NOORTDA Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Moestuiniers gezocht! Dit kleinschalige moestuin project in RIjnsburg heeft versterking nodig. 6-10 mensen kunnen direct starten, help je mee om de kas weer onkruid vrij te krijgen dan is het eerste kwartaal zelfs gratis. Voor vragen of aanmelden: app 06 14564160 Quote
driepinter Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Leuk, gaat het om deze ? www.indoorvolkstuin.com ik kom zelf uit Katwijk en heb vroeger zelf altijd na schooltijd en in vakanties gewerkt heel veel gewerkt bij een bloemenkwekerij in Rijnsburg, en die had o.a. ook een stuk land aan het kanaalpad, aan de andere kant van het water, waar nu huizen, vlakbij de molen die daar vroeger stond langs de vliet. Momenteel heb ik niet echt tijd voor nog een volkstuin erbij, anders was er zeker interesse van mijn kant... Maar puur uit interesse, wat betaal je eigenlijk voor je lidmaatschap, en hoe groot is het stukje grond wat je krijgt ? Dat blijkt niet echt uit de website. 1 Quote
NOORTDA Geplaatst: 15 januari Auteur Geplaatst: 15 januari (aangepast) Nee, dat is een ander. Het is aan de Noordwijkerweg, het is wat kleinschaliger. Er zijn ongeveer 30 tuinbakken die dit jaar gebruikt mogen worden als er wordt geholpen met de kas onkruid vrij krijgen. Verder doen we gezamelijk nog aarbeien buiten en tomaten (binnen). Als je mensen kent die plek zoeken, dan hoor ik het graag, Vriendelijke groet 17 januari aangepast door NOORTDA Quote
driepinter Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Grappig, die kweker waar ik het over had waar ik vroeger had gewerkt woonde dus op de Noordwijkerweg en had daar ook een brok grond, en in de jaren 80 heb ik als kind weleens bollen gepeld daar vlakbij (op de voorhouterweg) bij ene Noort. Die beste man was toen al ruim in de 70 denk ik , en was misschien wel familie van jou Mocht ik iemand weten die nog iets zoeken geef ik ze je contactgegevens.. Quote
acpronk Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari 1 uur terug, NOORTDA zei: 1 a 2 m2 die per stuk a 50 eur per jaar Wat? Dat is nog duurder dan het (eenmalig) kopen van de grond! Wat wil je er op verbouwen om er ooit de kosten uit te krijgen? 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Dat dacht ik dus ook 😮 Ik betaal dat nog eens niet voor een halve tuin (ok, dat is dan geen overdekte kas) Quote
driepinter Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari De prijs lijkt me ook wat aan de hoge kant, maar ik lees ook dat er nog iets gezamenlijk is met aardbeien en tomaten in een kas. En we zitten hier in de randstad en niet op het platteland waar nog plek zat is. Overigens betaal ik zelf maar 25 euro per jaar, en heb ik inmiddels 125 vierkante meter, er zijn kraantjes, gereedschap van de club zoals schoffels,harken, kruiwagens etc die je gratis lenen, evenals tuinaarde, mest, schelpen,houtsnippers ligt voor het pakken etc. Dat is weer spotgoedkoop, maar het ligt op een bedrijfsterrein waar je niet zomaar op komt zonder pasje, het wordt gesubsidieerd . Ik bof ook dat het maar 5 minuten vanaf mijn woonadres is en dat ik tussen de middag in de pauze bijv even water kan geven als ik op het werk ben. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Ik zit hier ook in de randstad, weliswaar midden in het Groene Hart (Boskoop), maar ook in Alphen, Bodegraven en Reeuwijk betaal je nog geen euro per m² per jaar. Voor gemeentegrond op een complex. En als je er dan een eigen kas op zet, heb je die in enkele jaren terugverdiend vergeleken met de 50 euro per 1 a 2 m². Maar we hebben ook veel te weinig informatie om een goed oordeel te vellen. Geen website, alleen plaatsnaam en telefoonnummer. Wie weet is het wel een verwarmde kas of zo.. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Frans Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 4 uren geleden, driepinter zei: De prijs lijkt me ook wat aan de hoge kant, Je kunt het ook van de positieve kant bekjken. Duur gereedschap is niet nodig in zo'n micro tuintje. Een kinderschepje voldoet al. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
bonnie f Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Om het even positief te labelen... Het lijkt me vooral erg leuk voor ouders en hun jonge kinderen. Gezellig en educatief. Vooral als je geen tuin hebt. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
