Geplaatst: 23 december 202423 Dec Mij lijkt aardperen buiten ook wel wat. Die kunnen ook prima in een flinke teil, dus dan meer gelijke kansen voor iederee, kun je zelf de bodem en de temperatuur bepalen en toch buiten. En het gaat tenslotte om de wedstrijd, niet om het winnen. ik gok op een zonnebloemsoort. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 23 december 202423 Dec Wat een leuke, @Arja! Heeft wel wat weg van een palmkool. Misschien koop ik deze sowieso. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 23 december 202423 Dec 48 minuten geleden, Tanja65 zei: aardperen Lijkt me niet. A) geen zaden B) oogst is pas in de winter, tenzij het om de hoogte gaat, maar dat lijkt me niet zo sterk. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 23 december 202423 Dec 2 minuten geleden, acpronk zei: Lijkt me niet. A) geen zaden B) oogst is pas in de winter, tenzij het om de hoogte gaat, maar dat lijkt me niet zo sterk. Nee klopt, geen zaden. De oogsttijd lijkt me geen probleem, die kan immers aangepast worden aan de tijd dat er daadwerkelijk geoogst kan worden. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 23 december 202423 Dec Auteur Wat wij hebben bedacht kan zowel in de kas als buiten maar wij gaan voor buitenteelt omdat niet iedereen een kas heeft
Geplaatst: 23 december 202423 Dec Helaas geen zonnebloemen dus. Al hebben mijn kinderen daar sowieso weer een wedstrijdje met de Turkse reuzen. Afgelopen jaar had het ene kind de hoogste en het andere kind de grootste bloemkop. Komend jaar willen vriendjes ook meedoen. Ik ben benieuwd wat de forumwedstrijd gaat worden. Ik heb al een paar jaar niet mee kunnen doen maar ik verwacht komend jaar wel tijd te hebben dus dan is alleen de vraag of mijn tuintje geschikt is.
Geplaatst: 23 december 202423 Dec Auteur 7 minutes ago, loes said: alleen de vraag of mijn tuintje geschikt is. Denk t wel hoor
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Wanneer onthulling? Vorig jaar was die op 1 januari. Als dat nu weer zo is, dan zijn er nog acht dagen om te raden. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 december 202424 Dec On 12/15/2024 at 10:11 AM, Lia56 said: We starten het nieuwe jaar ( vanaf februari) weer met het verzenden van de zaden voor de teeltwedstrijd 2025 Zodra bekend gemaakt is welke zaden het worden ( half januari) kunnen leden zich inschrijven voor de wedstrijd. Ik geef af en toe een tip zodat je kunt raden wat / welke zaden het zijn
Geplaatst: 24 december 202424 Dec 20 uren geleden, Lia56 zei: Wat wij hebben bedacht kan zowel in de kas als buiten maar wij gaan voor buitenteelt omdat niet iedereen een kas heeft Dan toch iets van paprika denk ik.
Geplaatst: 24 december 202424 Dec 1 uur terug, Gitta zei: Dan toch iets van paprika denk ik. Dat zou je dan toch denken 🤔…. De Mini Bell rood misschien? Wie kweekt de meeste?
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Dan moet je de soort en ook het eventuele ras goed hebben? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Auteur 11 minutes ago, acpronk said: Dan moet je de soort en ook het eventuele ras goed hebben? Natuurlijk
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Auteur 12 januari wordt de nieuwe wedstrijd bekend gemaakt. Dus nog 19 dagen om te raden..
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Op 14-12-2024 om 17:23, Lia56 zei: In ieder geval is t een zonnige?? Ja je hebt natuurlijk de zonnebes maar volgens mij geeft die het eerste jaar geen bloemen. En moet dan toch in de kas. Dan is er ook zo een kleine meloen ziet er wel uit als een zonnetje, heet die niet sunmelon? En dan de physalis, is toch ook een zonnig besje🌞🌞 24 december 202424 Dec aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 december 202424 Dec @appelvrouw, in 2016 hebben we Ananaskers gehad, die heeft zeker veel zon nodig en een lang seizoen. Er zijn veel 'zonnige' gewassen, leuke voorzet, waarna de bal alle kanten op kan rollen... Ik doe niet meer mee, helaas, geen moestuin meer en de achtertuin is ongeschikt. Maar raden is wel leuk, is zonnehoed al genoemd? Zonnehoed, Echinacea. 😇
Geplaatst: 24 december 202424 Dec 3 uren geleden, Lia56 zei: Dus nog 19 dagen om te raden.. Je gaat toch nog wel meer hints geven, toch..?
Geplaatst: 24 december 202424 Dec 2 uren geleden, HuubvG zei: Zonnehoed, Echinacea Die is wel winterhard. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 december 202424 Dec Krijgt die ook niet pas in het tweede jaar bloemen? A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 24 december 202424 Dec 8 uren geleden, Lia56 zei: De eerste die t raadt krijgt de zaden cadeau Muismeloen!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.