Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor tomaten wil ik die draaidingen die wokkels alleen al omdat ik ze leuk vindt

Me paprika zijn van Frans en die zijn vrij compact ik denk dat stok voldoende is,

mischien de pepers das wel netjes allemaal zo'n koker eromheen.

Players only love you when they're playing.

Posted

ik heb ook 1 pot met halve cirkel van gaas, laat ik dan een klimmende bloem door groeien; klimmende winde. (Kniola's black als ik het goed zeg.)

En ga ook nog maken voor tomaten , oost indische kers etc.

Wij hadden opzich geluk bij een ongeluk..

Gemeente ging hier naast t stuk van hun leeg halen.. Sloopte onze tuin ook, de hufters.

Hek van gaas stuk, en paar grote ''stammen'' van bomen weg.. achja die hebben nu weer 3 meter lange uitlopers na 2 jaar dus das mooi.

Maar toen kregen we nieuw gaas... alleen i.p.v. de 6meter die we nodig hadden, iets van 30 meter altijd handig!

Posted

dit systeem ga ik juist gebruiken voor de kleine struiktomaatjes die hier op de terras staan (tegen zuidmuur, lekker warm)

de grote klimtomaten gaan in de serre, met tomatenspiralen, heb 3 soorten, 'zwarte tomaten', gewone tomaten (zaadjes gekregen van oud ventje, k weet niet welk ras, maar volgens dat ventje een heel goe ras) en een speciaal ras: Dix Doight de Naples (soort van langwerpige trostomaten, zou goed ras zijn om te drogen (nog geen ervaring mee, tis eerste jaar dat ik serre heb)

verder nog gele komkommer en meloen in serre

Posted

een dagje thuis vandaag, dat wordt dringend onkruid wieden, voor heermoes, door heel de moestuin (graven dus!)

• 2 weeks later...
Posted

terug van weggeweest, veel moeten werken, en dan tussendoor met de kindjes weg gaan kamperen naar boerderijcamping

maar nu gaan we derin vliegen, want er staat meer onkruid dan plantjes

aardbeitjes zijn groen en klein maar al op komst

veel problemen met de erwtjes, de vogels komen ze af eten tot op de grond, k kan toch moeilijk heel de moestuin onder vogelnet zetten??

Posted

ja, ik sta er zelf versteld van, erg stevige planten, met dikke stelen

deze week ga ik ze in volle grond zetten, in serre

na de eerste maand iedere dag in de serre en snachts weer binnen sleuren,

stonden ze dag en nacht in onverwarmde serre, maar die serre had wel van smorgens vroeg tot savonds laat volle zon, de superzonnige dagen hebben hun werk wel gedaan!

Posted
na de eerste maand iedere dag in de serre en snachts weer binnen sleuren,

Dat extra werk was ruim de moeite waard Joke. Mooie stevige planten ! De aardbeiplanten mogen er ook wel zijn. Die blijven in de bakken staan neem ik aan ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Posted

ja, tis de bedoeling dat die aardbeiplanten ooit nog aan de muur gehangen geraken, maar tzal vandejaar niet meer zijn

nu de terras is groot genoeg, tis niet zo erg, er moet wel altijd iets voor staan, zodat de hond er niet tegen plast

Posted

heb 3 soorten klimtomaten:

- gewone tomaten (gekregen zaad, k weet alleen dat het een productieve soort is)

- Zwarte tomaten (dat zijn dan donkergekleurde tomaten)

- Dix Doight de naples, soort van langwerpige trostomaten, zou heel goed zijn om te drogen

16 planten in de serre (4rijen van 4), 1 meloen, en dan 5 van elke soort

dan heb ik ook nog struikjes, 15tal, die zet ik in potten op de terras, rode snoeptomaatjes en gele pruimtomaatjes

Posted

ze staan allemaal in volle grond

jammergenoeg kan ik geen foto's plaatsen, sinds gister lukt het me niet meer

Posted

die donkere tomaten heb ik ook dit jaar. Ben zeer benieuwd. Ik kreeg van mijn tuinbuurvrouw nog gele tomaten en groene tomaten. Heel veel struiktomaatjes dit jaar in allerlei soorten en maten. Wij zijn hier gek op tomaten en tomaten soep. Hopelijk wordt t een goed tomaten seizoen he.

Posted

vandaag ons eerste (echt maar ééntje) aardbeitje kunnen eten uit de tuin, ent was lekker

• Create New...