Lia56 Geplaatst: 15 april Auteur Geplaatst: 15 april Ik heb op de MTFD een zaailing van Henk en Appelvrouw gekregen. Zo lief van hen... kan ik zelf ook kijken hoe t verder verloopt 🌹 9 Quote
Lia56 Geplaatst: 15 april Auteur Geplaatst: 15 april Nee, ik kan nu wel een beetje "meekijken" wat er gebeurt tijdens t groeiproces. Zou niet eerlijk zijn tov anderen waar t ontkiemen ook niet lukt, maar ben er wel blij mee 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Waarom zou dat niet eerlijk zijn, @Lia56? Het komt toch van hetzelfde zaad? Het is juist zo lief van @appelvrouw om jou een zaailing te geven zodat je in de race blijft. Ik neem aan dat ze dat niet heeft gedaan om haar winkansen te verkleinen (want een zaailing minder) maar juist om jou erbij te houden. 4 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Nouja, misschien wilde ze er wel vanaf 😆 Maar ik vind ook dat Lia nog gewoon meedoet hoor. 5 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april (aangepast) Heb jij er ook een @Rookie? 21 april aangepast door Petrasmoestuin Quote
Rookie Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april (aangepast) Nee hoor. Ik ben het met de anderen eens, Lia moet gewoon mee doen. 15 april aangepast door Rookie 3 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april (aangepast) Ja dat zal ook de bedoeling zijn van Henk en van mij dus ook. Meedoen Lia! Ik zou het geweldig vinden als Lia de wedstrijd wint en juist trots. Het was maar een mini plantje hoor Lia moet zoals vele anderen goed haar best doen er iets van te maken😉 15 april aangepast door appelvrouw 7 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 15 april Auteur Geplaatst: 15 april @appelvrouw Ik ga mijn best doen, zeker weten! 7 Quote
Mellie Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Ahahhaa ik ben tegen Lia. Geintje! Super dat je nu ook een plantje hebt. Die van mij staat onder de groeilamp, maar groeien ho maar. Eigenwijs stom ding. Dit is de moeilijkste aubergine ooit! Als ik dan een paar mensen met planten met meer dan 2 bladeren zie, ben ik giga onder de indruk! Wordt niks dit… maar we zetten door 3 Quote
hazeltje Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april 🤣 @Mellie Van mij mag je ook gewoon meedoen hoor Lia. Ik ben denk ik voorgoed uit de race. Mijn deno zakje heb ik nu in de kas gelegd. Om nu alleen de propgator voor dat Deno zakje aan te houden. Nehh, dat doe ik niet. Bovendien staat op die plek nu en doos met kuikens. De nachten zijn natuurlijk veel te koud nog in de kas. De zaadjes zagen er ook niet meer heel kiemkrachtig uit. Ze begonnen al iets donker te worden. Dus ik weet vrijwel 100% zeer dat het voor mij gedaan is. Verder dan eentje die een mini kiemworteltje kreeg van nauwelijks 2 mm en het toen opgaf, ben ik dus niet gekomen. Helaas. Ik ben zo benieuwd wat het bij iedereen wordt. En tot hoeveel vruchtdragende planten het komt. 3 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
bonnie f Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april We zijn een MTF, niet de staatsloterij. Ik doe mee om de lol, de reis ernaartoe , niet om te winnen. Dus wat mij betreft doe je gewoon mee. 3 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Dahli Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april We zijn weer zo’n dag of 10 verder en ik moet zeggen dat er nu toch wel wat versnelling optreedt. Hieronder op de voorgrond plantje 1 en rechtsachter plantje 2. De 2e is precies een week na nummer 1 ontkiemd. Dat is toch best een verschil nu. Nummer 1 krijgt nu ook blaadjes uit de oksels, misschien worden dat vertakkingen? Hij begint ook wat steviger te worden, niet meer zo wiebelig. 7 Quote
Arja Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Ik vind de plantjes sowieso steviger aanvoelen dan bijvoorbeeld de paprika of tomaat. Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Daar ben ik (nog niet) met je eens Arja. Mijn nog kleine grootste krijgt ook die oksel scheutjes. Straks ff foto Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april We gaan precies gelijk op @appelvrouw. Ik zag vandaag dat de worteltjes aan de onderkant uit mijn potjes kwamen. Beide plantjes verpot naar ruime vierkante 10 x 10 x 12 potjes. Kunnen ze weer even vooruit. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Mijn plantje is na het verpotten amper verder gegroeid. Ik wacht af wanneer ze de draad weer op wil gaan pakken. Zo niet, dan lig ik er uit. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Wees niet getreurd @Gitta. Ik heb weer een zaaiing in de vermiculiet en eentje in de deno gisteren weggedaan. Ik heb er een die al heel lang niets doet en de 2e (1 groen puntje vanuit de deno in potje gedaan) doet helemaal niets. Dus ik heb het leuk geprobeerd, maar deze lukt bij mij ook gewoon niet. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Ik doe zelf dit jaar niet mee (sla een jaartje over) maar volg dit topic wel. Wat een "getob" met de kieming zeg 😄 Normaliter moet een aubergine toch veel makkelijker en sneller kiemen. Zelf heb ik ook een aantal jaren zaden gekocht bij 123zaden. Meestal wel goede ervaringen maar toch ook meerdere keren dat het zaad slecht of helemaal niet kiemde. En een keer Carolina Reaper Red gekocht die de bruine vruchten gaf. De eigenaar Wouter geeft steeds dezelfde reactie ('die ervaringen hebben wij niet"). maar heeft het uiteindelijk toch netjes opgelost. Ben benieuwd hoeveel er zijn die in een buitenteelt ook daadwerkelijk rijpe vruchten eraan krijgen. Maar hopen op een goede zomer. 5 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
simonvb Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Helaas heeft mijn enige mini zaailing onze reis van twee weken niet overleefd. Mijn moeder, die water ging komen geven tijdens onze reis, is afgevoerd geweest naar het ziekenhuis door een scheurtje in de aorta in de buikholte. Wel een grote jubel dat de operatie geslaagd is geweest en ze aan de beterhand is. Veel succes nog aan alle deelnemers. 5 Quote
Rookie Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Zo dan, dat is niet misselijk! Wat fijn dat ze er weer bovenop is, dat is zeker een jubel waard. Dat is belangrijker dan je aubergine, hoe jammer dat ook is. Ik wens haar een voorspoedig herstel. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Gelukkig dat het met je moeder goed is afgelopen @simonvb dat is belangrijker dan de aubergine. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.