Bit Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 @Piroska : vorig september op de MTFD kreeg ik 2 plantjes van jou te zien en mee. 1 munt. Onidentificeerbaar staat ie bij mij in de verzameling als "Hongaarse wilde munt - Piroska " en dan dit ding. Omdat ik niet wist wat die moest enzo, heeft ie tot februari in de koude kas gestaan en toen het tot leven kwam heb ik m in maart op de tuin gezet. Dit is m nu. Maar hij gaat nog bloeien hoor. Dan weten we het wel. Ik schat juni ofzo. @Almond. Retro zeker ja. Zoals Dahlia's ook retro kunnen zijn of zelfs chrysanten. Maar déze ? auwwww
thea Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Lijk op een brandnettel/crosne http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hmmm. Een stachys zou inderdaad best kunnen thea. Brandnetel is het niet
Piroska Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Zo staat hij er bij mij bij, het gaat hier om de "munt" die aangewaaid was in mijn kruidentuin toch? Ik heb ook een munt van Albert Heijn meegegeven, maar daarvan twijfelden we niet of het een munt was. En ik heb een ingeving, is het geen kleine bergsteentijm.(mijn foto dan dus) oh edit, die AH munt is naar Stan gegaan, jij had inderdaad die andere munt van mij ook. met die licht lila bloeiaren. Duidelijk een heel andere plant dan op jouw foto, vandaar mijn verbazing. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Wat ik nu op jouw foto zie is dacht ik Calamintha nepeta ssp nepeta. Misschien de ' major'; dat is de wat grotere grovere. Ruikt naar mint ja. Bergsteentijm is ook een benaming geloof ik. Hmm. Ben ik zó in de war ? Wat heb ik dan zo gelabeld toen. Die munt ok. Dat is de munt. Maar dit plantje had ik ook, en ook in dezelfde hongaarse klei.Nou ja, we zien wel
Piroska Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Nou ik weet het verder ook niet meer. Ik ken die plant van jou in elk geval niet, ben benieuwd hoe hij gaat bloeien straks. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Leonp Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Lang geleden dat ik hier was...Ik probeer de naam te zoeken van een onkruid dat ik sinds lang steeds weg moet halen uit mijn tuin.Internet is fantastisch, maar ik kan het deze keer nier vinden. Ik vond wel een foto:http://destentor.nl/polopoly_fs/1.1791068.1350337904!/image/image.JPG_gen/derivatives/landscape_800_600/image-1791068.JPGHoe heet dit?Het spul verschijnt binnen een paar dagen en het stinkt als je het aanraakt.Dank,Leon
appelvrouw Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Sla.Edit: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Witch Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Ik heb dit nu in de tuin, ik heb de afgelopen maanden als een gek zevenblad getrokken, en nu komt er ander 'onkruid' op, ik vind het een verbetering, maar deze ken ik niet: You say witch like it's a bad thing...
D_SDennis Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Kleine veldkers. Leuk spul, ieder plantje levert zo'n 1000 nakomelingen!
Stan Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 En eetbaar dus leuke ongewenste begroeiing. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Misschien dat appelvrouw hier die "sla" bedoelde Hij is erg lekker in de sla in elk geval, een beetje pittig als rucola zegmaar. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Witch Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Enig, alsof ik niet al genoeg hardnekkig onkruid had. Hoewel, het ziet er lief uit..Bedankt voor jullie reacties! You say witch like it's a bad thing...
Stan Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Sorry dat ik even off-topic ga als mod maar, Witch ! if you cant beat them ? Eat them(zou met jou gebruikers naam ook niet geheel misplaatst zijn). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Witch Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Ik heb inderdaad ontdekt dat het eetbaar is, ga het eens proberen! You say witch like it's a bad thing...
impy101 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Hallo, Ik had een maand geleden allemaal pepers gezaaid en één bak heb ik al weggeknikkerd omdat er niks was ontkiemt. Nu zie ik in mijn tweede (en laatste bak) een klein plantje opkomen wat totaal niet lijkt op de peperplant die ik gewend ben. Hij is rood/roze van kleur en heeft andere soort blaadjes... Het gekke is dat ik alleen maar peper zaadjes heb gezaaid in die bak. Wat is het?
D_SDennis Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Ik denk niet dat het een peperplantje is, maar je bakje is veel te nat! Zo kiemt er inderdaad maar weinig! Het hoeft maar net vochtig te zijn en je moet het op een warme plek zetten. Pas weer water geven als de bovenkant zichtbaar opdroogt of er een plasticje overheen doen.
Erny Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Moeilijk te zien, maar wat ik wel zie is dat je aarde behoorlijk nat is... te nat...Dus vraag ik me af bij welke temperatuur/omstandigheden je die peperzaden hebt geprobeerd te ontkiemen... (edit: Dennis was me voor)
impy101 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Het lijkt maar alsof het te nat is. Ik had net 30 sec geleden water gegeven met een drukspuit voordat ik die foto maakte. Nu ziet het er al weer droog uit. Ik geef elke dag maar 20 - 50ML water hoor. En er zit in een plastic tasje van de boer omheen met een klein gaatje er in. De aarde was lekker warm dus dat moet wel goed zitten... En nee, ik denk ook niet dat het een peperplant is. Geen idee wat het is...
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Elke dag water geven is niet nodig bij zaadjes in een potje waar je ook een kasje omheen hebt gemaakt van plastic. Maar terug on-topic: Zodra er meer blaadjes aan komen kunnen we misschien zien wat het is. Nu kunnen we in ieder geval zeggen wat het niet is: een peperplantje Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SamanthaP Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Vanmorgen voor het eerst sinds twee weken weer de tuin in. Wegens ziekte helaas aan bed/bank gebonden geweest. Prachtig weer vandaag, dat dan weer wel. Tot mijn schrik is mijn tuin veroverd door een soort onkruid. Geen idee wat het is, en of t ook onkruid is. Lichte, ronde bladeren, groeien in kleine bosjes. Iemand die mij kan vertellen wat dit is? Misschien gaat t mooi bloeien, en kan ik het laten staan? Bedankt vast
janita Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Lijkt op vingerhoedskruid, bloeit erg mooi maar zaait enorm uit!
Aanbevolen berichten