Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar begrijp ik het nu goed dat je gewoon een dop pinda ( zonder schil neem ik aan) in een bakje doet met bv wattenschijfjes voor het wortelen en dat deze dan gaat kiemen?

groetjes Sandra

Geplaatst:

nee, geen gewone dop pinda...die zijn geroosterd en dus niet meer kiemkrachtig.

bij de dierenwinkel of ergens waar je ook mezenbollen kan halen hebben ze wel pinda snoeren. dat zijn de juiste pinda's

Geplaatst:

Vandaag heb ik mijn plantjes samen in een pot gezet. ze zijn al zo groot!

ze stonden in koffiebekertjes dus ze konden ook wel wat ruimte gebruiken

twee weetjes over pindas, 's avonds sluiten de blaadjes zich, en ze zuipen als een tierelier

Geplaatst:

Ik heb toch nog even een vraag hoor.

Stel ik haal een aantal pinda's uit vogelvoer en wacht tot er wortels aan zitten. Hoe zit dat dan met bestuiven? En leg je dan gewoon een losse pinda op een vochtig wattenschijfje tot dat deze gaat wortelen?

groetjes Sandra

Geplaatst:

Ohhh wat leuk Eva, dat heb ik dus nog nooit gezien. Pinda's in het donker! Dat is dus nieuw voor mij! Dat van dat water zuipen wist ik niet, maar vreemd vind ik het ook niet, aangezien ze het heel goed lijken te doen als er een bak water uit de hemel valt! Foto's!

Geplaatst:

Dit pinda gebeuren vind ik dus ook heel leuk, ik denk dat ik het ook ga proberen. En toevallig werd ik gebeld door m`n moeder, en ze zei: "heb je wel eens een pindaplant gezien? Dat is nu toch zo leuk! dat wil ik wel proberen"

Dus vanaf nu meng ik me ook maar in dit topic.

Het is leuk als we hier straks onze pindaplanten aan elkaar kunnen laten zien ^_^

Geplaatst:
Ik heb toch nog even een vraag hoor.

Stel ik haal een aantal pinda's uit vogelvoer en wacht tot er wortels aan zitten. Hoe zit dat dan met bestuiven? En leg je dan gewoon een losse pinda op een vochtig wattenschijfje tot dat deze gaat wortelen?

je hoeft geen wattenschijfjes te gebruiken hoor! ze kunnen gewoon in de grond.

ik gebruik voor mijn pepers wattenschijfjes en aangezien ik daar toch al mee bezig was heb ik de pinda's ook maar in een bekertje met watje gekieperd

je kunt zo wel heel mooi zien hoe de kieming gaat...

binnenkort volgen de foto's!

Geplaatst:

In een dop zitten 2 pinda's nadat je de pinda's gedopt hebt, stop je 1 hele pinda in de grond.

Even a broken clock is right twice a day

• 1 year later...
Geplaatst:

hallo mensen, als jullie niets meer te zaaien weten, ga dan eens pinda,s zaaien.bv in huis of serre

Jawel, die dingen die papagaaien ook wel lusten.te koop bij de dierenwinkel of toko

je zaaid de ongebrande noten in een wijde pot met potgrond gevuld.leg de noot op zijn kant, in niet te natte aarde zo dat hij nog net zichtbaar is.Na opkomst vertakt het plantje zich snel, na de bloei ( en dat is juist het byzondere ) buigen de bloemstengels zich naar de aarde en boren zich in de aarde. Dit verklaart de naam aardnoot

zorg door regelmatig sproeien voor de nodige luchtvochtigheid. en na 12 weken heb je verse pinda,s waar je eigengemaakte pindakaas van maakt.

groet van Wilma

Geplaatst:

Hé wat leuk ...ik heb niet alles aan de vogeltjes gegeven( aan een draadje geregen buiten hangen) dus die wat ik over heb, ga ik eens zaaien poten planten....nou ja in de grond stoppen dus...

Ben benieuwd!!

Geplaatst:

Hoeveel grondruimte zou 'ie nodig hebben om ook daadwerklijk die bloempjes onder de grond te krijgen...twijfel of ik hem in een vak ga zetten of in een bloempot

Potje inmiddels gevonden!

Maankalender technisch: Worteldag zaaien, pinda's groeien onder de grond of vruchtdag omdat het toch weer de 'vruchtjes' zijn van de plant????

*hele diepe zucht*

Geplaatst:

las net dat hij onder de peulvrucht valt

Ben ook enthousiast geworden en heb voor de probeer 4 bekertjes met ieder een noot gezaaid.

Ben benieuwd.

Geplaatst:

Ik las een tijd terug ergens dat de bloemen er maar vrij kort zijn (halve dag?) en dat je dat ook zelf moet bestuiven etc. Dat zou dus vrij lastig zijn zoals ik daar kon lezen ... Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. Iemand die daar meer over weet? of was dat onzin van dat lastige bestuiven?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...