Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Negatieve sfeer?

Featured Replies

Geplaatst:

yep

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Maar sinds wanneer mag je mensen beledigen, afkraken, afzeiken, etc.etc.?

Ook daar zitten grenzen aan toch?

Helaas zal het altijd onmogelijk blijven om die grens precies te bepalen.. De een voelt zich eerder beledigd dan de ander.

De let it be houding is zo gek nog niet, behalve dan dat er in zulk soort topics een regen aan PB's binnen komen...soms omdat mensen publiekelijk niet durven te reageren, soms om te voorkomen dat het nog storender op het forum is. Of van de persoon in kwestie met nog meer beledigingen erin.

Ik vind dat het nergens voor nodig is, er is hier niemand die 'beter' is dan een ander. Er zijn wel mensen met heel veel kennis, mensen met kennis op een bepaald vlak waardoor de mensen met wat minder kennis ontzettend goed op weg geholpen worden en ik denk dat de 'kenners' daardoor ook weer wat van elkaar bijleren juist omdat visies van elkaar kunnen afwijken.

En wie weet hoe felle discussies over iets, tot nieuwe methodes kunnen leiden.. Zou zomaar kunnen

Maar ik kan me het wel voorstellen, dat ervaren tuinierders misschien irriteert kunnen raken als iemand die nog maar kort bezig is het beweert beter te weten.. Of dat mensen geïrriteerd worden als mensen alleen hun info uit google halen, en niks aan eigen ervaring vermelden

Geplaatst:

Ik vind het persoonlijk prima als iemand zijn mening uit hier op het forum, ook als die negatief is. Geen problemen mee. Maar de confrontatie bewust opzoeken vind ik minder prettig. Als je naar topics gaat over onderwerpen waar je niks me hebt, of waar je misschien zelf iets tegen hebt, dan doe je dat wat mij betreft al snel.

Je gaat je ook niet aanmelden op een paardenforum, her en der een cynische of negatieve reactie plaatsen, en dan vervolgens zeggen; ach, ik heb dan ook helemaal niks met paarden.

Tu snap?

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Laat ik nou echt helemaaal niks met paarden hebben ....

Geplaatst:
:lol:

Zo breng je een mens nog op ideeën... als die zomer lang, koud, regenachtig en saai blijft...

Het nodigt anders wel uit

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:

Oepsie!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Nou gaat je paardenforum getrolt worden door verveelde moestuinierders die door het slechte weer de tuin niet in kunnen, en dat dan maar afreageren op ... wat was de link van dat paardenforum ook alweer??? ...

Geplaatst:

ik heb evt. nog wel een link van een scheepvaartforum....kun je altijd vragen kwijt zoals: hoe te schipperen met kruid en onkruid in eigen tuin!

meeste van die mensen wonen inmiddels aan de wal met huisje,tuintje en beestje

als je die vraag dan ook nog stelt met...op mijn voordek groeit....of in het achteronder(in de grond) en stuurhut(kas) kun je die mensen stapelgek maken!

maar die weten wel de kracht van water......!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

hoe krijg je ongedierte weg uit je moestuintje...

Chag neerleggen rondom je plantjes - ze komen vanzelf naar je toe om een vloeitje te vragen

Geplaatst:

hahahahaha! ik lig hier echt in een deuk!

ben ik blij dat ik shag rook.......

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Goed. Van een negatieve sfeer op dit forum is hier inmiddels niets meer te bekennen.

Blijft natuurlijk de gebeurtenis dat een wel door velen zeer gewaardeerd forummer ons verlaten gaat door een kink in een kabel, noem ik maar even zo.

Dus buiten al gekheid op elk stokje. Dat is toch wel jammer. op zijn zachtst gezegd

Geplaatst:

Wat als dit negatieve topic dan ook maar gewoon gesloten wordt??? Iedereen gezegd

wat ie wou zeggen.... Case closed...???

Geplaatst:
Goed. Van een negatieve sfeer op dit forum is hier inmiddels niets meer te bekennen.

