Ga naar inhoud

Wat gaan we doen voor de teeltwedstrijd 2025?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@appelvrouw, ik heb heel slechte grond in mijn achtertuin. Het is een huurwoning, anders zou ik de grond eruit gehaald hebben en goeie tuingrond erin.

Het ging een paar jaar redelijk, maar ondanks bijmesten stierf er zoveel af, dat ik nu alleen nog wat bodembedekkers en ministruikjes heb.

Ik weet niet wat het gaat worden, ik kwam zomaar op zonnehoed omdat dat 'zonnig' in zich heeft. Vergat dat die winterhard is en het tweede jaar pas bloeit.

Echinea heb ik ook in de achtertuin gehad, maar ook deze legde het loodje.

Vandaar mijn terughoudendheid, maar wie weet, ik heb het kasje nog, misschien ga ik nog aan de gang met potten en bakken.

12 uren geleden, Lia56 zei:

Kan ook in een kleine moestuinbak

Vooruit, een slag om de arm dan, misschien brengt de wedstrijd iets zonnigs in mijn tuin. ;)

Bedankt voor de hint, @Lia56. :-)

O ja, even vissen naar een volgende tip van de sluier: is het een licht- of donkerkiemer? 😇

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

Tja inderdaad!

Niet dat het me aan Pasen doet denken hoor, maar eh, hebben we eigenlijk al bieten geteeld voor de wedstrijd?

want ik dacht ineen aan die gele bieten, Golden burpee.

Of gele wortelen natuurlijk! 
Edit: even bij Vreeken gekeken, ze hebben gele wortelen: solar yellow

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij Pasen denk ik aan tuinkers, maar daar heb je zelfs geen tuin voor nodig.

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ohhh wacht, of toch de eerder genoemde aubergine = eggplant, maar die zou ik niet perse labelen als ook geschikt voor in de tuin zonder kas. 🤔

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

@hazeltje, aubergine is al geweest. Nog even weer het lijstje erbij, van wat we gehad hebben.

2011 Radijs

2012 Aubergine

2013 Bonen

2014 Prei

2015 Koolrabi

2016 Ananaskers

2017 Tomaat

2018 Ui

2019 Mais

2020 Peper

2021 Knolvenkel

2022 Komkommer

2023 Bleekselderij

2024 Amarant

Gele bieten of gele wortelen lijken mij wel leuk, @appelvrouw. Solar yellow klinkt veelbelovend, in doodgewoon Nederlands is het zonnig geel. 🌞

• Like 5
Geplaatst:

Bij Pasen denk ik aan paasbloemen = narcissen, maarja, moestuinforum...?

Dan maar Pasen... Palmpasen... palmkool! De hoogste wellicht! En als het de Nero di Toscane is, dan komt daar de zon vandaan. Of als je zo'n plant van boven bekijkt, dan zie ik er ook wel een zonnetje in. Past (ook) in een kleine bak. Ja deze moet het nu wel echt zijn 😉

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

Om dan toch in de brassica te blijven: mijn radijsjes zijn altijd ei-vormig, maar hebben verder weinig met zon of winterhardheid te maken. Die doen het altijd wel. Ook in een kleine bak 😉 Helaas zijn die ook al geweest

Meloenpeer dan? Wel echt knettermoeilijk zonder kas en een heul erg lang seizoen...

aangepast door Liekie
Geplaatst:
1 uur geleden, Lia56 zei:

Of een pot

èèèèn iedereen weer in de war! Jij bent hier echt goed in @Lia56 😄

Even resumeren: Pasen, zonnig, buiten volle grond of in pot. Ik ga ook voor de biet. Misschien een van die spaanse of portugese die afgelopen twee jaar vaak voorbij kwamen, groot en geel en zonnig (naam vergeten).

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...