Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Inmiddels nog niks gezien bij de lidl. Misschien slaan ze het dit jaar over?

A.s. donderdag voor 1,59 euro/stuk .

lidl250445671366533542.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb enkele zaailingen waarvan de grootste 2 cm is en aan z'n 7de blad begint.

Zou ik toch nog enkele stekken kopen?

Ik vrees dat m'n zaailingen niet op tijd rijpe pepino's gaan leveren.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Heb er ook 2 gehaald, ik ben tot nu toe niet echt te spreken over het zaaien ervan. Mijn ieniemienie zaailingetje ziet er niet uit alsof ie dit jaar over gaat tot vruchtzetting, dus dan toch maar weer de prima stekken van de Lidl.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Heb ik vorig jaar gedaan, in een pot van ongeveer 40 cm doorsnede. Heb er 8 meloenperen van gekregen.

Geplaatst:

Ik heb ze vandaag gehaald.

Ik had nog 2 mooie potten die nog opgevuld moeten worden.

Daar komen dus meloenperen in.

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden en ben zeer nieuwschierig naar de vruchten.

Ik ken de vrucht niet en heb ze ook nooit eerder in de tuin gehad.

Aangezien het een plant is uit de nachtschade familie ga ik er van uit dat ik ze beter nog even binnen kan houden ivm de kou?

Geplaatst:

Ja, het is familie van de tomaat dus kan geen vorst hebben. De verzorging ervan lijkt ook op tomaat: veel water en veel bijvoeden. Oh ja, en de vruchten echt alleen eten als ze goed donkergeel met paarse strepen zijn! Had vorig jaar een onrijpe vrucht gegeten (te ongeduldig!) en dan zijn ze niet lekker!

• 1 maand later ...
Geplaatst:
Hoe groot moeten pepino's zijn voor ze vruchten beginnen dragen?

Dat is bij meloenpeer onvoorspelbaar is mijn ervaring . Meestal komen de vruchten pas laat in het seizoen als de struik een behoorlijk formaat heeft (dan moet je denken aan zeker een halve tot een meter doorsnee) en dan vaak ook nog eens te laat om goed af te kunnen rijpen. Uitzonderingen bevestigen de regel. Dit struikje van mij heeft er bijvoorbeeld nu al zin in gezien het vruchtje dat je in het midden van de foto ziet zitten. Dat vruchtje is gedoemd om te mislukken dus ga ik hem verwijderen. De fles wijn staat er alleen maar ter indicatie van de grootte van de plant want lusten doet hij dat spul niet , de baas des te meer.

img180120551370023537.JPG

Geplaatst:

De mijne ( gekregen stek op de MTFD ) is net zo groot en heeft een beginnend trosje bloemen.

Waarom is die vrucht gedoemd te mislukken dan ? Je zou toch zeggen : lekker veel tijd om te rijpen dan ?

Geplaatst:

Alleen goed uitgegroeide planten zijn in staat om volwaardige vruchten te kunnen produceren . Miniplant geeft mini vrucht.

Geplaatst:

oké ! ( ik schrik wel van die meter doorsnede trouwens ) ( zo'n groot kasje heb ik ook niet echt he ? ). We gaan het meemaken.

Jij laat hem nu buiten ? Kan ik ook wel doen.

Geplaatst:

In de vollegrond kan nu makkelijk . Bij mij hebben er momenteel twee stuks hun definitieve plaatsje in de vollegrond gekregen . Het kunnen dus joekels van planten worden maar dat wil nog niet zeggen dat dan ook de opbrengst in verhouding is.

Hier wat oudere foto's uit een redelijk 'meloenperenjaar'.

meloenpeer2010186221370032679.jpgmeloenpeer645821370032678.jpgmeloenpeer528821370032678.jpgmeloenpeer488051370032677.jpgmeloenpeer2010344821370032679.jpg

Geplaatst:

Dit is de mijne.

Ik ben te laat begonnen...

Hij is ongeveer 18 cm hoog en heeft verschillende stammetjes.

Staat in een 18l pot, in de serre.

sam2930s.jpg

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hoe lang duurt het van een bloempje tot een rijpe pepino?

Ik heb m'n eerste bloempjes, maar de plant is nog te klein.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb vorig jaar de meloenpeer van een buurman gekregen maar die deed helemaal niets geen 1 vruchtje. Ze leken me erg lekker. Zo zagen ze eruit dan. Ze stonden bij mij in een kasje, helaas zonder resultaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...