aardbeijim Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Dat zie je ook altijd op grenscontrole.Als mensen bevoorbeeld katoen meenemen.Als daar een beestje inzit en niet bekend in dat land dan heb je een heeeel groot probleem. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Eva Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 dat probleem zie ik elke dag om me heen.er zijn zoveel planten en dieren ingevoerd die hier eigenlijk niet horen.en uiteindelijk een plaag veroorzaken....doordat het hier te koud is zijn we voor een hoop elende bespaard gebleven.ik snap het van stekjes etc, maar hoe zit het dan eigenlijk met zaden?kan daar niets inzitten?
aardbeijim Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 In zakjes van kwekers en zo normaal niet. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
jos Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Kijk maar eens naar die series op de tv oa bordersecurity over Australie en Nieuw Zeeland. Import van planten en zaden waar mogelijk ziektekiemen in zitten is daar een misdrijf.Een paar jaar geleden hebben de Russen de grens gesloten voor nederlandse uien omdat er beestjes in gevonden zouden zijn. Je wil niet weten wat voor schade dit aan de telers toebrengt. En zo zijn er in de loop der jaren heel wat voorbeelden te noemen. Het is niet altijd feitelijk soms zijn het ook gewoon protectionistische maatregelen van een land, maar toch.Ik zou geen risico nemen met plantjes of zaden, zeker als ze niet in een orginele verpakking zitten die aangeeft dat ze behandeld zijn tegen ziekten en beestjes.
Dorien Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Ik sluit me aan bij het: doe het beter maar niet.Het is geen regel om flauw te doen.Ik hoop dat er een oplossing voor te verzinnen valt
Eva Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 het importeren van planten is hier toch ook een misdrijf? of vergis ik me nou...
hansm Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Ja je vergist je, anders zouden we toch geen planten bij Vlaamszaadhuis mogen kopen, Nederland is toch planten/bloemenland overal ter wereld komen bloemen en planten naar Nederland om verkocht te worden.Landen als America, Australie, Canada, New-Zeeland, China, Zuid-Afrika hebben regels maar dan nog mogen gecertificeerde dingen(bv verkrijbaar in de Schiphol bloemenwinkels) als bollen en zaden in officele verpakking er wel naar toe. Players only love you when they're playing.
Malawi Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Europa en Afrika zal wel een verschil zijn denk ik!
Juna Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Mja, ik geloof ook dat het bij sommige landen inderdaad echt niet mag. Tenzij er serieuze vergunningen ed zijn. Een orchideeën bedrijf hier ging nog een vestiging maken in de VS, maar mocht daar helemaal niets aan plantenmateriaal voor meenemen. Dat is wat me verteld is. Ze moesten alle soorten die ze wilden, daar vandaan halen. Maar iets kleins voor een moestuintje.. misschien kan je het gewoon proberen
Malawi Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Tja kaas is eigenlijk al niet toegestaan, en dat wil ik liever dan een plantje Dus dat heeft voorrang! hihihih, maakt hier iemand trouwens zelf kaas?
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ik wil dit jaar zelf kaas en boter gaan maken van melk van onze geiten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Echt super gaaf, ga je je pers zelf maken? Zag in landleven een beschrijving staan, als je wilt kan ik die wel scannen voor je?Helaas moet ik me door ruimtegebrek qua dieren beperken tot een hond en een paar konijnen en daar komt weinig melk vanaf Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 die pers heb ik inderdaad ook gezien, en die gaan we maken. We moeten eerst even zien of onze bok zijn daad heeft gedaan, dus of er überhaupt geitjes geboren worden dit jaar. En anders gebruiken we schapenmelk (als ons schaap ook zwanger blijkt). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ah tof zeg jonkies, nou die geit zal ijn werk wel gedaan hebben, dat hij stinkt komt toch omdat hij volwassen is. Players only love you when they're playing.
Malawi Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Leuk! Wil zelf ook even kijken of het lukt, heb vrienden met koeien, heb het als eens geprobeert met citroensap, was prima, alleen erg vet! Dochter vond het heerlijk, heb het toen alleen vers gegeten, niet laten staan dus en laten verharden/ oud worden (of hoe dit ook heet in de kaaswereld) Kun je mij iets aanraden, Jorieke? Ik werk full-time dus heb geen tijd om dag- en nacht in de keuken te staan en van minuut tot minuut te kijken! Heb je ideeen? Kan ik hier iets zelf doen? Of is het nog al moeilijk en langdurig process?
