Sandra Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Maar begrijp ik het nu goed dat je gewoon een dop pinda ( zonder schil neem ik aan) in een bakje doet met bv wattenschijfjes voor het wortelen en dat deze dan gaat kiemen? Quote groetjes Sandra
Eva Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Geplaatst: 4 februari 2011 nee, geen gewone dop pinda...die zijn geroosterd en dus niet meer kiemkrachtig.bij de dierenwinkel of ergens waar je ook mezenbollen kan halen hebben ze wel pinda snoeren. dat zijn de juiste pinda's Quote
Sandra Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Ok nou ga ik eens proberen dan lijkt me een leuk project. Quote groetjes Sandra
Eva Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 Vandaag heb ik mijn plantjes samen in een pot gezet. ze zijn al zo groot!ze stonden in koffiebekertjes dus ze konden ook wel wat ruimte gebruiken twee weetjes over pindas, 's avonds sluiten de blaadjes zich, en ze zuipen als een tierelier Quote
Sandra Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ik heb toch nog even een vraag hoor. Stel ik haal een aantal pinda's uit vogelvoer en wacht tot er wortels aan zitten. Hoe zit dat dan met bestuiven? En leg je dan gewoon een losse pinda op een vochtig wattenschijfje tot dat deze gaat wortelen? Quote groetjes Sandra
DVL Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Zaaien op wattenschijfjes is onzin, gewoon lekker de grond in stoppen Quote
Malawi Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ohhh wat leuk Eva, dat heb ik dus nog nooit gezien. Pinda's in het donker! Dat is dus nieuw voor mij! Dat van dat water zuipen wist ik niet, maar vreemd vind ik het ook niet, aangezien ze het heel goed lijken te doen als er een bak water uit de hemel valt! Foto's! Quote
Juna Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Dit pinda gebeuren vind ik dus ook heel leuk, ik denk dat ik het ook ga proberen. En toevallig werd ik gebeld door m`n moeder, en ze zei: "heb je wel eens een pindaplant gezien? Dat is nu toch zo leuk! dat wil ik wel proberen" Dus vanaf nu meng ik me ook maar in dit topic. Het is leuk als we hier straks onze pindaplanten aan elkaar kunnen laten zien ^_^ Quote
Eva Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Ik heb toch nog even een vraag hoor. Stel ik haal een aantal pinda's uit vogelvoer en wacht tot er wortels aan zitten. Hoe zit dat dan met bestuiven? En leg je dan gewoon een losse pinda op een vochtig wattenschijfje tot dat deze gaat wortelen? je hoeft geen wattenschijfjes te gebruiken hoor! ze kunnen gewoon in de grond.ik gebruik voor mijn pepers wattenschijfjes en aangezien ik daar toch al mee bezig was heb ik de pinda's ook maar in een bekertje met watje gekieperd je kunt zo wel heel mooi zien hoe de kieming gaat... binnenkort volgen de foto's! Quote
Sandra Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Nou ik wacht gespannen af lijkt me een leuk project toe . Quote groetjes Sandra
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Misschien een domme vraag, maar moet ik de pinda's eerst doppen voor ik ze zaai? of kunnen ze meteen de grond in? Quote
Jooze Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ik had dezelfde vraag, ik denk van wel en dan hele of halve pinda's in de grond. Enne vragen zijn toch nooit stom Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
hansm Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Gepelde hele pinda's jongens Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Gepelde hele pinda's jongens  Nu snap ik er nog niks van Moet ik de pinda's pellen of de hele pinda's in de grond stoppen? Quote
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 In een dop zitten 2 pinda's nadat je de pinda's gedopt hebt, stop je 1 hele pinda in de grond. Quote Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Oh zo, ik snapte het al niet Bedankt voor het antwoord! Quote
wilma Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 hallo mensen, als jullie niets meer te zaaien weten, ga dan eens pinda,s zaaien.bv in huis of serreJawel, die dingen die papagaaien ook wel lusten.te koop bij de dierenwinkel of tokoje zaaid de ongebrande noten in een wijde pot met potgrond gevuld.leg de noot op zijn kant, in niet te natte aarde zo dat hij nog net zichtbaar is.Na opkomst vertakt het plantje zich snel, na de bloei ( en dat is juist het byzondere ) buigen de bloemstengels zich naar de aarde en boren zich in de aarde. Dit verklaart de naam aardnootzorg door regelmatig sproeien voor de nodige luchtvochtigheid. en na 12 weken heb je verse pinda,s waar je eigengemaakte pindakaas van maakt. groet van Wilma Quote
sannie Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Volgens mij heb ik nog een half zakje liggen. Heb je ook een pindakaas recept? Quote
Rantje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Goed dat je dit schrijft! Ik heb een setje liggen maar was vorig jaar te laat...morgen even kijken waar hij is en wanneer ze gezaaid moeten worden! Heb er ook een heel gaaf potje bij  Is echt een heel gaaf plantje!!!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hé wat leuk ...ik heb niet alles aan de vogeltjes gegeven( aan een draadje geregen buiten hangen) dus die wat ik over heb, ga ik eens zaaien poten planten....nou ja in de grond stoppen dus... Ben benieuwd!! Quote
Rantje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hoeveel grondruimte zou 'ie nodig hebben om ook daadwerklijk die bloempjes onder de grond te krijgen...twijfel of ik hem in een vak ga zetten of in een bloempot  Potje inmiddels gevonden! Maankalender technisch: Worteldag zaaien, pinda's groeien onder de grond of vruchtdag omdat het toch weer de 'vruchtjes' zijn van de plant????  *hele diepe zucht* Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 las net dat hij onder de peulvrucht valt  Ben ook enthousiast geworden en heb voor de probeer 4 bekertjes met ieder een noot gezaaid.Ben benieuwd. Quote
sannie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Lees net een verhaaltje over de pinda en daar stond het idee om het in een glazen pot te zetten om het groeiproces te volgen Quote
dennislp Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik las een tijd terug ergens dat de bloemen er maar vrij kort zijn (halve dag?) en dat je dat ook zelf moet bestuiven etc. Dat zou dus vrij lastig zijn zoals ik daar kon lezen ... Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. Iemand die daar meer over weet? of was dat onzin van dat lastige bestuiven? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
sannie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 www.zaaieens.nl/id66.htm daar staat er iets over. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.