Geplaatst: 11 juni 201213 j Nou, uh, dit... laatste stukkie van het schooljaar, dus gen tijd gehad om te wieden Is dit trouwens zevenblad? Heb er heel wat van geplukt, maar wil het even zeker weten voordat ik het opeet. Wil niet ziek worden zo pal voor de eindbeoordelingen...
Geplaatst: 11 juni 201213 j Nee, dat is geen zevenblad.. wat het wel is weet ik niet. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 juni 201213 j Ik zeg ook: geen zevenblad. Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Geplaatst: 11 juni 201213 j Onkruid En wat me echt verbaasd, is de Rode Bieten. Dat gaat zo rap dat ik volgende week er al een paar uit haal... En ja, iedere dag oogst ik wel wat, de mooiste gooi ik hier online, maar natuurlijk niet alles, want dat zou wel wat te gortig worden gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 11 juni 201213 j Eten eigenlijk elke dag wel uit de tuin. Sommige dingen groeien sneller en beter dan andere maar ondanks het weer valt het eigenlijk niet echt tegen.Bietjes waren een week of 2 terug al geoogst, de 2e ronde is nu ook bijna groot genoeg...andijvie gaat geweldig. Tuinbonen net op, sla is niet bij te benen dat ik het al haast onkruid noem...peulen gaan super en zijn verrukkelijk, al een paar keer van kunen plukken en er hangt nog zat aan.Erwten zijn ook zalig, vooral de peultjes doppen is leuk om te doen ooo en de bloemkolen niet vergeten natuurlijk, super geweldig Maar ik begin nu wel trek te krijgen in tomaten enzo... En nu ik zo zit te tikken is het eigenlijk wel enorm veel uit dat kleine tuintje van amper 10m2
Geplaatst: 11 juni 201213 j Auteur Ja de tomaten waren bij jou al best groot, bij mijn nog spelden knopjes de komkommers groeien ook niet,maar dit is off topic. 12 juni 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 11 juni 201213 j Bij mij gaan beide de tomaten en pepers heel hard, sommige tomatenplanten zitten al aan de vierde tros die open gaat komen, bij de kerstomaten geloof ik al aan de 5de, maar daar kunnen er nog een aantal bij . En voor de rest gaat eigenlijk ook alles super, ook de zelfgezaaide ajuinen .
Geplaatst: 11 juni 201213 j Auteur O ja ze zitten vol met bloempjes , maar het moet toch echt warmer worden de komkommers groeien ook voor geen mm, maar hoort hier weer niet thuis, dus even kort.
Geplaatst: 11 juni 201213 j sla andijvie en peultjes doen het hier nu fantastisch.het is nu weer te koud voor de boontjes...het zal hier in het noorden dit jaar misschien 5 keer boven de 20 graden zijn geweest.
Geplaatst: 12 juni 201213 j Sla, raapstelen, ook fijn voor de kippen Courgettes, pompoenen en komkommers willen nog niet zo, kom op met het warme weer!
Geplaatst: 12 juni 201213 j @Harmony: Een Komkommer doet het eigenlijk het beste onder glas. Let op! Straks met die brandende zon wel even kalken...Een Courgette kan goed in de volle grond... In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 12 juni 201213 j eindelijk komt er groei in de Lathyrus. Die staan al weken en weken stil. Ze gaan nu aan de groei !
Geplaatst: 13 juni 201213 j tomaten! (in de kas dan wel he...) courgettes en sommige pompoenen... andere soorten staan soms stil... sla gaat ook veel te goed...
Geplaatst: 13 juni 201213 j paardestaart, kippemuur, doorgeschoten rucolasla verder goudsbloem, radijs, lathyrus is in bloei en de appeltjes gaan erg goed boompje goedvol Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 13 juni 201213 j peultjes Bij de buurmannen ( echte échte moestuiniers ) staan de peulen al manshoog, en die halen er om de paar dagen bakken en bakken vanaf. daarom bij dat nu mijn lathyrus eindelijk de geest krijgt he ?
Geplaatst: 13 juni 201213 j Geduld, geduld... Alles op zn tijd, ik heb voor de leut een Aardappel eruit gehaald, want die groeiden naar mijn inziens de pan uit; de plant dan... De Aardappeltjes zijn van de grote nieuwe aardappels, zo'n 5 tot 7 cm.. hm beetje offtopic... Mn Sjalotten gaan ook heel goed, heb er al van gegeten! Rode Biet ga ik volgende week oogsten. En ja, Komkommers hé, zo 3 tot 5 per week En wat me opvalt, de Tomaten doen het eigenlijk allemaal goed... Ik heb de volgende soorten: - Pomodori F1- Vleestomaat- Saptomaat (tros)- Kerstomaat (tros) En allemaal zelf gekweekt! En ze groeien best, ze zijn nu zo'n 40 cm, behalve dan de Kerstomaat natuurlijk...Overal bloemen Mn Turkse snackkomkommer gaan ook goed (alhoewel ik wel merk dat ze in de volle grond staan, want ze groeien niet hard nu) er zitten in alledrie de planten zo'n 20 bloemen, met van die kleine vruchtjes gr Anton In een groen, groen, knollen, knollenland...
Geplaatst: 13 juni 201213 j Sla en andijvie gaan hard en de aardappelplant schiet de grond uit (de aardappels zelf waren vorige week nog wel wat te klein dus ik laat ze nog mooi even zitten) en verder schiet het nog niet echt op! Hier in het noorden komt net effe te weinig zon volgens mij, beetje warmer weer zou een heel eind helpen! Dus, wie regelt dat even
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.