Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Look, prei, (winter)ui of stengelui of zelfs oerprei die is blijven staan? Dat kun je al aardig bepalen door er aan te ruiken. Ui-achtige reuk? Dan zit je al een heel stuk in de richting.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

buitendoen34138541373171620.jpg

Op de foto zie je kruiptijm, met roze/paarse bloemen, maar je ziet ook witte bloemen en die zijn van een bodembedekker met iets groter en lichter groen blad dan de tijm. Ik heb ooit gezocht naar de naam, maar kreeg op een bloemenforum te horen dat het herderstasje zou zijn. Nu pas weet ik dat dat niet klopt. Herderstasje is heel wat anders, ontdekte ik zonet met Google.

Wie weet wel de juiste naam?

Het probleem is dat het plantje mijn kruiptijm bijna helemaal overwoekerd heeft, ik heb nog wat kruiptijm van een paar cm² er tussenuit gehaald en deze probeer ik te redden in een aparte bak.

Hier een wat duidelijker foto, rechts de witte bloemen met een heel lichtblauwe/lila tint.

12564771430809301.JPG

Geplaatst:

@ Huub. Eigenlijk kan ik alleen de bloempjes zien. Dan zou het bijvoorbeeld een phloxje kunnen zijn (hoewel die nu veel dichtere bloemtapijten vormen) of een oxalis en nog wel wat..... Kun je geen plukje uithalen en daar een foto van maken, zodat ook de blaadjes te zien zijn.... Zou identificatie makkelijker maken denk ik.

Geplaatst:

@Weknow, ze bloeien nu niet. Ik heb toch maar een stukje losgehaald zodat je de boven- en onderkant kunt bekijken. Het blad is aan de onderkant wat paars.

bodembedekker145001430825536.jpg

bodembedekker221191430825537.jpg

Inmiddels zie ik de post van D_SDennis, ik ga gauw eens googelen op de genoemde namen. Het is een heel lief en mooi plantje en fijn als bodembedekker, ondanks dat het mijn kruiptijm overwoekerd heeft...

Dennis ook bedankt, het is inderdaad de pratia angulata! Kan niet missen!

Geplaatst:

het ene plantje is de Fragoo aardbei en rechts een roze bloeiende aardbei. maar wat is het plantje links met de roze bloemetjes?

P1100117.jpg

Geplaatst:
Dan heb ik er ook een. We hebben dit jaar een nieuwe volkstuin overgenomen. Bij wat prutsen een maandje geleden kwam ik wat knollen tegen. Enig idee wat dit is?

Denk dat het wel eens daglelies zouden kunnen zijn, de bladstengel en de knollen lijken wonderwel op de mijne.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
het ene plantje is de Fragoo aardbei en rechts een roze bloeiende aardbei. maar wat is het plantje links met de roze bloemetjes?

P1100117.jpg

Robertskruid denk ik

Geplaatst:

onkruid21731430828160.jpg

Iemand enig idee wat hier opkomt? Groeit vlakbij de Nashi peer die ik vorig jaar gezet heb, dus misschien een zaad van iets anders van deze leverancier?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Daar heb je gelijk in Lola, Het robertskruid (Geranium robertianum). Van de ooievaarsbekfamilie. Ik vind het vies ruiken. Het wordt medicinaal gebruikt maar het is niet eetbaar

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

robertskruid

voor mij niet nuttig dus dat wordt verwijderen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Aparte zaailing van een beukennootje bij Deborah! Had ik nooit gezien...weer wat geleerd!

Geplaatst:

Bedankt! Toch iets gewoners dan ik verwacht had, maar hij mag voorlopig blijven

De betreffende leverancier (Neutkens) heeft diverse beuken in het assortiment, dus het blijft nog even een verrassing welke soort. Ik hoop stiekem op een Dawyck.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

@ Geertlaurent en Aalterse-Willy, we wachten maar gewoon even af. Ik dacht al wel in zo'n richting, maar mij leek de vorige huurder niet iemand voor zoiets frivools als bloemen, haha.

@ Weknow, gezien de vorm van de knollen dacht ik niet aan iets 'lokerigs'

Geplaatst:

Ik heb deze planten op de azoren gezien en zaad meegenomen en nu komt het zaad op , maar hoe heet deze plant? Iemand enig idee.2014061814180862621431063487.jpg2014061814210450431431063496.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...