Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Zal ik doorgeven @appelvrouw, ik heb gehoord dat de zaadjes bij mij thuis ook gisteren aangekomen zijn, bedankt @Lia56. Vrijdag van zodra ik thuis ben, worden de eerste gezaaid. 😃, misschien ga ik hier ook een paar met de denomethode doen voor de zekerheid.

aangepast door redzebra
  • Like 2
Geplaatst:
Op 5-2-2025 om 15:17, Petrasmoestuin zei:

Ik doe het niet voor het winnen, maar voor de leut.

Dit geldt ook voor mij. Vorig jaar niet gelukt. Nu met een andere soort hoop ik dat het wel lukt. Ik ben erg benieuwd. 

• Like 1
Geplaatst:

Dankzij vloerverwarming en zonneschijn is het aangenaam in de tent. Ee zijn ook al rouwmugjes gesignaleerd. Rechts achterin staan de aubergines, ze mogen straks lekker naar buiten kijken. Hup jongens, kiemen!

PXL_20250206_155402766.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Hier zijn ze ook binnengekomen en vandaag gezaaid! 4 in een kasje boven de verwarming en 2 gewoon op kamertemperatuur. De rest hou ik nog even in reserve. Ik ben benieuwd, zo aubergines kweken is voor mij ook voor het eerst. 

Succes iedereen!

IMG_20250207_160913892.jpg

• Like 2

Ja, ik doe ook mee!!!!

Aubergine vind ik echt vies, maar ik doe mee voor de wedstrijd, en de eventuele opbrengst kan ik vast wel bij iemand kwijt, hahahaha

aangepast door Plotiemoos
  • Like 1
Geplaatst:

Waarom zou je de matjes uitzetten 's nachts?

Dan is het juist kouder.

Je kunt ook een poosje huishoudfolie over het potje doen, met een paar gaatjes er in.

Dat neemt niet zoveel ruimte in.

Er lag bij ons buiten nog een halve zak potgrond van vorig jaar, heb daar een beetje schoon zand doorheen gemengd. Het was 4 graden buiten, dus ik heb nu die bak grond bij ons op de rommelzolder neergelegd zodat ie alvast een beetje op temperatuur kan komen. De komende week gaan bij mij de aubergine zaadjes de grond in, in mijn nieuwe kweekbakje en op mijn nieuwe verwarmingsmatje

Ik had ook een goedkoop thermometertje gekocht voor in mijn kas bij onze chinese vrienden. Maar dat ding is zo klein, ik leg hem wel in mijn kweekbakje met warmtemat om de temperatuur te monitoren. 

20250208_135405.jpg

20250208_140526.jpg

aangepast door driepinter
  • Like 1
Geplaatst:

Mijn auberginezaden zitten nu 6 dagen in de deno. Nog geen worteltje, maar ze zijn al wel mooi opgezwollen. Ik hoop daardoor dat ik geen 20 dagen op ontkieming hoef te wachten 😉. Ik heb al plek gemaakt in de zaaitray die onder de kweeklamp staat, misschien kunnen ze er volgend weekend in 🤞.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...