 201411 j De kruiden gaan lekker! Er hangen al verschillende bosjes te drogen in de schuur. Oregano die "verduisterd" raakte onder de flink uitgroeiende courgettebladeren doet het misschien nog wel beter dan die in de volle zo, dat vond ik wel opmerkelijk.Verder de sugarsnaps, ik blijf maar plukken Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 2 juli 201411 j De komkommers,pepers en tomaten gaan als een speer Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 2 juli 201411 j IK heb hulp op de tuin, omdat ik het zelf door de lyme niet allemaal kan. Ik heb van verschillende mensen hulp. Dan eens die, dan eens die. En dan kan het wel eens mis gaan. Het stuk grond waar nu de bieten staan is daardoor 2x flink bemest. Ze groeien geweldig, wat een joekels! Verder groeit de rode tuinmelde, die zichzelf had uitgezaaid, sneller dan opgegeten kan worden.
Geplaatst: 3 juli 201411 j De courgetten kome ons de oren uit, 1 à 2 vruchten per dag ... .De ajuinen en sjalotten doen het tot m'n grote verbazing héél goed.Basilicum kan ik niet bijhouden of ik moet elke dag pesto maken ....Wortels staan er prachtig bij, elke dag trek ik er een stuk of 8 om smorgens op te eten.Sommige koolrabi's doen het heel goed, andere dan weer wat minder, staan nochtans naast elkaar, raar.Bloemkool gaat snel, wel de rupsen in de gaten houden.De asperges groeien dit jaar héél goed (misschien door de dikke mulchlaag die ik heb aan gebracht), wel opletten voor de aspergekevers+larven!Aardappels in overvloed, bijna geen beschadiging.Tuinbonen in de diepvries nu, 2kg+.Ik kan dit jaar echt niet klagen, alles doet het goed, behalve de erwten.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Komkommer in de kas doet het heel goed. Dagelijks een of meer komkommers zelf opeten en er een paar weggeven aan de buren.
Geplaatst: 3 juli 201411 j NIETS!!!Echt waar, ik kan niet zeggen dat er iets is wat goed groeit, veel word door die mol kapot gewroet en hij laat zich niet pakken. (slimme mol)De tomaten in de kas groeien maar niet zoals vorige jaren.Maar het witloof zit nu eindelijk diep genoeg om geen last meer te hebben van die mol.Al het fruit begint af te vallen, toch veel, hagelschade! En het kleinfruit wordt door de merels gepakt, mocht er geen net over spannen.Daarmee weten jullie ook wie hier de baas is hé Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juli 201411 j Mijn petekind, elke keer als ik hem zie... Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.