Tanja65 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 1 uur terug, driepinter zei: Nu zie ik dat de onderstam die ik wil aanschaffen voor de tomaten eventueel ook te gebruiken is voor aubergines. Is zoiets toegestaan voor de teeltwedstrijd of is dat valsspelen ? ik ga er niet over. Maar je kunt voor je eigen vergelijk natuurlijk altijd 1 plantje op die manier doen, om te kijken of het uitmaakt. Buiten de wedstrijd om bedoel ik. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 22 januari Auteur Geplaatst: 22 januari 1 hour ago, driepinter said: Is zoiets toegestaan voor de teeltwedstrijd of is dat valsspelen ? Voor de wedstrijd is dit niet toegestaan. Maar je kunt altijd een plantje voor jezelf proberen maar deze moet je dus apart van de wedstrijd aubergine houden 1 1 Quote
tielse flipje Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari (aangepast) Ik doe niet mee, mijn oudste zoon gaat in mei "trouwen" in Ningbo (China). Dit wordt georganiseerd door mijn aanstaande, Chinese, schoonfamilie. We plakken er dan natuurlijk gelijk een vakantie aan vast. 22 januari aangepast door tielse flipje Plaatsnaam toegevoegd 13 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 januari Auteur Geplaatst: 22 januari 2 hours ago, tielse flipje said: Ik doe niet mee, mijn oudste zoon gaat in mei Lijkt mij logisch. Heel veel plezier daar en geluk voor t jonge stel 1 Quote
AartVV Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zet mij ook maar op de lijst 😅 Wordt een leuk experiment. Voor mij de eerste keer aubergines….. Quote
Lia56 Geplaatst: 25 januari Auteur Geplaatst: 25 januari Ook dit jaar maakt Lore ( de dochter van Redzebra) weer de mooie zaden zakjes. Zij heeft binnenkort weer een expositie, hoe leuk zou t zijn als er mensen zouden komen kijken. Dus graag delen https://www.tervesten.be/nl/programma/lore-van-houte 6 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Yhea paashaaszakjes met hoe eieren uit te broeden! Vorige zakjes waren ook zo leuk 🥰 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Lia56 Geplaatst: 26 januari Auteur Geplaatst: 26 januari (aangepast) De aanmeldingen die ik tot nu toe heb: Aartvv Appelvrouw Arja Bonnie f Dahli Driepinter Flup Fombel Frans Gitta Goudsbloempje Hazeltje Henkg Hoekman HuubvG Jorieke Kruidenvrouwtje Lia56 Liekie Loes Mellie MROE Redzebra Roland Simon Tanja65 Veldjesgraaf Mocht ik iemand vergeten zijn dan hoor ik dat graag 27 januari aangepast door Lia56 aangepast 27 jan 3 Quote
Frans Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Op 4-1-2025 om 18:56, Frans zei: Ik sla deze keer over om de simpele reden dat ik geen aubergines lust en er tijdens de vorige aubergine wedstrijd van 13 jaar geleden niemand in mijn omgeving was die er nog een beetje interesse in had. Dat zal ook deze keer wel het geval zijn en het staat me tegen om aubergines te geen telen waarvan ik weet dat ze rechtstreeks van de plant naar de composthoop zullen gaan. Blijkt er zowaar een buurvrouw en ook nog een nichtje te zijn die mij van de te telen aubergines willen afhelpen. Geen reden meer om niet mee te doen. Noteer dus ook mij maar voor de wedstrijd @Lia56. Verder is dit voor mij nog een kans op revanche voor de aubergine wedstrijd 2012 waar ik de eerste plaats verspeelde door enkele uren te laat in te zenden. 8 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Dahli Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Leuk zoveel deelnemers! Meer competitie dan vorig seizoen 😉. Doe je zelf ook mee @Lia56? Quote
Lia56 Geplaatst: 27 januari Auteur Geplaatst: 27 januari @Dahli Jazeker doe ik mee. Nog nooit geteeld dus voor mij ook een nieuwe ervaring Quote
driepinter Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik begrijp dat je minstens 1x per maand een foto moet plaatsen om de voortgang van de groei te laten zien. Nou maak ik eigenlijk meestal wel foto's iedere keer als ik op de moestuin ben, dus dat komt wel goed. Zal ik dan tzt ook foto's plaatsen van de plantjes die niet meedoen met de wedstrijd om de verschillen zichtbaar te maken (ik wil er namelijk ook 2 in de kas plaatsen : 1 "normale"en 1 ge-ente versie als dat lukt). Of schept dat alleen maar verwarring en kan ik ze beter elders plaatsen ? Quote
loes Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari (aangepast) @Lia56 Zou je alle regels nog even kort in de openingspost willen zetten zodat het makkelijk terug te vinden is en daarover geen discussie komt tijdens de wedstrijd? In de openingspost staat bijvoorbeeld dat de start eind maart is terwijl verderop in het topic staat dat we mogen beginnen zodra de zaden binnen zijn. Ik kom op verschillende plekken regels tegen maar weet ik nu niet goed welke ik moet aanhouden zoals wanneer de planten buiten moeten en weer naar binnen mogen. 27 januari aangepast door loes 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 27 januari Auteur Geplaatst: 27 januari @driepinter Lijkt mij een leuk idee, maar om verwarring te voorkomen zou ik dan beide foto's in de "Vruchtgroente 2025" Maar de wedstrijd aubergine ook in dit topic. Quote
Lia56 Geplaatst: 27 januari Auteur Geplaatst: 27 januari @Loes. Aangepast, zodra de zaden binnen zijn mag je beginnen met zaaien. 3 Quote
driepinter Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik zie in de app van postnl dat de zaadjes al onderweg zijn😅. Dank je wel 4 Quote
HuubvG Geplaatst: 30 januari Geplaatst: 30 januari Oeps, kijk ik even na of en wanneer ik betaald heb, en of ik mijn forumnaam wel erbij gezet heb, zie ik op mijn bankafschrift staan: "Teeltwedstrijd MTF 2035 HuubvG". Als dat maar goed komt! 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 30 januari Geplaatst: 30 januari @Lia56, 👍Dus niet in de wacht gezet tot 2035. 3 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 30 januari Geplaatst: 30 januari 2035 🤣 Lange wacht voor de zaadjes 3 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Lia56 Geplaatst: 30 januari Auteur Geplaatst: 30 januari 1 hour ago, Kruidenvrouwtje said: Lange wacht voor de zaadjes Zullen ze vast opgekomen zijn 😆 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 30 januari Auteur Geplaatst: 30 januari Dit weekend gaan de eerste enveloppen op de bus.. 10 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.