Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik ben bij de mazzelaars (na Mellie).

Volgens mij is iedereen die de bio doos krijgt, mazzelaar.
Ik heb me echt verbaasd over zo veel variëteiten. Op een gegeven moment zou je denken dat het wel klaar is, maar nee hoor. Ik zie toch weer dingen die nieuw zijn. Hartstikke leuk!
  • Like 6
Geplaatst:

Ik vond het inderdaad al een cadeautje voordat hij bij Mellie was geweest. Wat veel verschillende soorten pepers, paprika's en tomaten. Echt een feestje. 

• Like 2
Geplaatst:

Zo hehe, wat een werk. Maar zo leuk!!

Weer een heel plan gemaakt voor volgend jaar, kijken hoe goed ik me er aan kan houden ahum...

Het pakket gaat vandaag naar het postkantoor voor de volgende. 

Een kleine sneak peak voor @Jorieke123, wil de verassing niet te veel wegnemen voor de anderen

20241213_164330.thumb.jpg.484ad0ce338dd942c269d67884f3c42c.jpg

• Like 6
Geplaatst:

Vandaag is DE doos bij mij aangekomen, op zo ongeveer het slechtst denkbare moment. Afgelopen week ben ik in toenemende mate ziek geworden, ik heb een galwegafafsluiting. Dat is geen kattenpis zeg. ik hang ziek, kanariegeel, misselijk, en met enorme jeuk en buikpijnaanvallen op de bank te wachten op de dingen die komen gaan. Morgen een CT scan en uitgebreid bloedonderzoek en dan weten we meer. Het ziet er naar uit dat ik op de operatietafel ga belanden en dan mag ik de kerst in het ziekenhuis doorbrengen. Ik was er al eens met Sinterklaas, toen kwam de goedheiligman himself op de afdeling, en kreeg ik zelfs nog een cadeautje. Zou met kerst de kerstman komen? 

Hoe dan ook, toen ik steeds zieker en zieker werd wilde ik nog proberen de verzending van de doos naar mij tegen te houden maar @Wortelhad me net al een berichtje gestuurd dat ie onderweg was. Helaas pindakaas. Ik denk dat ik er morgen even vluchtig doorheen neus, dichtplak, en doorstuur. Geen energie. Als ik niet met spoed geopereerd hoef te worden dan neem ik er een dagje extra voor, maar dat is het wel dit jaar, en dan mag @cobro60hem weer op de bus doen. Volgend jaar beter! 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Neem de tijd Tanja! Een paar daagjes meer is echt niet erg, even afwachten wat je eigen uitslag is. 

Misschien leidt het een beetje af van alles.

Hoe dan ook heel veel beterschap!

• Like 1
Geplaatst:

Jeetje joh… heel veel sterkte Tanja. Met de feestdagen maken die paar dagen ook.l niets uit joh. Ik hoop weinig pijn en een beetje voorpret alsnog voor het komende seizoen. Beterschap en sterkte!

• Like 1
Geplaatst:

Wat een ontzettend lieve reacties! Doet goed, dank jullie wel. Ik denk dat ik dan de doos nog even houd. Als ikmtoch naar het ziekenhuis moet, heb ik tenminste iets te doen daar. Ik heb er nu herhaald ingelegen de afgelopen jaren en ik verveel me altijd dood. Enfin, we gaan het zien. Morgen de uitslag, I’ll keep you posted.

Geplaatst:

Beterschap, Tanja!  Ennee…ik zou die doos lekker bij jou laten tot Nieuwjaar!  Heb je alle tijd. 
misschien makkelijk kletsen van mij, want ik doe niet mee met die doos, maar er is niemand  die nu al gaat zaaien..denk ik! 

• Like 1
Geplaatst:

Vakantie 🥳en dus bezig met een selectie maken voor komend seizoen, vandaag de pepers. Ik heb uit de Biozadendoos zaden geruild met de pepersoort “Butter Cookie”. De anderen heb ik geruild na opzoeken van de specificaties, dus daarvan ken ik de eigenschappen. De Butter Cookie gekozen omdat ik de naam zo mooi vond. Ik kon (en kan) op internet niets terugvinden over deze soort. Krijg alleen recepten voor boterkoekjes 😁. De zaden komen van @acpronk (oogst 2023). Kun jij (of iemand anders) me misschien iets meer vertellen over deze soort? Wat voor soort het is (annuum, chinense etc.), en ook misschien iets over de hitte en smaak? Dank alvast!

Geplaatst:

@DahliJa klopt, ik had die ook uit Duitsland maar dan een andere verkoper.

Kleur is crème en niet felgeel.

Medium heet. Ik heb slechts een klein stukje rauw geproefd en de rest ingevroren voor latere verwerking (samen met andere rassen), maar vrouw had eentje in de soep gedaan (en na het koken eruit gehaald zei ze).

Ze liggen echter nog steeds in de vriezer, heb er nog geen chilisaus mee gemaakt. Oh ja, ik had er samen met andere rassen sambal oelek van gemaakt. Genoeg zout maar blijkbaar niet goed geroerd want enkele potten gaven schimmel. 1 pot wel aangebroken en de smaak was goed.

Overigens vond @Melliedeze totaal niet lekker.

• Like 2
Geplaatst:

De doos gaat weer op pad! Steeds een stukje gedaan.  Helaas door alle perikelen hier thuis (sleep al ruim een half jaar met een blessure aan mijn hand, toen verhuizing zoon, nu weer dit) nog niet toegekomen aan zelf zaden uitzoeken en kopen., en door het instorten van ons seizoen ook weinig eigen oogst. Mijn bijdrage is daarom deze keer iets minder. Volgend jaar weer meer hoop ik!

En voor iedereen die benieuwd is naar de uitslag: ik heb een leverontsteking door onbekende oorzaak. Wat ben je daar ziek van zeg! Heb medicijnen gekregen om de gal te verdunnen want de ontsteking drukt de galwegen dicht. Ik ben echt nog een dweil. Het kan enkele weken tot enkele maanden (!) duren volgens de arts. Ik word wel heel goed in de gaten gehouden, wekelijks bloedprikken. Wel, de enkele weken hebben we inmiddels gehad. Gelukkig geen operatie nodig. Gewoon uitzieken. 

• Like 12

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...