Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kleine voorstelling


tuintje thuis

Aanbevolen berichten

hoi allen,

 

Na al enige tijd mee gelezen te hebben, toch mezelf aangemeld.

Na jarenlang alleen kalebassen en pompoenen gekweekt te hebben, nu toch een stapje dichter naar de eetbaardere versie van een tuintje. De radijsjes, peultjes en en aardbeien staan er hier al goed voor. De courgettes en komkommers beginnen aan hun eerste echte blaadjes alleen de paprika-zaadjes hebben nog weinig zin om boven te komen. (al worden deze iedere nacht verwend met de extra warmte van de vaatwasser)

Kool en aardappel zullen jullie niet vinden in mijn moestuin, deze teelt manlief op iets grotere schaal, hij heeft ook meer ruimte als mij (al moet ik met de hand t tuintje spitten, gaat hij lachend met groot matrieel het land in.

Tot zo ver,

ik zal eerdaags even proberen wat foto`s te maken voor de liefhebbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de 'welkoms",

hier eindelijk wat foto's van een regenachtige avond van het tuintje tot nu toe

 

De prei, paksoi en sla

Foto-VBPRHC6M-D.jpg

 

De aardbeien

Foto-PEUJGWBU-D.jpg

 

De courgettes in de keuken

Foto-HR3L6W3I-D.jpg

 

De komkommerplantjes in de keuken

Foto-TOHMUWUF-D.jpg

 

De peultjes en radijzen schieten ook de grond uit, moet me dagelijks inhouden om niet alvast wat radijs er uit te trekken om te zien of er al een knolletje onder zit, ja ik ben een heeeel geduldig persoon

Inmiddels zit ook de spinazie in de grond, uiteraard voordat ik hier gezocht had hoe dat aan te pakken, we zien wel wat er van terecht komt. De courgettes staan overdag buiten, 's avonds mogen ze nog in de keuken overnachten. Tot grote ergernis van manlief (die heeft t niet zo op courgettes voorzien.

De cucurbita pepo staat ook in de keuken, vond ze er op de verpakking erg mooi uitzien, te eten zullen ze niet zijn, maar tussen de kalebassen zullen ze niet misstaan.

bleekselderij heeft ook eenplekje op de keukenvloer gekregen, naast de komkommerplantjes.

het enige wat slecht / niet gaat (hoogstwaarschijnlijk omdat ik iets fout doe) is het kiemen van de paprika's

 

tot zo ver de stand van de moestuin-plantjes-zaken, de rest zal ik jullie besparen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou. De zaailingen staan er gezond en fris bij ! mooi hoor. Moet zeggen dat de groentes tussen de tegels wel wat zon willen lijkt het, wat een somberheid, wat een ellende ( gewoon een sfeerbeeld van het huidige weer hoor ! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk stond er aan de rand nog een oude (zieke) iep, deze hebben we "gesnoeid" Zelf zou ik er 1 of 2 takken uitzagen, toen ik door manlief betrapt werd in de boom (met mijn zwangere lijf) moest ik gedwongen de buurman bellen met de motorkettingzaag. Na 'mijn' takken raakte ik met schoenmoeder naar de huisartsenpost, die struikelde over een tak, en brak een vinger. Toen ik 3 uur later weer terug was, was de hele iep inmiddels teruggesnoeid tot 60 cm Dat scheelt al heel veel licht. De foto.s zijn van maandag avond rond uur of 9 in de motregen. Ik zal zodra de zon zich nog eens laat zien, mooi weer foto's maken.

al met al, de iep was erg ziek en moest anders later van de zomer gekapt worden, dit is iets versneld gebeurd

 

zie trouwens net de de bijschriften niet kloppen, de bovenste bak in de keuken zijn komkommers de onderste zijn de courgettes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...