Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Het is wel waar Henk dat het leuk is maar de regenmeter ( met nu een leuk laagje) wordt hier gebruikt voor de Kaapse zonnedauw.

De laatste dagen alle deuren en ramen zorgvuldig dicht gehouden voor de warmte en vanmorgen zowaar de schuifpui dicht gehouden voor de koelte van het natte bos😊

Beter!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier zat maar 3 mm in de regenmeter. Had van mij best wat meer regen mogen vallen.

Geplaatst:

Dat valt wel mee @henkg het weerstation staat hier in de tunnel, zo kan ik alles op afstand opvolgen (regen en windmeter wordt natuurlijk niet gebruikt). Plus het leuke is dat je ook alle weerstations in de buurt ziet, dat geeft een beter lokaal beeld.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

SLUUUURP

Heerlijk, eindelijk een goeie plens regen.

Geplaatst:

Hier ook, we zien de buien aankomen.

P1060497.JPG

Geplaatst:

Je wens wordt vervuld!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier al een poos heerlijke regen! Nu wat minder, maar komt straks weer meer. Mijn tuin en ik zijn blij!

Geplaatst:

De pluviometer zit vol! \o/

Geplaatst:

Hier regent het de hele middag al lekker door. Meer dan miezer, maar ook geen stortregen. Ongeveer 6 of 7 mm. De tuin vindt het wel fijn en wij waren toch op verjaardagsvisite.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Bij het weerstation in Boskoop was zowaar 46mm gevallen! Het op een na hoogste van Zuid-Holland, Zoetermeer 55mm.

Bodegraven heeft geen weerstation, Gouda 6 stuks met 12-27mm. Nogal een verschil, ergens plaatselijk dus.

Geplaatst:

Ik heb niet officieel gemeten, maar ik vermoed hier minstens 25-30mm, zeker met vannacht erbij. Tot en met het weekend geen watergeven. 🥰 En de regenton zal ook wel weer vol zitten omdat het lekker de hele dag doorgeregend heeft.

Geplaatst:

De regenmeter is nu aangevuld tot 30 mm, dus er is vannacht ongeveer 20 mm bijgekomen.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ja, het was vandaag lekker warm. Heerlijk tuinweer.

Had alleen niemand op de moestuin gezien. Stond wel 1 auto, en toen ik weg ging was die weer weg. En ik was nog wel van 10:45-16:00 bezig geweest!

Geplaatst:

Vandaag hoeven we niet te sproeien.

PXL_20250716_112230576.jpg

Geplaatst:

Plens plens plens, ik ben een blij mens. 🌧️😀

Regenton weer vol, 3 dagen sproeivrij en de jonge aanplant heeft even geen intensive care nodig! Ook goed voor het rijpende fruit zo'n slokje water. Ben benieuwd waar het neerslagtekort op gaat uitkomen dit jaar, toch regelmatig even een opfrisdagje er tussendoor.

Geplaatst:

Blikseminslag hier ergens in de buurt, de zekering van de zonnepanelen lag eruit. Vandaar dat ik vlak na die knal een klik hoorde in de meterkast. En er regenden vogelnesten van ons dak, die zaten dus onder die zonnepanelen.

Geplaatst:

Dan heeft je dak / zonnepanelen aardig lopen trillen. Hopelijk heb je geen schade.

Geplaatst:

Ja, wij hoorden de donder in de verte @Arja. Zagen ook bliksem. Hier (camping) het ergste onweer ontsnapt. Maar wát hoosde het, nog nooit zo hard gehoord.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Bij ons doet alles het gelukkig weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.