Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

joke's moestuin 2011


joke81

Aanbevolen berichten

- en dan nog een soort boon: stamkievits, ik wilde eigenlijk borlotti bonen, en dat was het enige wat ik vond, er staat wel niet bij of het klim of struikbonen zijn, kzal eens moeten googelen

Grappig.....ben je toch nog met het goede thuisgekomen, Borlottibonen zijn kievitsbonen!!

Laatst gezien bij de Wilde Keuken van Wouter Klootwijk (afl.3 Boon):

http://beta.uitzendinggemist.nl/programmas/2256-de-wilde-keuken

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren prachtig weer, compostbak verzet, ik denk onderste gedeelte zeker al bruikbaar, pikzwart van kleur, wel 2000 wormen erin!

 

verder gespit

kdenk deze week vroege wortelen zaaien?

we zijn nog bezig de planning aan het uitwerken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan eten bij de mama, de tuinexpert bij uitstek, ben thuisgekomen met potgrond, verteerde stalmest, 40aardbeiplantjes, een heleboel plastiek potten en ....

 

een kersenboompje, BURLAT, kweet er wel niet veel van, goeie soort? kzou hem helemaal vanachter in de tuin planten, in het kippenperk (met gaas rond de stam, zodat ze er niet aan kunnen), mijn man wil geen bomen in het grasplein, tis al niet zo groot, en is niet zo heel handig als je het gras moet afrijden, zo gaan de kippen iets of wat meer schaduw hebben, en de afval van de boom ruimen de kippen wel op

 

want denken jullie, goed idee of niet??

 

op het net, zie ik dat hij deels zelfbestuivend is, maar het is beter om een andere kersboom in de buurt te hebben, die hebben we helaas niet, zou dit een probleem zijn?

 

dank u voor jullie geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandeweek een aantal dagen thuisgeweest, alle aarbeiplanten opgepot (32stuks!, dat zal lekker zijn vande zomer)

kersenboompje geplant, heb erond snoeitakken van de frambozen in de grond gestoken,( kdenk niet dat dat van zichzelf wortelt, maar moest toch snoeien en anders moest ik alles wegsmijten, twas t proberen waard)

wortelen gezaaid, met ajuin ernaast

in de serre, sla , radijs, snijselder gezaaid

 

en we wachten op maart....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gisteren voorgekiemde erwten direct in volle grond gezaaid, dat zal nog te vroeg zijn zeker?

tja, heb nog zaad genoeg, dan begin ik opnieuw

Zo is het! Proberen waard, denk dat 't wel een heel eind kan! Goed dat je over erwten begint, zal vandaag even de tuinbonen op sturen, heb je ook al eens capucijners geprobeerd?(krijg ik vandaag binnen)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, capucijners ken ik niet, familie van de erwt?, k denk hier in westvlaanderen niet zo gekend

je zei nog niets van wat je in ruil wilde, wat dacht je van Borlottibonen (stamkievitsbonen?)?

Ja capucijners zijn familie van de erwt, in de winkel te koop als bruine een beetje melig dingen, vanuit de moestuin te verkrijgen als een soort zeer smakelijke erwt(groen). Voor mij was het de ontdekking van afgelopen seizoen ik kende het zo niet.

Die borlottibonen vind ik wel leuk als ruil, als mijn bestelling binnen is(als het goed is vandaag) stuur ik de tuinbonen en capucijners met mijn adres richting België!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, die capucijners, klinkt interessant, dat klimt ook? khad gedacht om een soort van wigwams te maken met wilgentenenhout (dat is het enige waar ik gratis aan kan geraken), voor m'n klimbonen, dat zou dan ook moeten voor die capucijners?

ben bezig met kweeperengelei aan het maken (de rest van het sap van deze zomer zat nog in de diepvriezer), mmm dat is echt lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

capucijners heb je ook in stamvorm. Dan hoef je geen wigwams ervan te maken. Ik had de desiree afgelopen jaar en had net zoveel oogst als van de blauwschokkers die wel klimmen. Voorheen zette ik ze tegen de takken die ik verzamelde van het snoeien. Nu heb ik soort van rekjes waaar ik ze mee stut. 24v3a1d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn eigenlijk precies blauwschokkers? Ik heb er zaden van maar ik ken ze niet..

Blauwschokkers zijn capucijners. De peulen zijn blauw en ze hebben paarse bloemen, de 'erwten' zelf zijn gewoon groen(nee niet bruinig zoals in de supermarkt) een mooi plantje om te zien en heerlijk om te eten. Alleen wel blauwe vingers bij het doppen (mits je geen handschoenen aantrekt).

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een voorzichtig zonnetje, ik ga bij mijn nonkel helpen om de knotwilgen te snoeien, en dan alle snoeiafval naar mijn tuintje te verhuizen

kga dan eens kijken hoe ik die knotwilgwigwams ga maken

en ook dat wigwammetje voor de kindjes in te spelen (hier ergens op het forum gezien), ga ik eens proberen

en dan verder die wilgtakkenomheininkjes maken

tjonge toch veel werk in t vooruitzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn eigenlijk precies blauwschokkers? Ik heb er zaden van maar ik ken ze niet..

Blauwschokkers zijn capucijners. De peulen zijn blauw en ze hebben paarse bloemen, de 'erwten' zelf zijn gewoon groen(nee niet bruinig zoals in de supermarkt) een mooi plantje om te zien en heerlijk om te eten. Alleen wel blauwe vingers bij het doppen (mits je geen handschoenen aantrekt).

Denk dat jij wat anders bedoeld stefaan, zoals ik al schreef de erwten zelf zijn groen! En ontzettend lekker, althans dat vind ik.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...