Geplaatst: 27 juli27 Jul Dikke courgettesoep! Lekker met brood, kaas, salade. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 juli27 Jul Stamppot rettich! ( met gekregen rettich) was lekker, maar heb niet zoiets van, oohh…die moet ik gaan telen! 😊😉Als toetje. Cake met ( gekregen) vijgen gemaakt. Maar da’s lekker! 😊😋
Geplaatst: 27 juli27 Jul Rettich! Zo lekker.Lukt me al jaaaren niet om die zelf te kweken. Eerder lagen ze bepaalde maanden in de supermarkt, maar al een paar jaren niet meer gezien. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 27 juli27 Jul 21 hours ago, Petrasmoestuin said:Ja er kon meer kaas op, alleen ik had bevroren kaas en niet zo gemakkelijk klein te krijgen. Ik heb van alles 1/5 aangehouden. Nee, wij willen altijd veel groente proeven dit recept heeft veel te veel pasta. Als ik macaroni of spaghetti maak, dan zie je amper de pasta, heel veel groente erin. Ik ben daarom altijd wel langer in de keuken bezig, maar dan hebben wij altijd wel heel veel groente.Dat is ook lekker, maar ik kan de andere kant ook goed begrijpen. Ik ben bv gek op macaroni met eekhoorntjesbrood. En dan moet je juist niet teveel eekhoorntjesbrood erbij doen, dan wordt het minder lekker. Is super eenvoudig om te maken, maar de macaroni moet echt zichtbaar zijn. ;-)
Geplaatst: 27 juli27 Jul Ach @Flup ieder zijn smaak. Waar ik altijd veel van gebruik is uien, bieslook en knoflook. Daar weet jij alles van. De meeste luchtuien zitten in de grond. Nog een paar elders zetten morgen.😉
Geplaatst: 27 juli27 Jul Lekker gemengde sla uet met wat extra garneersla van de landwinkel. Met komkommer en tomaatjes, deels uet. Kiprollade (ook van de landwinkel) erbij. Mjam. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 28 juli28 Jul Wortels zijn niet mijn favoriete groente, maar toch teel ik ze ieder jaar omdat ik het gewoon leuk vind. 😅 Maar nu een receptje wat ik wel okè vind als bijgerecht. Simpele salade van kort gekookte worteltjes, afgekoeld en daarna flinke hand koriander, beetje olie, halve limoen, zout/vissaus, sesam en wat agavesiroop voor het zoete. Als tegenhanger bij de curry dus best prima.Voor echt lekkere gerechten/bereidingen van wortel houd ik me aanbevolen. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 28 juli28 Jul @@msdg ik ben dol op Turkse wortelsalade. Als je van yoghurt houdt, kan ik wel het recept delen.
Geplaatst: 28 juli28 Jul Gisteren echt gemakkelijk met kaasjes.Vanmiddag heb ik 1 kop bietensoep (uit vriezer) met pastinaak gegeten, mijn man brood. Die houdt er niet zo van. Staat al bij mijn receptenVanavond restjes opmaken vanuit de vriezer: lamsvlees en broccoli, zoete aardappel die ik nog had liggen en ui, knoflook met sambal manis gebakken en appelmoes uit de vriezer. Was erg lekker!
Geplaatst: 28 juli28 Jul Vandaag boontjes, ui met spekjes gegeten met daarbij een salade gemaakt van een kliekje pastasaus van de dag ervoor. Gegrilde courgette, aubergine, kip en paprika met arrabbiatasaus en daar nu komkommer, sla en tomaat aan toegevoegd. We hebben heerlijk gegeten en grotendeels uit eigen tuin😄.
Geplaatst: 29 juli29 Jul Gisteren voor de lunch een salade met een eitje en ‘s avonds salade met een deel van de geplukte boterboontjes. Alles muv tomaat en paprika en olijven uet. Waterkers had ik al een poosje niet op. Heerlijk erdoor.
Geplaatst: 29 juli29 Jul Romige pasta ( penne) met oesterzwammen, haver room, oude kaas en een hand struikbasilicum uet met dank aan @Arja . 29 juli29 Jul aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 juli29 Jul Ik moest mijn vriezer echt nodig leeg maken om mijn groente van dit jaar kwijt te kunnen.Dus ik had nog een stukje lam van gisteren, aardappels en spruiten erbij. Niet uet, die had ik vorig jaar 2 planten en nog geen maaltijd ervan, wel heel arbeidsintensief. Elke dag sproeien tegen ellendige beestjes zoals luis, maar ze waren wel lekker!Lekker justje gemaakt van ui, knoflook, bloem, sojasaus, mosterd, tomatensaus, sambal oelek en manis en water.Jammie! Gewoon Hollandse pot.
Geplaatst: 30 juli30 Jul @Mellie deel maar dan ga ik van het weekend 'm eens proberen met bulgur en köfte of een stukje vis. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 30 juli30 Jul Koolrabi-aardappelsoep, een recept van @Petrasmoestuin .Ik heb er wel zelf nog crispy baconreepjes over gedaan.Koolrabi, aardappel, ui en knoflook uet.
Geplaatst: 30 juli30 Jul Vanmorgen komkommer gegeten als snack. Vanavond hebben we macaroni gegeten met ui, knoflook en de geoogste gele tomaten. We hebben er nog een komkommer salade bij gemaakt.
Geplaatst: 30 juli30 Jul Vandaag lekker makkelijk courgettesoep die we vorige week hadden gemaakt. Met nog twee gegrilde courgettes van gisteren (bbq) er doorgeen geblend. Met nog wat tomaatjes en komkommer. Gisteren dus sla, tomaat, komkommer en courgette, alles in diverse soorten, zowel op als bij de BBQ. Morgen een ovenschotel met de spitskool maken. 30 juli30 Jul aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 juli30 Jul Vandaag een dubbele portie van de spitskool in bladerdeeg gemaakt. Oef het is 0.00 uur, nog net vandaag als ik het schrijf.
Geplaatst: 31 juli31 Jul Ik heb koolraapstamppot gemaakt met vegetarische worsten en pittige jus. En appelmoes erna.
Geplaatst: 31 juli31 Jul Gisteren tomatensalade en vandaag tomatensalade uJt . Komkommertje. Vandaag ook prinsessenboontjes uJt gestoofd in olijfolie met opt laatst fijn gehakt selderij blad en sla uitjes uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.