Lia56 Geplaatst: 26 december 2024 Auteur Geplaatst: 26 december 2024 Kan ook in een kleine moestuinbak Quote
Rookie Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 (aangepast) Dan ga ik nu meer richting kruiden denken...🤔 Kamille of zo. 26 december 2024 aangepast door Rookie 2 Quote
Dahli Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 @Rookie en @EdelSpint wat zou dan het wedstrijdelement zijn? Bij kamille of NZ spinazie? 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 Op 24-12-2024 om 18:47, HuubvG zei: de achtertuin is ongeschikt Jij weet al wat het is en dat jouw achtertuin ongeschikt is? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
EdelSpint Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 De totale lengte van alle uitlopers van 1 plant? 😂 gewicht van 1 plant excl wortels? 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 @appelvrouw, ik heb heel slechte grond in mijn achtertuin. Het is een huurwoning, anders zou ik de grond eruit gehaald hebben en goeie tuingrond erin. Het ging een paar jaar redelijk, maar ondanks bijmesten stierf er zoveel af, dat ik nu alleen nog wat bodembedekkers en ministruikjes heb. Ik weet niet wat het gaat worden, ik kwam zomaar op zonnehoed omdat dat 'zonnig' in zich heeft. Vergat dat die winterhard is en het tweede jaar pas bloeit. Echinea heb ik ook in de achtertuin gehad, maar ook deze legde het loodje. Vandaar mijn terughoudendheid, maar wie weet, ik heb het kasje nog, misschien ga ik nog aan de gang met potten en bakken. 12 uren geleden, Lia56 zei: Kan ook in een kleine moestuinbak Vooruit, een slag om de arm dan, misschien brengt de wedstrijd iets zonnigs in mijn tuin. Bedankt voor de hint, @Lia56. O ja, even vissen naar een volgende tip van de sluier: is het een licht- of donkerkiemer? 😇 4 Quote
woldistel Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 11 minuten geleden, Lia56 zei: Pasen Whát?? ( mijn wenkbrauwen doen nu echt pijn van het fronsen tijdens het nadenken, hè. 't Is maar dat je het weet...😁) 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 (aangepast) Tja inderdaad! Niet dat het me aan Pasen doet denken hoor, maar eh, hebben we eigenlijk al bieten geteeld voor de wedstrijd? want ik dacht ineen aan die gele bieten, Golden burpee. Of gele wortelen natuurlijk! Edit: even bij Vreeken gekeken, ze hebben gele wortelen: solar yellow 27 december 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 2 uren geleden, Lia56 zei: Pasen Aha 🤔! Anijs. Wedstrijdelement: gemiddelde opbrengst zaad per plant. 1 Quote
EdelSpint Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 Regenboogbieten (of snijbieten, beide beta vulgaris), ik ga voor grootste knol/gewicht. Quote
hazeltje Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Bij Pasen denk ik aan tuinkers, maar daar heb je zelfs geen tuin voor nodig. Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
hazeltje Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Ohhh wacht, of toch de eerder genoemde aubergine = eggplant, maar die zou ik niet perse labelen als ook geschikt voor in de tuin zonder kas. 🤔 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
HuubvG Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 @hazeltje, aubergine is al geweest. Nog even weer het lijstje erbij, van wat we gehad hebben. 2011 Radijs 2012 Aubergine 2013 Bonen 2014 Prei 2015 Koolrabi 2016 Ananaskers 2017 Tomaat 2018 Ui 2019 Mais 2020 Peper 2021 Knolvenkel 2022 Komkommer 2023 Bleekselderij 2024 Amarant Gele bieten of gele wortelen lijken mij wel leuk, @appelvrouw. Solar yellow klinkt veelbelovend, in doodgewoon Nederlands is het zonnig geel. 🌞 5 Quote
Liekie Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Bij Pasen denk ik aan paasbloemen = narcissen, maarja, moestuinforum...? Dan maar Pasen... Palmpasen... palmkool! De hoogste wellicht! En als het de Nero di Toscane is, dan komt daar de zon vandaan. Of als je zo'n plant van boven bekijkt, dan zie ik er ook wel een zonnetje in. Past (ook) in een kleine bak. Ja deze moet het nu wel echt zijn 😉 4 Quote
acpronk Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 @Liekiebijna, want deze is wel winterhard 🥶 Met Pasen dacht ik aan kippen eieren, maar die passen niet in een kleine moestuin bak. Dan maar kwartels, maar die zijn ook "winterhard".. Dan een eivormige vrucht. Geen aubergine of tomaat, want die zijn al geweest. Maar wellicht een specifiek ras.. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Liekie Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 (aangepast) Om dan toch in de brassica te blijven: mijn radijsjes zijn altijd ei-vormig, maar hebben verder weinig met zon of winterhardheid te maken. Die doen het altijd wel. Ook in een kleine bak 😉 Helaas zijn die ook al geweest Meloenpeer dan? Wel echt knettermoeilijk zonder kas en een heul erg lang seizoen... 29 december 2024 aangepast door Liekie Quote
Dahli Geplaatst: 29 december 2024 Geplaatst: 29 december 2024 Mosterd? Gemiddelde opbrengst zaad per plant? 1 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 De paashaas eet graag worteltjes. Dus wie groeit de grootste gele wortel 😂 1 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
woldistel Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 1 uur geleden, Lia56 zei: Of een pot èèèèn iedereen weer in de war! Jij bent hier echt goed in @Lia56 😄 Even resumeren: Pasen, zonnig, buiten volle grond of in pot. Ik ga ook voor de biet. Misschien een van die spaanse of portugese die afgelopen twee jaar vaak voorbij kwamen, groot en geel en zonnig (naam vergeten). 3 Quote
acpronk Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 En niet winterhard. Bieten zijn toch wel winterhard? Ze bloeien in het tweede jaar. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.