driepinter Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Dat laatste is zeker waar. Er zijn genoeg mensen die alleen plek hebben voor wat plantjes in de vensterbank Quote
Flup Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari De prijs is belachelijk hoog, maar goed, er zullen genoeg gekken zijn die dat betalen. Quote
NOORTDA Geplaatst: 17 januari Auteur Geplaatst: 17 januari Duur?! Er hoeft alleen worden geholpen met opruimen en de boel netjes houden dit jaar Dank voor de reacties, ik heb nog geen geïnteresseerden gehoord, terwijl de wachtrijen vol staan overal... Quote
acpronk Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari (aangepast) @NOORTDA Misschien toch meer informatie geven? Met alleen een plaatsnaam en telefoonnummer kom je er tegenwoordig niet meer. Is er geen website? En goed de concurrentie in de gaten houden. Een tuin op een complex zal over het algemeen zo rond de 50 cent tot max 1 euro per m² per jaar kosten, op binnensteden van grote steden na. En met wat geluk staat er al een kas die je tegen een kleine vergoeding zo kan overnemen. Toevoeging: waarom heb je de prijs weggehaald? 17 januari aangepast door acpronk 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari 1 hour ago, NOORTDA said: geen geïnteresseerden Zoals acpronk zegt, je geeft vrij weinig informatie. Moestuiniers op dit forum zijn doorgaans gewend aan een eigen tuin mer een wisselend aantal vierkante meters. Jij biedt iets aan wat door mensen gedeeld wordt. Dat roept bij mij althans, veel vragen op. Hoe werkt zoiets? Hoe groot zijn die, hoeveel vierkante meters heb je dan per persoon, kun je meerdere bakken huren, wat zijn de kosten, wat wordt er van huurders verwacht kwa gezamenlijk werk? Hoeveel ruimte is er buiten, wat kan en mag daar? Voor hoe lang kun je iets huren, moet alles misschien na een jaar weer weg of is het voor de langere termijn? Hoe is de grond binnen en buiten? Is er water? Zelf ben ik niet op zoek, ik zit in een heel andere regio. Ik bedoel met mijn reactie duidelijk te maken dat je post weinig informatie biedt, en dat is prima, maar ik kan me zo voorstellen dat het geven van meer informatie ook wervend werkt. 1 Quote
loes Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari (aangepast) Weinig informatie en de informatie is ook nog aan verandering onderhevig want hierboven staat nu ineens heel iets anders. Gelukkig hebben we de quotes nog. Op 17-1-2025 om 11:08, NOORTDA zei: Duur?! Er hoeft alleen worden geholpen met opruimen en de boel netjes houden dit jaar Dank voor de reacties, ik heb nog geen geïnteresseerden gehoord, terwijl de wachtrijen vol staan overal... Dit jaar alleen helpen met opruimen en de boel netjes houden klinkt al een stuk interessanter dan alleen het eerste kwartaal gratis zoals je eerst schreef. Maar het gaat natuurlijk ook om de periode daarna en ja 50euro per bak is duur als je het vergelijkt met een volkstuin waar je een kas op kan zetten. Ik zal het nog even quoten voordat de info weer anders is: Op 15-1-2025 om 12:42, NOORTDA zei: 6-10 mensen kunnen direct starten, help je mee om de kas weer onkruid vrij te krijgen dan is het eerste kwartaal zelfs gratis. Ik denk dat het goed is om even weer terug te gaan naar de tekentafel, wat wil je precies bereiken met de kas en hoe ga je dit aan de man brengen. Want op deze manier verbaast het mij niets dat er geen geïnteresseerden zijn. 18 januari aangepast door loes Quote
NOORTDA Geplaatst: 17 januari Auteur Geplaatst: 17 januari 1 uur terug, Arja zei: Zoals acpronk zegt, je geeft vrij weinig informatie. Moestuiniers op dit forum zijn doorgaans gewend aan een eigen tuin mer een wisselend aantal vierkante meters. Jij biedt iets aan wat door mensen gedeeld wordt. Dat roept bij mij althans, veel vragen op. Hoe werkt zoiets? Hoe groot zijn die, hoeveel vierkante meters heb je dan per persoon, kun je meerdere bakken huren, wat zijn de kosten, wat wordt er van huurders verwacht kwa gezamenlijk werk? Hoeveel ruimte is er buiten, wat kan en mag daar? Voor hoe lang kun je iets huren, moet alles misschien na een jaar weer weg of is het voor de langere termijn? Hoe is de grond binnen en buiten? Is er water? Zelf ben ik niet op zoek, ik zit in een heel andere regio. Ik bedoel met mijn reactie duidelijk te maken dat je post weinig informatie biedt, en dat is prima, maar ik kan me zo voorstellen dat het geven van meer informatie ook wervend werkt. Je komt niet uit de buurt en je zoekt geen moestuin,... Quote
