Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Brrr @appelvrouw . Hier op de camping met al die nattigheid ook flink koud. Maar zodra de zon even doorpiept warmt het ook snel op. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Wanneer dan 30 graden? Het zou een warme zomer worden? Ik zit elke dag ingepakt met veel kleding aan. De kinderen willen komen om bij ons te barbecueën, zitten op een camping in de buurt, maar al een week niets. Laat die zon maar komen, ook al is het 30 graden. Genoeg wind en schaduw hier.
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug De maand juli in mijn achtertuin. Ik vind het overdag wel meevallen met de kou, het is hooguit af en toe nat.
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug @rorror ja ik zag het ook al. Handig hè, die AI die niet meer door mensen wordt gecontroleerd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Ja, buienrader laat wel vaker op de laatste dag zo'n fout zien! De weer modellen worden ondersteund met de Chaos Theory. Helaas na een week voor het weer niet echt betrouwbaar meer. Zou liever dan zien dat ze b.v. de 14 dagen terug zetten naar 7 of 10, zodat die fouten niet meer getoont worden.
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Hier zelfs 41 graden volgens de profetie van buienradar, in combinatie met windkracht 12. Zo'n hete föhn dus, die alle bouwwerken op het moestuincomplex zal verwoesten🤡 2 augustus 20252 Aug aangepast door driepinter
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Op zo'n lange termijn moet je dat sowieso met een stevige korrel zout nemen, de weermodellen geven zelf correct aan in hoeverre voorspellingen betrouwbaar zijn (buienradar zet er gewoon de kans niet bij, die 41 op 15 is even idioot als die 24 op 10/8 ) , je kan dit zien aan de pluimen voor verschillende modellen of zo'n voorspellingen nog enige waarde hebben na 5 dagen. 15daagse West - Weerpluim ECMWF | Weerplaza.nl.- 2 augustus 20252 Aug aangepast door redzebra
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug 40 graden met orkaankracht? Nou dan zal er wel meer omver gaan dan wat moestuinbouwsels 🥵Gelukkig kijk ik zelf maar een paar dagen vooruit. Dus vandaag de trap maar eens geschilderd, want de regenmeter was het grootste deel van de dag toch bezig zich te vullen.. Alweer 20mm erbij. Kan ik morgen nog even afmaken en dan een kijkje op de moestuin nemen. Zouden er al reuzencourgettes zijn? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 augustus 20252 Aug Auteur Hier trok helaas veel regen langs. We kregen wat buitjes, maar het heeft weinig mm opgeleverd. Alles is heerlijk groen hoor, daar niet van En ik ben ook/wel blij met deze temperaturen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Gisteren (nacht en ochtend) veel regen. 25 mm. Blij mee want ik heb veel nieuwe aanplant van bomen en struiken en die hebben het zwaar. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Leuk om van de week op de radio te horen dat in tegenstelling tot het zuiden en midden van het land het grondwaterpeil in noord Nederland tip top in orde is.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Nou... daar ben ik niet zo van overtuigd.Er staat al een week water in de kelder.Dweilen en een ventilator om te drogen houden het niet bij.Ik denk dat het grondwater hoog staat. 3 augustus 20253 Aug aangepast door Rookie
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Dat was ook mijn eerste reactie, het grondwaterpeil staat hier flink hoog.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug Door al die buien zijn er grote verschillen in het land. In het Noorden is er meer regen gevallen. Toen ik een paar weken geleden naar het Noorden ben geweest zag je dat plusminus vanaf Zwolle alles een stuk groener zag dan hier in Midden Brabant. Hier heeft het ondertussen ook redelijk geregend en wordt/is het weer meer groen. Na een flinke bui zijn de plassen toch snel verdwenen. Maar hier ook regionaal weer grote verschillen: 10 km zuidelijker van mijn woonplaats meer als 30 mm minder neerslag dan bij mij.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug 5 uren geleden, Rookie zei:Ik heb het zo koudHier in huis is het nog lekker 24-25 graden.Hier heeft het de afgelopen dagen ook lekker geregend, maar genoeg droge periodes tussendoor. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug We hebben hier de afgelopen 2 maand inderdaad meer regen gehad dan de meeste delen van het land. En de ondergrond helpt ook niet mee want het zakt niet zo snel weg als in zandgrond. Dat is tegelijk een voordeel maar een mens moet wat te klagen hebben ;) Vandaag in het zonnetje is het heerlijk, van mij mag het de rest van de zomer zo blijven met af en toe een nachtelijke bui voor de tuin.
Geplaatst: 3 augustus 20253 Aug 10 uren geleden, Rookie zei:Nou... daar ben ik niet zo van overtuigd.Er staat al een week water in de kelder.Tja @Rookie dat is dan vervelend, maar ik noem het een luxeprobleem... 😉
Geplaatst: 4 augustus 20254 Aug Ik begrijp de reactie niet goed, maar okee. 4 augustus 20254 Aug aangepast door Rookie
Geplaatst: 12 augustus 202512 Aug Paar weken terug een mobiele airco met buiten unit gekocht. Helaas mochten we van woningbouw geen vaste plaatsen. Heerlijk cool binnen. 🤗
Geplaatst: 12 augustus 202512 Aug 23 minuten geleden, rorror zei:mobiele aircoWat een mooi resultaat! Als ik mag vragen, welke heb je gekozen? Ik ken alleen die mobiele met zo’n slang naar buiten. Niet met een buitenunit.
Geplaatst: 12 augustus 202512 Aug Midea PortaSplit Mobiele Airco. Zit b.v. ook een steun bij om hem buiten het raam te hangen. + afdichtingshoes omdat het raam iets open moet blijven staan om de slang erdoor heen te doen. Op die manier komt de warme lucht niet binnen, blijft koude lucht buiten.Als je hem niet gebruikt, zet je de buiten unit boven op de binnen unit en rol je hem zo weg.
Geplaatst: 12 augustus 202512 Aug @rorror Mooi ding! En heel handig dat die buitenunit weer weg kan als je hem niet gebruikt. Wij willen namelijk niet zo’n permanent ding aan de gevel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.