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ik heb het nog nooit gedaan, en heb een boekje en een startkit (van levenvanhetland.nl) gekocht en ik ben nu aan het lezen. Het is geen lang proces, dwz niet achter elkaar in de keuken staan. Zodra de kaas in de vormen zit, moet je gewoon om de zoveel tijd even kijken en harder persen (voor hardere kaas) en kijken dat het niet gaat schimmelen. Maar je staat dus niet uren in de keuken. (van wat ik nu zoal heb gelezen dan).Wij zijn dol op oude kaas, dus voordat je dat kunt eten..... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Dat wordt kopen denk ik die oude kaas , want zover ik jou via dit forum kan inschatten kun je daar nooit op wachten (niet de eerste 10 kazen iig) !! Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Nee dat wordt wel lastig Maar de geiten produceren aardig wat melk, en we zijn maar met zijn 2-en. Dus er moet wel wat overblijven om langer te laten liggen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kustlijn Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Malawi, daar ben ik nooit geweest.Ik ken het klimaat niet, vandaar dat ik moest zoeken op het internet.http://www.travelta.nl/inc/images/climate-Gabon-Lambarene.jpgGemiddeld 30 tot 32 °C in de zomer vind ik nogal tegen/meevallen.Ik had het warmer verwacht.In deze omstandigheden moeten Europesche groenten het nog kunnen doen lijkt mij. Ook kaas maken moet nog lukken, zeker indien gemaakt in een koele(re) omgeving.In Israel maken ze ook per slot van rekening ook kaas.Maar ik heb begrepen dat het stremsel, een enzym uit de lebmaag van kalfjes (vandaar dat vele vegetariers ook geen kaas eten, het kalf wordt immers geslacht)niet tegen de warmte kan.Een andere optie zou zijn om yochurt te gebruiken om te stremmen.Of je hier ook echt kaas van kan maken, ik weet het niet. Welke groenten kweek je, Malawi?Of heb ik daar overheen gelezen. Ik adviseer je om kousenband te planten, deze bonen moeten daar zeker 70 cm lang kunnen worden. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
kustlijn Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Overigens lees ik net in de Telegraaf, dat je in Malawi beter geen uien en bonen kan kweken.Althans deze niet nutigen. "Volgens de minsiter van Justitie van Malawi is in het openbaar winden laten vanaf maandag strafbaar, maar niet iedereen is het daar mee eens.Vanaf dan is namelijk een nieuwe wet van kracht die bepaalt dat elke persoon die de lucht ergens vervuilt zodra hij schadelijk wordt voor het publiek of voor de gezondheid van personen in de omgeving zich schuldig maakt aan een misdrijf. Minister van Justitie George Chaponda, een jurist met jarenlange ervaring, stelt dat dat ook betekent dat publieke flatulentie bestraft kan worden. Hij vindt het vergelijkbaar met wildplassen. "Ga toch gewoon naar het toilet als je voelt dat je een wind moet laten," zo zei hij op de openbare radio, meldt Het Nieuwsblad." Aldus de Telegraafhttp://www.telegraaf.nl/buitenland/8949028/__Discussie_over__schetenwet___.html?p=20,1 Sorry, dit was off topic Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Jooze Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Whah @Kustlijn, misschien off topic, maar mega grappig (vanaf hier gezien dan.@ Malwi allereerst advocado JALOERS vind ik zo lekker en is hier natuurlijk niet te doen! Hoe graag wil je een geënte perzik?! Lees dat je zelf kaas kan/ gaat maken. Dus wat is er mis met een klein cursusje enten. Begreep dat dat niet heel ingewikkeld is. Als je dan de goede zaden invoert kan je het zelf doen. Maar ja je moet er wel zin in hebben..... Joozepff advocado het is gewoon gemeen Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Malawi Geplaatst: 14 februari 2011 Auteur Geplaatst: 14 februari 2011 Ja moet er een keer voor gaan zitten, de kaas en de perzik! Heb nu een hele drukke baan, maar vanaf September wil ik wat voor mezelf beginnen dus dan ga ik dat maar doen!
Aanbevolen berichten