Blijft natuurlijk de gebeurtenis dat een wel door velen zeer gewaardeerd forummer ons verlaten ......

Een beetje luchtiger kan op dit moment volgens mij niet schaden als ik links en rechts zo lees

Ik wil liever niet ingaan op het onderwerp 'salut', daar dat niemand dient.

Ik hoop gewoon dat het nog lang een 'relaxt, ontspannen, luchtig' en zeer informatief 'Moestuinforum' mag zijn.

Ik mocht dan niet eerder actief deelnemen, toch ik lees al zeer geruime tijd mee op dit forum en dat geeft me toch wel het gevoel dat een aantal posters (en de wijze van reageren) me al langer bekend zijn dan vandaag

Dus als je er geen bezwaar tegen hebt 'pas ik' voor Salut onderwerpen !

Geplaatst:

Het punt is gewoon dat wij niet alles bij elkaar zien maar flarden, tel je grote hoeveelheden (vaak ongewenste) pm en alles wat verwijderd moet worden in ik weet niet hoeveel topics in loop van tijd bij elkaar zie je pas een echt beeld van een forum ganger, dat kunnen wij dus niet, dus vertrouwen in mods/beheerder wat betreft oplossingen/maatregelen enzv is enigste wat kan, en nuja dat vertrouwen heb ik.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

ik ken maar één forum waar het misschien nét een tikkie aardiger aan toe gaat. dat is het forum waar ik zelf ook mod ben

http://www.chillipeper.nl/forum/index.php

iedereen helpt elkaar. zonder uitzonderingen.

maar ik snap precies wat Rantje bedoeld.

dat is iets wat ik zelf ook al een paar keer heb opgemerkt.

Kleinerende opmerkingen van iemand die denkt dat ie alles weet (en dus eigenlijk op het verkeerde forum zit)

Een sneer van een beginneling die nog niet weet hoe je fatsoenlijk moet reageren op een forum (leert ie vanzelf als hij merkt hoe we hier met elkaar om gaan)

Of een iets te heftige reactie op een verkeerd begrepen berichtje....

gewoon negeren

het zijn niet zozeer de 'domme' beginnersvragen die irritant kunnen zijn.

daar is dit forum ten slotte óók voor.

je hoeft geen deskundige te zijn om lekker mee te forummen.

het is juist de laagdrempeligheid die dit forum zo aantrekkelijk maakt.

je kunt hier alles vragen en er is altijd wel iemand die bereid is een (meer of minder uitgebreid) antwoord te geven.

ik ben er dus een groot tegenstander van dat de 'domme' vragen op een apart gedeelte gevraagd moeten worden.

we zijn er tenslotte voor elkaar nietwaar?

als we alles maar moeten googlen hebben we dit forum eigenlijk ook niet nodig

dus laten we fijn onze kennis delen en nóg meer mensen besmetten met het moestuin-virus!

Geplaatst:

Mijn eerste en enige reaktie op dit gedoe.

Ik kan alleen maar hopen dat we hier niet alleen maar leuk en aardig hoeven zijn.

Oja, van mij zal je niet snel knuppels in hoenderhokken vinden maar ik zoek ze wel van anderen.

En waarom?

Omdat er buiten mijn meningen en ideeën nog een hele andere wereld is. Een wereld vol grappige, ontroerende, bizarre belevingen en hersenspinsels. En met die wereld wil ik kennismaken. En dat kan alleen als we daar ruimte voor maken. En niet iedereen die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt de kop afhakken.

Ik heb niets aan topics die beginnen met "in het algemeen is het zo dat" en bij elkaar gegoogled zijn.

Ik lees ze niet. Ik kan zelf prima met de zoekfuncties overweg.

Ik geniet van de topics die beginnen met "ik vind", "ik doe".

Laten we het meer over de inhoud dan over de vorm hebben.

Om in moestuintermen te blijven: de smaak is belangrijker dan de hoeveelheid.

Ik heb geen enkele behoefte om anderen te vertellen hoe ze zich op een forum moeten gedragen.

En geen enkele zeggenschap.

Ik spreek alleen een wens uit.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.