acpronk Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari Ik wil me er niet al te veel mee bemoeien, maar we proberen (positieve) feedback te geven. Zonder informatie zullen er minder geïnteresseerden zijn. Hoe meer informatie hoe beter. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari 44 minutes ago, NOORTDA said: Je komt niet uit de buurt en je zoekt geen moestuin,... Klopt. Ik ben moderator, en mijn taak is dit forum in goede banen te leiden. Jij geeft bijvoorbeeld aan dat je nog maar weinig reacties krijgt, ik probeer je in mijn reactie te helpen begrijpen waarom dat zou kunnen zijn. 4 Quote
woldistel Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari 6 uren geleden, NOORTDA zei: Duur?! Er hoeft alleen worden geholpen met opruimen en de boel netjes houden dit jaar En voor 1 á 2 m2 ook nog 50€ neerleggen, behalve in het eerste kwartaal? Want dat stond er in het eerste bericht. Dat is iets ter grootte van mijn salontafel. Persoonlijk vind ik dat duur. Ook als er een wachtrij is. Quote
Erny Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari (aangepast) Positief geluid maar helaas ook niet in die buurt: Als ik voor 50 euro per jaar een "bak" (laten we zeggen minstens 2m x 5m) kan huren in een grote kas... Dan zou ik dat graag doen en daar al mijn pepers en tomaten en aubergines inzetten. Dat lijkt me een hemel. 🤩 Maar inderdaad weinig informatie, geen foto's, geen afmetingen. In deze social media doordrenkte tijd wenst men toch wat meer toeters en bellen voordat men toehapt. 17 januari aangepast door Erny Quote
Flup Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari @Erny Die moestuinbak voor 50 Euro per kwartaal! was 1x1m tot 1x2m. Kortom, belachelijk klein voor belachelijk veel geld. En dan kun de eigenaar wel zeggen dat je niet hoeft op te ruimen, maar veel onderhoud heeft zo'n kleine bak ook niet nodig. Deze info is nu weggehaald, maar voor zulke bedragen zul je weinig vinden. Er bestaan al indoor moestuincomplexen en daar heb je meer tuin voor minder geld als deelnemer. Een indoor moestuin is zeker fijn en heeft veel voordelen bij warmeminnende planten, maar ik ben dan wel altijd benieuwd hoe de eigenaren dan omgaan als bijvoorbeeld een deelnemer phythopthora in de tomatenplanten heeft. 2 Quote
donaldk Geplaatst: 18 januari Geplaatst: 18 januari Op 15-1-2025 om 22:37, acpronk zei: Ik zit hier ook in de randstad, weliswaar midden in het Groene Hart (Boskoop), maar ook in Alphen, Bodegraven en Reeuwijk betaal je nog geen euro per m² per jaar. Voor gemeentegrond op een complex. En als je er dan een eigen kas op zet, heb je die in enkele jaren terugverdiend vergeleken met de 50 euro per 1 a 2 m². Maar we hebben ook veel te weinig informatie om een goed oordeel te vellen. Geen website, alleen plaatsnaam en telefoonnummer. Wie weet is het wel een verwarmde kas of zo.. Hoeveel vroeg die ouwe kas langs 't Aarkanaal dan ook alweer. Voor 50 euro de M2 mag ik aannemen dat er gestookt en gekoeld word? Ik weet niet wat tegenwoordig de sloopwaarde van een ouwe kas is... De grond blijft evenveel waard, vooral ook door glas voor glasrechten. Ach ja is denk ik alweer twee jaar terug dat hier commentaar was op ouwe kas prijzen, die een heel stuk lager lagen. Hier betalen we geen retail. Maar ook geen commerciele tarieven. Die liggen zeker lager, kas in de regio stond al tijdje (weer), maar vorig jaar stond er toch weer wat in. 30000 en 40000 M2, met koelruimte, enzovoorts. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
NOORTDA Geplaatst: 18 januari Auteur Geplaatst: 18 januari Het valt me op Arja dat veel reacties niet ingaan op wat er gevraagd wordt: mensen die interesse hebben in een moestuin in de regio Leiden, Katwijk, Rijnsburg. Alsof het een soort van theekrans is van wat negatief ingestelde mensen. In het eerste jaar ruimen we de kas op en is gebruik gratis. De meeste gereedschappen zijn aanwezig, er wordt centraal water gegeven en het is een koude kas. Voor de eventuele prijzen voor volgend jaar heb ik door de reacties nu ook een beeld gekregen, dank daarvoor. Quote
Goldfish Geplaatst: 18 januari Geplaatst: 18 januari @NOORTDA Heb je gekeken naar eventuele vergunningen die je nodig hebt? Vergunning aanvragen is nodig voor moestuinen in kassen - Westlanders.nu Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.