Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Ooh, hier al sinds half april geen verwarming meer aan gehad. We hebben veel en grote ramen, dus we proberen het binnen juist koel te houden. We konden de temperatuur tot vandaag rond de 20 graden houden in huis. Maar vandaag niet gelukt, ondanks het zonnescherm dat uit stond. Nu 21,5 graad. Er was kans op onweer. Maar het ziet er tot nu toe rustig uit hier.
Geplaatst: 31 mei 202531 Mei Vandaag was het binnen kouder dan buiten. Ik heb al mijn nieuwe zaaiingen (pompoen b.v. van 2 dagen terug) buiten gezet en ze staan nu vannacht binnen af te harden. Net een omgekeerde wereld. Morgen weer lekker naar buiten, tenslotte hebben ze daar veel licht en een beetje zon krijgen ze ook.
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun Mijn plantjes en ik geraken wel in de war zo hoor... Eerst gieten want droog, nu afgieten want te nat. En dan van koud naar warm naar koud naar warm... Gisternacht weer 7 graden... brrrrr ... en dan komt er komende week 30+ graden aan? 9 juni 20259 Jun aangepast door Erny
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun Mijn app op de telefoon geeft elke 5 minuten wat anders aan, daar word ik zo moe van! Ben je net met een grote klus bezig, sta ik weer met een drijfnatte trui. Ik heb nog een flinke afwas staan, intussen nog meer bijgekomen, ik wacht echt dat het een dagje droog blijft. Als het 30 en 31 graden wordt b.v. 9 juni 20259 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun 2 uren geleden, Erny zei: in de war Hier niet hoor, hier weten ze het heel zeker. Ze doen het gewoon niet. De paprika's, de pepers, de bonen, ze vertikken het. Ze zijn niet dood of zo, ze weigeren te groeien. Ik kan ze geen ongelijk geven met dit rare weer. Maar toevallig zag ik vanochtend weer nieuwe groei, dus ik houd moed. 9 juni 20259 Jun aangepast door Rookie
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun @Rookie Ik heb de pepers nog maar af en toe buiten gezet met mooie weer. Afgelopenweek stonden ze weer binnen in de huiskamer. Ik denk ik ze deze week echt buiten gaat zetten. Wordt ze binnen wel een beetje zat.
Geplaatst: 13 juni 202513 Jun Gisteren 12 juni hier de eerste tropische dag van 2025: 31,0 graden, om 12:00u. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 juni 202513 Jun Oef... dat is warm.Soms ben ik wel weer blij dat ik in het noorden woon.Ik heb zojuist alle moestuinklusjes gedaan, het is om 6:00 uur in de ochtend nog niet zo warm. 13 juni 202513 Jun aangepast door Rookie
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Afgelopen week was het erg warm. Alles telkens zoveel mogelijk in de ochtend gedaan of 's avonds. Komend weekend wordt het helemaal tropisch. Ik hang straks het schaduw doek weer op bij klimrek.
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Ik was om zes uur al lekker buiten bezig, het was toen nog koel.Het hele huis staat nu in de afkoelstand en straks gaan alle ramen en deuren weer dicht.Ach, over twee dagen wordt het weer koeler.Ik merk wel, dat ik niet meer zo goed tegen de warmte kan, dus ik ben wel blij met iets koeler weer.
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Ik liep om 7.00 uur buiten en ik vond het best koud nog.Van mij mag het weer zoals het gisteren was wel maanden blijven. 24 graden was het. Ik kan goed tegen de warmte.Maar vandaag en morgen wordt het wel extreem.
Geplaatst: 21 juni 202521 Jun Ik was vandaag 9:00-12:30 bezig, en na een tijdje kreeg ik toch wel dorst. Was wel warm, maar nog niet te warm. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Hier in Midden Nederland inmiddels net een heel laf buitje. Scheelt toch 1 graad. Als het goed is gaat het tussen 15 en 16 uur wat harder regenen. Ik heb gisteren en vanochtend water gegeven, maar dat maakt me niets uit. Als de temperatuur maar wat zakt 😥.
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Auteur Hier rommelt het nu, en het drupt wat. Je hebt er geen hoepel aan verder, maar het is beter dan die zon met dik 30 graden! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Ja veel regen is het niet maar het frist toch wel lekker even op door de wat koelere lucht. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 juni 202522 Jun Hier tien druppels en gedonder in de verte. Nu weer zonnig en stikbenauwd! Net even bessen geplukt, bepaald geen zwaar werk, maar het zweet liep van mijn rug.
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Daar gaan we weer, na het weekend dikke 30+, lekker zwemmen. 🥰 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Ja, een heeele dikke 30+ maandag, pfffff, volgens de laatste run van GFS, iets te warm voor mij. Het zou nadien gelukkig wat afkoelen hier naar wat redelijkere zomerse temperaturen tussen de 27 a 30, wat ik ruim voldoende vind, maar dat is eigenlijk nog koffiedik kijken.
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Ik hoop niet dat een of andere weerman/vrouw het in dit geval gaat hebben over 'heerlijk' zomerweer.... De meeste mensen in NL houden helemaal niet van 30+ temperaturen, de meeste vinden 20--25 graden prima.
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Ik behoor tot de groep die alles vanaf 20+ wel prima vindt in de zomer. Kan me kapot ergeren aan dat gezeik op kantoor over het weer, dat mensen niet kunnen slapen, blablabla. Jarenlang leven mensen in dit soort weer, dus gewoon net als in het zuiden gewoon je tempo aanpassen, laat eten, lang opblijven en je vooral niet te druk maken. Binnen korte tijd is het toch weer voorbij. En oja, de meloenen varen er wel bij. 🤣 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Kan goed zijn maar mensen die jarenlang in dat warme weer leven, zouden steen en been klagen bij onze winterkou! Ik haat alles boven 20 graden :-). Echt een hekel aan dus zelfs al zou ik leven zoals iemand in het zuiden, dan nog zou ik mopperen ;-).
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Zo rond 23/24 graden vind ik prima. Dan kun je nog wat doen. Alles daarboven prima op vakantie met een zwembad in de buurt. Maar voor gewoon thuis echt te warm. Maar we doen het er mee. Meer kun je niet doen.
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Jullie mogen wel wat graden mijn kant op sturen hoor.....al zie ik nu wel dat vrijwel alle regen die vanmorgen nog in de weekvoorspelling stond vrijwel volledig is verdwenen
Geplaatst: 25 juni 202525 Jun Geef mij maar de dagen van 30 graden, want net als vandaag: heb ik eenmaal tijd om de tuin in te gaan ('s morgens ben ik niet zo vlot en andere dingen te doen), zeikregent het weer. Niet een normale bui, nee je hoeft eigenlijk geen regenkleding aan (veel te warm), maar je wordt wel zeiknat na een tijdje. Ik moest een speciebak schoonmaken van knoflookwortels, de zoveelste en daar ben ik zeker ruim 2 uur mee zoet. Nooit meer knoflook trouwens in een speciebak. Ook al heb ik een bankje, ik red het niet meer zo lang te blijven zitten en bukken. Gewoon in de verhoogde bak, ook al is die niet zo hoog te vullen met grond. En dan tegen 16.00 uur mooi weer, dan wordt het weer een latertje in de tuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.